SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Autoslalom opäť pod Pezinskou babou

Baba v kalendári 2011 pôvodne nebola. Seriál AZ pneu AutoSlalom sa tu narodil a patrí medzi tri najobľúbenejšie trate. Konalo sa tu doposiaľ najviac pretekov.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Baba v kalendári 2011 pôvodne nebola. Seriál AZ pneu AutoSlalom sa tu narodil a patrí medzi tri najobľúbenejšie trate. Konalo sa tu doposiaľ najviac pretekov. Minulý rok sa v kameňolome pod Pezinskou Babou jazdilo len raz a tento sa pre rôzne dôvody nemalo vôbec.

Ale človek mieni a niekto mení... Správa, že ôsme preteky sa presunú do Paddocku potešila bez výnimky všetkých – organizátorov, jazdcov i divákov. To automaticky znamenalo rekordný záujem.

100% účasť je v motoršporte mýtus

Pre obmedzené podmienky v depe prvý raz tento rok aj obmedzenie max. počtu jazdcov na sto. Keďže 100% účasť je v tejto brandži absolútny mýtus, 98 prítomných a 96 jazdiacich sú skvelé čísla. Prax ukazuje, že už ak by aj ozaj všetci registrovaní prišli a chceli jazdiť, ešte bezpečne zradí technika.

Na Babe sa tak stalo hneď dvom babám z kategórie D. Veľká škoda, lebo práve táto trieda potrebuje väčšiu konkurenciu. Pre technické problémy musela po tréningu odstúpiť mimoriadne nadaná slalomárka Lucka Červenková a ešte pred tréningom aj dablérka svojho frajera Renáta Mackovičová.

Baba je mikro Monaco

Najväčším problémom Baby je obmedzená kapacita pre depo a priestor za cieľom. Preteky tu nemôžu byť klasicky efektívne, pre časté sťahovanie áut z cieľa do depa. Hľadá sa a používa každý meter miesta pred štartom. Mnohí asi povedia, že to má svoje čaro, keď sa autá tlačia zrkadlo na zrkadlo a nárazník na nárazník.

Bez preháňania sa dá povedať, že na babe sa viac áut na menšej ploche nestretlo. Trať začína na spodnom parkovisku, dvoma kopcami prechádza na druhú a následne tretiu plochu. Dĺžka pomotanej trate je menej než 900 m. Napriek krátkemu jazdeniu a uvedeným faktom Baba prekvapivo patrí na vrchol rebríčka mnohých slalomárov. Podobne ako okruh F1 v Monacu. :)

Počasie a preteky asi nemohli byť lepšie

Slalomári sú mimoriadne priateľskí a ústretoví ľudia. Potlačia sa keď treba, pomôžu, poradia a hlavne sa mnohí práve vďaka seriálu AutoSlalom kamarátia aj v súkromí. Už nik nezmapuje koľko priateľstiev a vzťahov tu vzniklo. Isté je, že ich vôbec nie je málo. Moderátor si natlačené autá aj ľudí po celý deň doberal replikou: Dobrých ľudí sa všade veľa zmesí a zlí sa potlačia... Všetci sa na tom dobre bavili.

Bodaj by nie, keď zo štvrtka sa stal dokonalý pretekový deň. Okolo 20oC v tieni, čerstvý horský vzduch, perfektné prostredie, super akustika, hladká organizácia a väčšina trate na dohľad. Odvážnejší využili plochy nad kameňolomom odkiaľ je výhľad ako z veže.

S1 do 1400 ccm

Baba je jedna z mála tratí, na ktorú sa malorážky tešia. Tu na výkone a sile motora ako asi na žiadnej inej slalomárskej dráhe nezáleží. V S1 predviedli prví traja veľmi vyrovnané súboje. Svoje časy napratali do menej než jednej sekundy rozptylu.

Najlepšie sa darilo Zoltánovi Lovászovi na Peugeote 106 Rallye. Na II. mieste skončil na „manželkinom“ aute iste najvyšší slalomár Rasťo Šimon (cca 197 cm) na Fiate 127. III. miesto si pre zmenu zaslúžil najnabúchanejší jazdec Stanislav Krivák, tiež na Peugeote 106 Rallye.

Pozornosť však patrí aj ďalším jazdcom. Konkrétne Majovi Biskorovajnemu na Honde Civic za IV. miesto a Japoncovi Masayukimu Ishikawovi na Nissane Micra. Tento rok sa veľmi zlepšil. Už 3x získal 5. miesto. Patrilo by sa prelomiť bariéru a ísť vyššie, čo mu všetci prajú...

Výborne zajazdili aj Stanislav Pecha a Janka Šuchová. Mladý Stano sa skokovo zlepšil a získal 7. miesto. Janka nebola na slalome temer rok a pol a bum, hneď ôsma v triede.

S2 do 1600 ccm

Mišo Novák a Miro Baláž si zväčša jazdia vlastné preteky. Ostatní berú čo ostane. Na Babe to nebolo inak. Mišo svoj Citroen Saxo VTS udržiava presne na hranici akceptovania pre kategóriu S. Miro Baláž sa na svoju obľúbenú trať vyšnuroval do obleku (všetkým tvrdil, že je sviatočný vodič). Skvelá irónia, keďže nielen na slalome patrí medzi najlepších jazdcov.

Napriek veku štedro cez 50. rokov a zdravotným ťažkostiam udivuje schopnosťami i výsledkami a krásne urobeným Renaultom Twingo RS Cup. Dojazdil na II. mieste, za Mišom na Saxo VTS. Tretí do partie na stupňoch víťazov bol Miro Roth, tiež na Saxe VTS. Práve bitka o tretie miesto bola mimoriadne tesná, keďže sa do sekundy napratali traja jazdci. Štvrtý nakoniec skončil Tomáš Komár na Honde CRX a piaty Marek Moravčík na Saxe VTS.

S3 do 2000 ccm

V dvojlitroch sa na debnu postavili zväčša nové tváre. Najväčším prekvapením nielen pre organizátorov, ale aj seba samého bol Andrej Bognár. Po dvoch tretích miestach má konečne vytúžené prvenstvo aj vďaka slušne pripravenému Seatu Ibiza Cupra2.

O necelú sekundu za ním skončil Peter Granát na zachovalom Nissane Almera GT. Tretie miesto si vyjazdil Marian Bielený na krásnom Forde Fiesta ST150. Pozoruhodný je v tejto triede výkon Marianovej priateľky – dablérky Barbory Židekovej, ktorá na rovnakom aute dala skvelé piate miesto!

S4 nad 2000 ccm

Štvorkolky a hlavne Mitsubishi Lancer EVO na týchto pretekoch absolútne ovládli horné priečky. Nič podobné sa doposiaľ asi nestalo. Len dobré auto na to nestačí. Kombináciu musí doplniť aj zdatný pilot. Tu sa na štvorkolkách stretli hneď niekoľkí. Prvé a tretie miesto si vzali dabléri na jednom aute, Vašo Faltus a Mišo Hrabovec. Jazdia EVO IX.

Medzi nich sa vrezal relatívne nový slalomár Michal Žiak na EVO VIII. Štvrté miesto pre 4x4 zichroval Luboš Mistrík na Subaru Impreza Sti. Prvé auto s poháňanou jednou nápravou bol Renault Mégane RS dCi na V. mieste v rukách Štefana Hevešiho a BMW Z4 M na VI. mieste pod vedením Martina Mázika.

SS2 do 1600 ccm

Slalomové špeciály do 1,6 litra, presnejšie ich majitelia, tiež zažili šokovú terapiu. Všetkým dobre známa tvár Mikiho Čambala na Citroene Saxo VTS sa postavila na III. miesto. Druhé si totiž uchmatol veľmi šikovný, no nie často prítomný Peter Daniel na špeciálne pripravenom Fiate 127.

Kým títo dvaja dokončili preteky v sekundovom rozptyle, prvý Vladimír Machoň na Opeli Corsa GSI si s časom lepším o celé tri sekundy jazdil svoje. Napriek tomu, že na AutoSlalom nechodieva a Babu jazdil prvýkrát. Tomu sa hovorí vodič – poklona.

SS3 nad 1600 ccm

Najtvrdšia konkurencia a najostrejšie slalomárske káry sú sústredené v kategórii špeciálov SS3. Prvých päť miest si rozdelili tri autá. Ak vám nesedia počty, vysvetlíme, že dve z nich sedlali po dvaja piloti. Najrýchlejší bol opäť Tonda Červenka na Peugeote 205 GTi. Na Babe má aj rekord trate. Nepodarilo sa ho prekonať, aj keď podmienky boli viac než dobré. Priblížil sa mu na 0,2 s.

Druhé miesto si vyjazdil Aleš Hreha na Honde S2000. Aleš tento rok tiež veľmi tieto preteky nenavštevuje, čo dáva priestor konkurentom. Tretie a štvrté miesto si vzalo jedno auto, Lotus Exige, s dvoma jazdcami. Vilo Zmeták bol o nepatrné 0,3 s v súčte časov lepší než kolega a majiteľ auta Martin Vajda. Piate miesto patrilo Tondovmu dablérovi Jarovi Ušelovi.

D – dámy

Ako je spomenuté na začiatku, dve baby účasť v pretekoch museli vzdať nedobrovoľne. Lucku Červenkovú rovnako ako Renátu Mackovičovú zradili spojky. Prekvapením už na rannej registrácii bola Janka Šuchová, ktorá prišla na preteky jazdiť po vyše 15 mesiacoch. Ľutovať nemôže, skončila na III. mieste.

II. miesto si odvahou a citom pre výkonné auto vyjazdila Barbora Vaňová na Honde S2000turbo. Najrýchlejšia, tiež na Honde, bola Monika Weisová na type Prelude, ktorá konkurentkám ušla o viac než tri sekundy.

J – juniori

Bratia Demeterovci sa po vynechaných pretekoch vrátili a hneď to na výsledkoch poznať. Získali I. miesto a II. miesto na Suzuki Swift GTO. Obaja teda naďalej úspešne zbierajú body do CarPoint Junior Cup 2011.
III. miesto si odniesol Patrik Pavkov na Chevrotele Kalos.

VIII. AZ pneuAutoSlalom Paddock

15.09. 2011 - sobota

Kategória S1 do 1400 ccm

I. Miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 1:58.350
II. Miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 1:59.240
III. Miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 1:59.302

Kategória S2 do 1600 ccm

I. Miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 1:55.239
II. Miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS 1:56.528
III. Miesto št. č. 034 Miroslav ROTH Citroen Saxo VTS 1:59.097

Kategória S3 do 2000 ccm

I. Miesto št. č.321 Andrej BOGNÁR Seat Ibiza Cupra2 1:58.987
II. Miesto št. č. 026 Peter GRANÁT Nissan Almera GT 1:59.737
III. Miesto št. č. 186 Marian BIELENÝ Ford Fiesta ST150 2:00.625

Kategória S4 nad 2000 ccm

I. Miesto št. č. 047 Vašo FALTUS Mistubishi EVO IX 1:55.125
II. Miesto št. č. 267 Michal ŽIAK Mistubishi EVO VIII 1:55.843
III. miesto št. č. 071 Michal HRABOVEC Mitsubishi EVO IX 1:57.227

Kategória SS2 do 1600 ccm

I. miesto št. č. 282 Vladimír MACHOŇ Opel Corsa GSI 1:50.687
II. miesto št. č. 178 Peter DANIEL FIAT 127 turbo 1:53.477
III. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 1:54.755

Kategória SS3 nad 1600 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi 1:49.192
II. miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 1:49.256
III. miesto št. č. 727 Viliam ZMETÁK Lotus Exige 1:50.512

Kategória D – dámy

I. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 2:05.313
II. miesto št. č. 910 Barbora VAŇOVÁ Honda S2000turbo 2:08.757
III. miesto št. č. 044 Jana ŠUCHOVÁ Suzuki Swift GTI 2:09.129

Kategória J – Juniori

miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 1:59.847
miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:01.506
miesto št. č. 677 Patrik PAVKOV Chevrolet Kalos 2:07.728

Seriál AZ pneu AutoSlalom pokračuje ďalšími štyrmi podujatiami na oboch koncoch Slovenska. Prvého októbra sa jazdia druhé preteky na východe SR, konkrétne na letisku Svidník. Presne uprostred októbra sa ide deviaty AZ pneu AutoSlalom na letisku v Piešťanoch zároveň ako posledné kolo MSR v autoslalome a dokonca ako medzinárodné preteky CEZ – zóny strednej Európy. Je sa teda ešte na čo tešiť! Viac info o seriáli hľadajte na www.autoslalom.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  2. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  3. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  4. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  10. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 205
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 134
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 119
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 597
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 312
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 094
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 440
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 258
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 178
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 837
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


19 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Povinné očkovanie? Fakt? Ak jedným prikážete, iným musíte očkovanie zakázať
  2. Samuel Ivančák: Jedno leto s hudbou
  3. Martin Greguš: Aký vplyv má miera zaočkovanosti na počet úmrtí na COVID 19....nemci v tom už majú jasno...štatistika nepustí...
  4. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  5. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  6. Marián Lukáč: Blog o slobode
  7. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #27 - očkovanie proti chrípke Influvac Tetra
  8. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 293
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 411
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 950
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 922
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 445
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 425
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 863
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 767
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu