BRATISLAVA. Japonská značka Toyota stavila v boji s konkurenciou na nové technológie a spoľahlivosť. Keď však príde reč na dizajn, jej modely sú v uliciach pomerne málo výraznými šedými myškami.
Ambíciu dodať novým Toyotám výraznejšie krivky má nový šéfdizajnér Akihiro „Dezi“ Nagaya. Muž zodpovedný za vzhľad všetkých budúcich modelov sa netají tým, že by rád presadil výraznejší štylistický jazyk. „Toyota bola kritizovaná za to, že je príliš priateľská, neútočná, bez emócií. To sa čoskoro zmení. Chceme byť športovejší, dynamickejší. Musí byť na prvý pohľad jasné, že sa pozeráte na Toyotu,“ uviedol Nagaya.
50-ročný Japonec nie je v službách tejto automobilky žiadnym nováčikom. V minulosti pracoval napríklad na prvej a tretej generácii Lexusu LS, na druhej generácii Lexusu GS a zodpovedal za vizáž Toyoty Prius II.
Videli ste jedenástu auto.sme.LIVE? Pozrite sa, ako spolupracovať s ESP a vyhnúť sa tak kolíziám na cestách.
Autor: fg