GARÁŽ

Oficiálne: nový Logan predstavia o rok

Šéfdizajnér značky Renault nechce, aby bola nová lacná Dacia prísne konzervatívna. Zároveň potvrdil, že ju odhalia na parížskom autosalóne v roku 2012.

Logan debutoval v roku 2004 a o štyri roky neskôr ho modernizovali. Sedan aktuálne pod rôznymi názvami vyrábajú v ôsmich krajinách sveta.(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Renault profiluje Daciu ako značku pre racionálne uvažujúcich zákazníkov. Nová generácia modelu Logan však nemá byť prísne účelná a konzervatívna ako doteraz. V rozhovore pre server 0-100.ro to uviedol šéfdizajnér automobilky Renault, Laurens van den Acker.

Priority ako robustnosť a nízka cena zostávajú

„Prijateľná cena, robustnosť, výkon a priestor, to sú pre nás hlavné body pri vývoji nového Loganu. Avšak nezanedbateľný je aj pocit kvality a imidž, typický pre modernejšie, dokonalejšie autá,“ uviedol van den Acker. Zároveň potvrdil, že premiéra novinky sa uskutoční na jesennom parížskom autosalóne v roku 2012.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa rumunských médií, druhá generácia Dacie Logan nemá stáť na platforme starého Clia, ale získa podvozok z Renaultu Fluence. Francúzi zasa špekulujú, že okrem karosárskych verzií sedan a kombi, by mal vzniknúť aj liftback, ktorý by posilnil predaje v západnej Európe.

Na jar 2012 príde rodinný van

Nový Logan sa zatiaľ ukrýva pod interným označením X52. Pohon údajne zabezpečí známy turbodiesel 1,5 dCi a prepĺňané zážihové trojvalce Renault, ktoré si Dacia bude pre vlastné potreby montovať priamo v Rumunsku.

Pre rumunskú automobilku bude rok 2012 rokom významných premiér. Na jarný ženevský autosalón je naplánovaný debut cenovo dostupného rodinného vanu. Auto zrejme dostane názov Popster a vyrábať ho budú v Maroku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 114
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 985
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 109
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 787
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 455
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 676
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 293
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 451
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 145
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 626

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.