Vjazd do centra Prahy spoplatnia, na Slovensku sa uvažuje

Znečistené ovzdušie v hlavnom meste Českej republiky je dôvodom zavádzania noviniek, sprísnenie podmienok na Slovensku je v rovine úvah.

Praha uvažuje o tom, že spoplatní vjazd do centra mesta. Túto informáciu priniesol český portál idnes.cz. Týmto krokom by sa vraj malo uprostred hlavného mesta zlepšiť životné prostredie.

V českej metropole by bola vymedzená zóna, kam by nemohli staré autá, ako napríklad favorit či stodvadsiatka. Majitelia novších áut sa však tiež musia pripraviť na zmenu. Bolo by ňou zavedenie dvestokorunového poplatku. Za ten by získalo takzvanú ekologickú známku, ktorá by mu umožnila ísť do centra.

Známku nezískajú staršie autá, predpokladá sa, že nárok na ňu nebudú mať vozy vyrobené začiatkom 90. rokov a staršie. Pritom áut, ktoré boli vyrobené pred rokom 1992 evidujú v pražskom registri viac než stotisíc.

Zóna ešte presne určená nie je, dá sa však predpokladať, že by išlo o najužšie centrum, a to najmä tam, kde sa ľudia už dlhodobo sťažujú na zlú kvalitu ovzdušia.

Domáci sa však však domov dostanú aj bez ekologickej známky. Ak majiteľ starého auta bude bývať priamo vo vymedzenej zóne, tak pre neho bude platiť výnimka. Musí tam mať však trvalý pobyt. Okrem toho výnimku budú mať aj záchranári.

S otázkou, či sa uvažuje o zavedení niečoho podobného aj na Slovensku, sme sa obrátili na Bratislavu, Banskú Bystricu a Košice. Odpoveď sme však dostali len z Košíc. Tam nám hovorkyňa vysvetlila, že momentálne úprava všeobecného záväzného nariadenia o miestnej dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta Košice a sprísnenie podmienok je len v rovine úvah.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 6 566
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 422
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 379
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 048
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 132
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 767
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 063
  8. Splnený sen 1 029
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 980
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 972

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

ŠPORT

Říha po odchode: Vedenie Slovana hokeju rozumie, pre klub robí všetko

Český tréner doplatil na nevydarený začiatok.

PRIMÁR

K pandémiám chrípky môže dochádzať s príchodom leta

Simulácia správne predpovedala pandémiu vírusu prasacej chrípky.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.