SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Predávať sa vraj budú najmä malé autá

Podľa prieskumu vo viac než tristo automobilových spoločnostiach sa očakáva nárast dopytu po malých automobiloch. O elektromobily podľa názorov opýtaných bude záujem najskôr o desať rokov.

V blízkej budúcnosti budete mať možnosť pozrieť si ďalšiu auto.sme.LIVE, kde sme porovnali najnovšie modely z triedy malých áut so stálicami v segmente.V blízkej budúcnosti budete mať možnosť pozrieť si ďalšiu auto.sme.LIVE, kde sme porovnali najnovšie modely z triedy malých áut so stálicami v segmente. (Zdroj: Ilustračné foto: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb, najmä vďaka zvyšujúcemu sa dopytu v krajinách BRIC a vo východnej Európe.

Hodnotenia respondentov z Talianska alebo zo Španielska sú v porovnaní s ich britskými či francúzskymi kolegami opatrnejšie. Nemecko bude podľa respondentov vedúcim svetovým lídrom aj v budúcnosti, čo sa týka inovácií, kvality výrobkov aj produktivity.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Čína a India ho predstihli iba v prípade hodnotenia výrobných nákladov. Prieskum ďalej ukázal, že na masové používanie elektromobilov si budeme musieť počkať ešte minimálne desať rokov.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Optimistické vízie smerujú do Ázie

Čo sa týka vývoja tržieb v období nasledujúcich 12 mesiacov, 71 % opýtaných očakáva, že sa zvýšia ich tržby v Číne (štvrtina dokonca uvádza, že sa zvýšia výrazne). Nárast dopytu vo východnej Európe predpokladá 57 % respondentov, dobré sú aj odhady pre Rusko (52 %) a Indiu (51 %).

Naproti tomu v Taliansku očakáva každý tretí respondent v najbližšom období zhoršenie. Najpesimistickejšie vyhliadky má severoamerický trh, kde vo výrazný nárast predajov dúfa len 5 % oslovených manažérov, kým celých 12 %, naopak, počíta s jeho značným poklesom.

Skryť Vypnúť reklamu

"Prvý polrok roku 2011 bol pre európskych výrobcov automobilov veľmi dobrý, ďalší vývoj však treba vzhľadom na neisté ekonomické podmienky hodnotiť opatrne, napriek tomu sa aj naďalej pozitívne vyvíja napríklad export do krajín východnej Európy a BRIC (Brazília, Rusko, India, a Čína), a to v segmente malých aj luxusných áut," zhŕňa výsledky prieskumu Tomáš Přeček, partner Ernst & Young pre automobilový priemysel.

Vodiči uprednostnia malé autá

Čo sa týka vyhliadok predaja nových automobilov v jednotlivých triedach, najlepšie sa budú podľa účastníkov prieskumu predávať malé autá. Rast tržieb pri nich vidí optimisticky 78 %, pri autách strednej triedy predpokladá nárast tržieb 64 % a vo vyššej triede 52 % opýtaných.

Názory na vývoj tržieb z predaja luxusných automobilov sa rozchádzajú. Zatiaľ čo výrazný nárast tržieb v tomto prípade v krátko- a strednodobom výhľade očakáva 19 % oslovených manažérov (čo je najviac v jednotlivých kategóriách), so stagnáciou alebo dokonca poklesom tržieb počíta 29 % respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

Čas pre elektromobily ešte len príde

Vyše polovica oslovených manažérov (52 %) sa domnieva, že elektromobily sa začnú masovo predávať najprv v Európe. Vedie predovšetkým Nemecko), potom budú nasledovať Čína (39 %) a Japonsko (37 %).

Čo sa týka časového horizontu ich masového používania, stanoviská respondentov sa výrazne líšia. Kým 9 % oslovených predpokladá, že to bude už do štyroch rokov, 19 % očakáva rozvoj masového trhu až po roku 2025.

Medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré podľa názoru účastníkov prieskumu zabraňujú rýchlejšiemu rozšíreniu elektromobilov, patria obmedzený sortiment, čo sa týka vyrábanej triedy automobilov s týmto pohonom (65 %), malý počet nabíjacích staníc (57 %), vysoká cena (55 %) a takisto nevhodnosť na bežné používanie napríklad krátky dojazd (30 %).

Skryť Vypnúť reklamu

Prieskum uskutočnila spoločnosť Ernst & Young medzi 307 európskymi automobilovými spoločnosťami konkrétne v Českej republike, vo Francúzsku, v Taliansku, Maďarsku, Nemecku, Španielsku, Rakúsku, Rusku, na Slovensku, v Poľsku, Portugalsku a vo Veľkej Británii.

Prebehol formou telefonického interview, ktoré pre spoločnosť Ernst & Young realizoval nezávislý inštitút Valid Research (Bielefeld), zameral sa najmä na súčasnú ekonomickú situáciu v odvetví a na obchodné očakávania v budúcnosti.

TASR informovala spoločnosť Ernst & Young.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  3. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  4. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  10. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 216
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 332
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 6 663
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 314
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 216
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 099
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 565
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 391
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 192
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 834
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


20 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Povinné očkovanie? Fakt? Ak jedným prikážete, iným musíte očkovanie zakázať
  2. Dušan Koniar: Zákon 255/1946 zvýhodňoval vybranú skupinu
  3. Samuel Ivančák: Jedno leto s hudbou
  4. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  5. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  6. Martin Greguš: Aký vplyv má miera zaočkovanosti na počet úmrtí na COVID 19....nemci v tom už majú jasno...štatistika nepustí...
  7. Marián Lukáč: Blog o slobode
  8. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #27 - očkovanie proti chrípke Influvac Tetra
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 302
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 344
  3. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 929
  4. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 819
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 429
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 115
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 868
  8. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 523
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu