Predávať sa vraj budú najmä malé autá

Podľa prieskumu vo viac než tristo automobilových spoločnostiach sa očakáva nárast dopytu po malých automobiloch. O elektromobily podľa názorov opýtaných bude záujem najskôr o desať rokov.

V blízkej budúcnosti budete mať možnosť pozrieť si ďalšiu auto.sme.LIVE, kde sme porovnali najnovšie modely z triedy malých áut so stálicami v segmente.(Zdroj: Ilustračné foto: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb, najmä vďaka zvyšujúcemu sa dopytu v krajinách BRIC a vo východnej Európe.

Hodnotenia respondentov z Talianska alebo zo Španielska sú v porovnaní s ich britskými či francúzskymi kolegami opatrnejšie. Nemecko bude podľa respondentov vedúcim svetovým lídrom aj v budúcnosti, čo sa týka inovácií, kvality výrobkov aj produktivity.

Čína a India ho predstihli iba v prípade hodnotenia výrobných nákladov. Prieskum ďalej ukázal, že na masové používanie elektromobilov si budeme musieť počkať ešte minimálne desať rokov.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Optimistické vízie smerujú do Ázie

Čo sa týka vývoja tržieb v období nasledujúcich 12 mesiacov, 71 % opýtaných očakáva, že sa zvýšia ich tržby v Číne (štvrtina dokonca uvádza, že sa zvýšia výrazne). Nárast dopytu vo východnej Európe predpokladá 57 % respondentov, dobré sú aj odhady pre Rusko (52 %) a Indiu (51 %).

Naproti tomu v Taliansku očakáva každý tretí respondent v najbližšom období zhoršenie. Najpesimistickejšie vyhliadky má severoamerický trh, kde vo výrazný nárast predajov dúfa len 5 % oslovených manažérov, kým celých 12 %, naopak, počíta s jeho značným poklesom.

"Prvý polrok roku 2011 bol pre európskych výrobcov automobilov veľmi dobrý, ďalší vývoj však treba vzhľadom na neisté ekonomické podmienky hodnotiť opatrne, napriek tomu sa aj naďalej pozitívne vyvíja napríklad export do krajín východnej Európy a BRIC (Brazília, Rusko, India, a Čína), a to v segmente malých aj luxusných áut," zhŕňa výsledky prieskumu Tomáš Přeček, partner Ernst & Young pre automobilový priemysel.

Vodiči uprednostnia malé autá

Čo sa týka vyhliadok predaja nových automobilov v jednotlivých triedach, najlepšie sa budú podľa účastníkov prieskumu predávať malé autá. Rast tržieb pri nich vidí optimisticky 78 %, pri autách strednej triedy predpokladá nárast tržieb 64 % a vo vyššej triede 52 % opýtaných.

Názory na vývoj tržieb z predaja luxusných automobilov sa rozchádzajú. Zatiaľ čo výrazný nárast tržieb v tomto prípade v krátko- a strednodobom výhľade očakáva 19 % oslovených manažérov (čo je najviac v jednotlivých kategóriách), so stagnáciou alebo dokonca poklesom tržieb počíta 29 % respondentov.

Čas pre elektromobily ešte len príde

Vyše polovica oslovených manažérov (52 %) sa domnieva, že elektromobily sa začnú masovo predávať najprv v Európe. Vedie predovšetkým Nemecko), potom budú nasledovať Čína (39 %) a Japonsko (37 %).

Čo sa týka časového horizontu ich masového používania, stanoviská respondentov sa výrazne líšia. Kým 9 % oslovených predpokladá, že to bude už do štyroch rokov, 19 % očakáva rozvoj masového trhu až po roku 2025.

Medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré podľa názoru účastníkov prieskumu zabraňujú rýchlejšiemu rozšíreniu elektromobilov, patria obmedzený sortiment, čo sa týka vyrábanej triedy automobilov s týmto pohonom (65 %), malý počet nabíjacích staníc (57 %), vysoká cena (55 %) a takisto nevhodnosť na bežné používanie napríklad krátky dojazd (30 %).

Prieskum uskutočnila spoločnosť Ernst & Young medzi 307 európskymi automobilovými spoločnosťami konkrétne v Českej republike, vo Francúzsku, v Taliansku, Maďarsku, Nemecku, Španielsku, Rakúsku, Rusku, na Slovensku, v Poľsku, Portugalsku a vo Veľkej Británii.

Prebehol formou telefonického interview, ktoré pre spoločnosť Ernst & Young realizoval nezávislý inštitút Valid Research (Bielefeld), zameral sa najmä na súčasnú ekonomickú situáciu v odvetví a na obchodné očakávania v budúcnosti.

TASR informovala spoločnosť Ernst & Young.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 266
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 787
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 175
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 263
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 402
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 905
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 795
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 455

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.