
Japonská alternatíva drahšieho Audi 80/A4 Quattro či WV Passat Syncro sa začala vyrábať v roku 1989 v dvoch karosárskych verziách ako limuzína a kombi. Po štyroch rokoch (1991) predstavil výrobca jej druhú generáciu a napokon po ľahšom facelifte v roku 1996 sa o dva roky neskôr (1998) začala vyrábať jej posledná verzia. Legacy disponuje širokou paletou pohonných jednotiek, výlučne typu boxer, ktorých kvalita a dlhá životnosť patria medzi typické znaky tohto automobilu. Harmonický priebeh točivého momentu je zárukou optimálneho výkonu i pri nižších otáčkach. Majitelia môžu počítať i s veľmi dobrými a bezpečnými jazdnými vlastnosťami. Technická extravagantnosť – permanentný pohon všetkých štyroch kolies je veľkou výhodou najmä v zimnom období. Špeciálne zariadenie nazvané Hillholder zabraňuje nežiadúcemu cúvaniu pri rozjazde do kopca. Na bežnom povrchu sa Legacy správa ako auto s dobrým predným pohonom. Nenápadná karoséria, ktorej zvláštnosťou sú bezrámové bočné okná, ukrýva dostatok priestoru pre pasažierov na všetkých sedadlách, pričom neutrpela ani zadná časť. V kufri sa bez ťažkostí odvezie i objemnejšia batožina. Podľa štatistiky Dekra je najväčším problémom Subaru Legacy brzdová sústava. V zimnom období sa na karosérii i podvozku naplno prejaví agresívny účinok posypov komunikácií. Európske automobily sú v tomto prípade svojou protikoróznou ochranou o krok popredu. V celkovej bilancii si Legacy všetkých generácií udržiava v rebríčku poruchovosti stabilne výbornú pozíciu. Typické slabé miesta aerodynamický hluk bočných okien, kvalita laku, centrálne uzamykanie, brzdová sústava, opotrebované tlmiče + dostatok priestoru bezpečné jazdné vlastnosti permanentný pohon štyroch kolies kultivované pohonné jednotky boxer vysoká spoľahlivosť - spotreba účinok bŕzd Odporúčané druhy motorov 2,0 l štvorvalcový s výkonom 125 k. Dobré jazdné vlastnosti, menej elastický. Spotreba 10 l/100 km. 2,2 l štvorvalcový s výkonom 128/136 k. Kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km. 2,5 l štvorvalcový s výkonom 150/156 k. Tichý aj pri vysokých otáčkach, dobrý priebeh krútiaceho momentu. Vhodný s automatickou prevodovkou. Spotreba 12 l/100 km.
Autor: Martina Skurková