SME

Kupujeme ojazdené auto: Subaru Legacy

Japonská alternatíva drahšieho Audi 80/A4 Quattro či WV Passat Syncro sa začala vyrábať v roku 1989 v dvoch karosárskych verziách ako limuzína a kombi. Po štyroch rokoch (1991) predstavil výrobca jej druhú generáciu a napokon po ...



Japonská alternatíva drahšieho Audi 80/A4 Quattro či WV Passat Syncro sa začala vyrábať v roku 1989 v dvoch karosárskych verziách ako limuzína a kombi. Po štyroch rokoch (1991) predstavil výrobca jej druhú generáciu a napokon po ľahšom facelifte v roku 1996 sa o dva roky neskôr (1998) začala vyrábať jej posledná verzia. Legacy disponuje širokou paletou pohonných jednotiek, výlučne typu boxer, ktorých kvalita a dlhá životnosť patria medzi typické znaky tohto automobilu. Harmonický priebeh točivého momentu je zárukou optimálneho výkonu i pri nižších otáčkach. Majitelia môžu počítať i s veľmi dobrými a bezpečnými jazdnými vlastnosťami. Technická extravagantnosť – permanentný pohon všetkých štyroch kolies je veľkou výhodou najmä v zimnom období. Špeciálne zariadenie nazvané Hillholder zabraňuje nežiadúcemu cúvaniu pri rozjazde do kopca. Na bežnom povrchu sa Legacy správa ako auto s dobrým predným pohonom. Nenápadná karoséria, ktorej zvláštnosťou sú bezrámové bočné okná, ukrýva dostatok priestoru pre pasažierov na všetkých sedadlách, pričom neutrpela ani zadná časť. V kufri sa bez ťažkostí odvezie i objemnejšia batožina. Podľa štatistiky Dekra je najväčším problémom Subaru Legacy brzdová sústava. V zimnom období sa na karosérii i podvozku naplno prejaví agresívny účinok posypov komunikácií. Európske automobily sú v tomto prípade svojou protikoróznou ochranou o krok popredu. V celkovej bilancii si Legacy všetkých generácií udržiava v rebríčku poruchovosti stabilne výbornú pozíciu. Typické slabé miesta aerodynamický hluk bočných okien, kvalita laku, centrálne uzamykanie, brzdová sústava, opotrebované tlmiče + dostatok priestoru bezpečné jazdné vlastnosti permanentný pohon štyroch kolies kultivované pohonné jednotky boxer vysoká spoľahlivosť - spotreba účinok bŕzd Odporúčané druhy motorov 2,0 l štvorvalcový s výkonom 125 k. Dobré jazdné vlastnosti, menej elastický. Spotreba 10 l/100 km. 2,2 l štvorvalcový s výkonom 128/136 k. Kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km. 2,5 l štvorvalcový s výkonom 150/156 k. Tichý aj pri vysokých otáčkach, dobrý priebeh krútiaceho momentu. Vhodný s automatickou prevodovkou. Spotreba 12 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 588
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 504
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 835
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 712
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 884
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 887
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 423
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 841
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 440
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 130
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 467
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu