SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Renault Thalia 1,4 16V – oživenie v malých sedanoch

Prednedávnom uvedený Renault Thalia bol vítaným spestrením ponuky trhu malých automobilov. Po Seate Cordoba a VW Polo Classic, čo sú vlastne koncernové dvojičky, bol Renault Thalia, odvodený od Clia, len tretím v segmente malých štvordverových ...



Prednedávnom uvedený Renault Thalia bol vítaným spestrením ponuky trhu malých automobilov. Po Seate Cordoba a VW Polo Classic, čo sú vlastne koncernové dvojičky, bol Renault Thalia, odvodený od Clia, len tretím v segmente malých štvordverových trojpriestorových automobilov. Štvrtým je iba nedávno uvedený Škoda Fabia Sedan. Renault Thalia vtrhol na náš trh s vyspelou francúzskou technikou, dobrým dielenským spracovaním a použitými materiálmi, predovšetkým však na svoju kategóriu až nevídane veľkým batožinovým priestorom a pre slovenského menej solventného zákazníka veľmi dobrou cenou, pričom na jeho príťažlivosti pre kupujúcich nemení ani skutočnosť, že Renault ho produkuje vo svojom závode v Turecku.

Vonkajší vzhľad Thalie je až po zadné bočné dvere zhodný s u nás dobre známym päťdverovým hatchbackom Clio, iná je len zadná časť karosérie. Dizajnéri upravovali „len“ zadnú časť karosérie. Ich úlohou bolo v predĺženom zadku vytvoriť uzavretý batožinový priestor pre klasický štvordverový trojpriestorový sedan. Aj keď sú isté výhrady voči nesúrodosti tejto časti karosérie s jej zvyškom, sedan Thalia si napriek tejto výhrade nachádza svojich zákazníkov. A to nielen vďaka neobvykle veľkému batožinovému priestoru s 510-litrovým objemom. V interiéri je dosť priestoru, ale aj primeraného pohodlia pre vodiča a spolujazdca aj vďaka mäkším sedadlám s menej výrazným anatomickým tvarovaným a dobrým vedením tela. Vzadu je priestoru menej, najmä pre cestujúcich vyššieho vzrastu. Malou nevýhodou môže byť nedelené zadné sedadlo a sklápateľné operadlo, napríklad pri obsadení tromi cestujúcimi a prevážaní dlhšieho predmetu. Výčitka by mohla smerovať aj na umiestnenie ovládania predných bočných okien na stredový tunel, naopak pochváliť treba ovládanie autorádia na paneli v dosahu prstov z venca volantu, podobne aj kontrolné prístroje v prístrojovom štíte, ktoré majú biely ciferník a sú dobre čitateľné. Stredový panel s autorádiom a ovládaním klimatizácie sa nelíši od toho, ktoré má Clio.

Thalia môže mať jeden z dvoch motorov s objemom 1,4 l - osemventilový s výkonom 55 kW/75 k alebo 74 kW/100 k, ktorý mal testovaný automobil.

Je dostatočne pružný, má kultivovaný chod a dobrý záťah už od 3000 otáčok a odstupňovanie prevodovky dobre ladí s charakteristikou motora. Dodáva vozidlu až prekvapivú dynamiku, čo je zásluha nízkej hmotnosti, najmä však na objem pomerne vysokého výkonu motora. Za všetko najlepšie hovoria namerané hodnoty - akcelerácia z nuly na sto za 11,3 s, zrýchľovanie zo 60 na 100 km/h za 7,2 s a z 80 na 120 km/h za 10,6 s i najvyššia rýchlosť 186 km/h. V jazde sa Renault Thalia správa ako mierne nedotáčavý, ale dobre ovládateľný. Aj pri dynamickej jazde si zachováva priaznivú spotrebu okolo 7,5 l/100 km a pri bežnej jazde tesne pod 6,5 l/100 km. Prednosťou Thalie okrem priaznivej ceny je aj výbava. V základnej výbave RT má posilňovač riadenia a výškovo nastaviteľný volant, airbag pre vodiča a spolujazdca, otáčkomer, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, elektrické ovládanie okien predných dverí a vonkajších zrkadiel, samočinné zamykanie dverí za jazdy, svetlá do hmly, ochranu proti vyháčkovaniu dverí, za príplatok bočné airbagy, ABS, klimatizáciu, hliníkové ráfiky kolies, metalizovaný lak a iné. S Renaultom Thalia prišlo oživenie nielen v kategórii malých sedanov, ale sedan Thalia rozhýbal aj stojaté vody v cenovej ponuke.

Technické údaje- Renault Thalia 1,4 16V

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1 390 cm3, vŕtanie a zdvih 79,5/70 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 72 kW/98 k pri otáčkach 6 000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 127 Nm pri otáčkach 3750 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,37 - 1,86 - 1,32 - 1,03 - 0,79, R - 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu polopružná náprava v tvare H odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, ABS za príplatok. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4150/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 510 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za10,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,4/5,6/7,0 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 369 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 7 784
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 827
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 131
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 391
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 377
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 288
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 6 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


21 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Jozef Purdeš: Tisíc dní bežcom
  2. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  3. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  5. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  6. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  7. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  8. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 056
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 383
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 713
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 659
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 591
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 792
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 651
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 621
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu