SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Thalia 1,4 16V – oživenie v malých sedanoch

Prednedávnom uvedený Renault Thalia bol vítaným spestrením ponuky trhu malých automobilov. Po Seate Cordoba a VW Polo Classic, čo sú vlastne koncernové dvojičky, bol Renault Thalia, odvodený od Clia, len tretím v segmente malých štvordverových ...



Prednedávnom uvedený Renault Thalia bol vítaným spestrením ponuky trhu malých automobilov. Po Seate Cordoba a VW Polo Classic, čo sú vlastne koncernové dvojičky, bol Renault Thalia, odvodený od Clia, len tretím v segmente malých štvordverových trojpriestorových automobilov. Štvrtým je iba nedávno uvedený Škoda Fabia Sedan. Renault Thalia vtrhol na náš trh s vyspelou francúzskou technikou, dobrým dielenským spracovaním a použitými materiálmi, predovšetkým však na svoju kategóriu až nevídane veľkým batožinovým priestorom a pre slovenského menej solventného zákazníka veľmi dobrou cenou, pričom na jeho príťažlivosti pre kupujúcich nemení ani skutočnosť, že Renault ho produkuje vo svojom závode v Turecku.

Vonkajší vzhľad Thalie je až po zadné bočné dvere zhodný s u nás dobre známym päťdverovým hatchbackom Clio, iná je len zadná časť karosérie. Dizajnéri upravovali „len“ zadnú časť karosérie. Ich úlohou bolo v predĺženom zadku vytvoriť uzavretý batožinový priestor pre klasický štvordverový trojpriestorový sedan. Aj keď sú isté výhrady voči nesúrodosti tejto časti karosérie s jej zvyškom, sedan Thalia si napriek tejto výhrade nachádza svojich zákazníkov. A to nielen vďaka neobvykle veľkému batožinovému priestoru s 510-litrovým objemom. V interiéri je dosť priestoru, ale aj primeraného pohodlia pre vodiča a spolujazdca aj vďaka mäkším sedadlám s menej výrazným anatomickým tvarovaným a dobrým vedením tela. Vzadu je priestoru menej, najmä pre cestujúcich vyššieho vzrastu. Malou nevýhodou môže byť nedelené zadné sedadlo a sklápateľné operadlo, napríklad pri obsadení tromi cestujúcimi a prevážaní dlhšieho predmetu. Výčitka by mohla smerovať aj na umiestnenie ovládania predných bočných okien na stredový tunel, naopak pochváliť treba ovládanie autorádia na paneli v dosahu prstov z venca volantu, podobne aj kontrolné prístroje v prístrojovom štíte, ktoré majú biely ciferník a sú dobre čitateľné. Stredový panel s autorádiom a ovládaním klimatizácie sa nelíši od toho, ktoré má Clio.

Thalia môže mať jeden z dvoch motorov s objemom 1,4 l - osemventilový s výkonom 55 kW/75 k alebo 74 kW/100 k, ktorý mal testovaný automobil.

Je dostatočne pružný, má kultivovaný chod a dobrý záťah už od 3000 otáčok a odstupňovanie prevodovky dobre ladí s charakteristikou motora. Dodáva vozidlu až prekvapivú dynamiku, čo je zásluha nízkej hmotnosti, najmä však na objem pomerne vysokého výkonu motora. Za všetko najlepšie hovoria namerané hodnoty - akcelerácia z nuly na sto za 11,3 s, zrýchľovanie zo 60 na 100 km/h za 7,2 s a z 80 na 120 km/h za 10,6 s i najvyššia rýchlosť 186 km/h. V jazde sa Renault Thalia správa ako mierne nedotáčavý, ale dobre ovládateľný. Aj pri dynamickej jazde si zachováva priaznivú spotrebu okolo 7,5 l/100 km a pri bežnej jazde tesne pod 6,5 l/100 km. Prednosťou Thalie okrem priaznivej ceny je aj výbava. V základnej výbave RT má posilňovač riadenia a výškovo nastaviteľný volant, airbag pre vodiča a spolujazdca, otáčkomer, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, elektrické ovládanie okien predných dverí a vonkajších zrkadiel, samočinné zamykanie dverí za jazdy, svetlá do hmly, ochranu proti vyháčkovaniu dverí, za príplatok bočné airbagy, ABS, klimatizáciu, hliníkové ráfiky kolies, metalizovaný lak a iné. S Renaultom Thalia prišlo oživenie nielen v kategórii malých sedanov, ale sedan Thalia rozhýbal aj stojaté vody v cenovej ponuke.

Technické údaje- Renault Thalia 1,4 16V

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1 390 cm3, vŕtanie a zdvih 79,5/70 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 72 kW/98 k pri otáčkach 6 000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 127 Nm pri otáčkach 3750 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,37 - 1,86 - 1,32 - 1,03 - 0,79, R - 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu polopružná náprava v tvare H odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, ABS za príplatok. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4150/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 510 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za10,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,4/5,6/7,0 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 369 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 698
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 044
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 274
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 770
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 131
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 504
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 355
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson