REDAKČNÝ TEST

Renault Thalia 1,4 16V – oživenie v malých sedanoch

Prednedávnom uvedený Renault Thalia bol vítaným spestrením ponuky trhu malých automobilov. Po Seate Cordoba a VW Polo Classic, čo sú vlastne koncernové dvojičky, bol Renault Thalia, odvodený od Clia, len tretím v segmente malých štvordverových ...



Prednedávnom uvedený Renault Thalia bol vítaným spestrením ponuky trhu malých automobilov. Po Seate Cordoba a VW Polo Classic, čo sú vlastne koncernové dvojičky, bol Renault Thalia, odvodený od Clia, len tretím v segmente malých štvordverových trojpriestorových automobilov. Štvrtým je iba nedávno uvedený Škoda Fabia Sedan. Renault Thalia vtrhol na náš trh s vyspelou francúzskou technikou, dobrým dielenským spracovaním a použitými materiálmi, predovšetkým však na svoju kategóriu až nevídane veľkým batožinovým priestorom a pre slovenského menej solventného zákazníka veľmi dobrou cenou, pričom na jeho príťažlivosti pre kupujúcich nemení ani skutočnosť, že Renault ho produkuje vo svojom závode v Turecku.

Vonkajší vzhľad Thalie je až po zadné bočné dvere zhodný s u nás dobre známym päťdverovým hatchbackom Clio, iná je len zadná časť karosérie. Dizajnéri upravovali „len“ zadnú časť karosérie. Ich úlohou bolo v predĺženom zadku vytvoriť uzavretý batožinový priestor pre klasický štvordverový trojpriestorový sedan. Aj keď sú isté výhrady voči nesúrodosti tejto časti karosérie s jej zvyškom, sedan Thalia si napriek tejto výhrade nachádza svojich zákazníkov. A to nielen vďaka neobvykle veľkému batožinovému priestoru s 510-litrovým objemom. V interiéri je dosť priestoru, ale aj primeraného pohodlia pre vodiča a spolujazdca aj vďaka mäkším sedadlám s menej výrazným anatomickým tvarovaným a dobrým vedením tela. Vzadu je priestoru menej, najmä pre cestujúcich vyššieho vzrastu. Malou nevýhodou môže byť nedelené zadné sedadlo a sklápateľné operadlo, napríklad pri obsadení tromi cestujúcimi a prevážaní dlhšieho predmetu. Výčitka by mohla smerovať aj na umiestnenie ovládania predných bočných okien na stredový tunel, naopak pochváliť treba ovládanie autorádia na paneli v dosahu prstov z venca volantu, podobne aj kontrolné prístroje v prístrojovom štíte, ktoré majú biely ciferník a sú dobre čitateľné. Stredový panel s autorádiom a ovládaním klimatizácie sa nelíši od toho, ktoré má Clio.

Thalia môže mať jeden z dvoch motorov s objemom 1,4 l - osemventilový s výkonom 55 kW/75 k alebo 74 kW/100 k, ktorý mal testovaný automobil.

Je dostatočne pružný, má kultivovaný chod a dobrý záťah už od 3000 otáčok a odstupňovanie prevodovky dobre ladí s charakteristikou motora. Dodáva vozidlu až prekvapivú dynamiku, čo je zásluha nízkej hmotnosti, najmä však na objem pomerne vysokého výkonu motora. Za všetko najlepšie hovoria namerané hodnoty - akcelerácia z nuly na sto za 11,3 s, zrýchľovanie zo 60 na 100 km/h za 7,2 s a z 80 na 120 km/h za 10,6 s i najvyššia rýchlosť 186 km/h. V jazde sa Renault Thalia správa ako mierne nedotáčavý, ale dobre ovládateľný. Aj pri dynamickej jazde si zachováva priaznivú spotrebu okolo 7,5 l/100 km a pri bežnej jazde tesne pod 6,5 l/100 km. Prednosťou Thalie okrem priaznivej ceny je aj výbava. V základnej výbave RT má posilňovač riadenia a výškovo nastaviteľný volant, airbag pre vodiča a spolujazdca, otáčkomer, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, elektrické ovládanie okien predných dverí a vonkajších zrkadiel, samočinné zamykanie dverí za jazdy, svetlá do hmly, ochranu proti vyháčkovaniu dverí, za príplatok bočné airbagy, ABS, klimatizáciu, hliníkové ráfiky kolies, metalizovaný lak a iné. S Renaultom Thalia prišlo oživenie nielen v kategórii malých sedanov, ale sedan Thalia rozhýbal aj stojaté vody v cenovej ponuke.

Technické údaje- Renault Thalia 1,4 16V

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1 390 cm3, vŕtanie a zdvih 79,5/70 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 72 kW/98 k pri otáčkach 6 000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 127 Nm pri otáčkach 3750 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,37 - 1,86 - 1,32 - 1,03 - 0,79, R - 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu polopružná náprava v tvare H odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, ABS za príplatok. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4150/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 510 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za10,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,4/5,6/7,0 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 369 900 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 691
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 303
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 580
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 950
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 276
  6. Kam do tepla v januári? 2 207
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 904
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 547
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 418
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 266

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Stretol som desiatky posadnutých, tvrdí exorcista

Exorcista problémy nevyrieši, vraví psychiater.

KULTÚRA

O smrti speváčky The Cranberries špekulujú

Záhadným spôsobom zrušila aj koncert v Bratislave.

ŠPORT

Mal Sagan bojovať o víťazstvo? Dilemu Bory rozhodla smola kolegu

Na úvod Tour Down Under skončil tretí.

SVET

Žantovský: Zeman nič nedokázal a nič po ňom neostane

Aj keby bol Babiš niečo medzi Ježišom a Havlom, ohrozuje demokraciu, hovorí.

Neprehliadnite tiež

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.

Dopravná hádanka: Kedy môžete jazdiť po vyšrafovanej ploche?

Vodiči si cez šikmé čiary skracujú cestu.