Autoslalom na východe sa rozbieha

Už druhé skúšobné preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom potvrdili, že organizovať tieto ich na východnom Slovensku má zmysel i budúcnosť. Účasť len tesne prekročila želané minimum 50 jazdcov.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Už druhé skúšobné preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom potvrdili, že organizovať ich na východnom Slovensku má zmysel i budúcnosť. Účasť len tesne prekročila želané minimum 50 jazdcov.

SVIDNÍK. Viac než 50 percent účastníkov boli úplne noví jazdci, ktorí tieto preteky nikdy nejazdili a možno o nich ani nevedeli. Našli sa dokonca aj takí, pre ktorých bol II. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM vo Svidníku vôbec prvý kontakt s motoršportom.

Septembrové preteky prvého októbra

Napriek tomu, že termín druhých pretekov seriálu AZ pneu AutoSlalom vyšiel v kalendári na prvý október, boli to septembrové preteky, morálne aj počasím. Nik by si predsa v štvrtý septembrový týždeň na otvorenom priestranstve letiska v horách vo výške 356 m nad morom nemohol želať kombináciu teploty nad 23oC a bezoblačnej oblohy. Jediné čo všetkých na kopci po celý deň trápilo bol silný vietor.

Na rýchlych tratiach ako je táto hrozí oveľa väčšie riziko v podobe nezvládnutia auta a väčšej nehody. Nehodu, či väčšiu poruchu by špičkovo pomohol riešiť partner seriálu ASOS (Asociácia Slovenských Odťahovacích Služieb). Ale načo riešiť čosi, čo je lepšie ani nemať, však?

Žiadna mimoriadna udalosť, ako takej situácii zvyknú legislatívci hovoriť, sa, našťastie, nestala. Drobné výlety áut mimo trate k motoršportu neodmysliteľne patria. Ale tie sa vôbec nerátajú. Atmosféra v depe bola naozaj super.

Napriek asi polhodinovému meškaniu začiatku registrácie, ktoré má na svedomí tvrdohlavá tlačiareň, šlo všetko presne podľa plánu. Medzičasom vyriešený technický problém ako naschvál poznačil aj vyhlasovanie výsledkov.

Ako prebehli preteky?

Preteky na letisku prebehli, rovnako ako v augustovom termíne, za doslova ideálnych podmienok. Napriek evidentne kratším dňom sa pri tomto počte štartujúcich s frekvenciou štartov cca každých 30 s dá v pohode ponúknuť bonusový systém štartov v podobe 1 + 4, teda tréning a štyri ostré.

Keďže seriál chodí tento rok na východ na skusy, preteky sa vyhodnocujú len v základných triedach S1 až S4. Ďalšie triedy ako Dámy, Juniori či Slalomové špeciály pribudnú podľa záujmu možno už budúcu sezónu. Hlavný partner týchto pretekov, autokozmetika AUTOGLYM priniesol spestrenie v podobe samostatnej súťaže.

S1 do 1400 ccm

Na ďaleký východ sa prekvapivo dostavil už tradičný slalomár, Japonec pracujúci pri Nitre – Masayuki Ishikawa. Jeho jednoliter Nissan Micra je na boj medzi kužeľkami pripravený mimoriadne dobre. Najväčším problémom je sila a výkon motora.

Napriek tomu sa zdalo, že vo Svidníku by mohol zabodovať aj na stupni víťazov. Žiaľ, konkurencia je aj tam veľmi veľká a nik nič nedostane len za účasť. Masayuki skončil na 4. mieste s veľmi tesným odstupom len 0,4 s.

Tretie miesto si vyjazdil Tomáš Bernát tiež na Nissan Micra 1,3i. II. a I. miesto si rozdelili jazdci na osvedčených esjednotkách, na Peugeotoch 106 rally. Marek Jazsay doviedol svoju“ relynu“ na druhé miesto a Jaro Divoký s bezkonkurenčnými časmi to vytiahol na víťazstvo

Slušný výkon na trati podal aj Jožo Kováč, ktorý skončil na piatom mieste, pretože tak vysoko sme Škodu Favorit v hodnotení seriálu ešte asi nevideli.

S2 do 1600 ccm

Kým v najmenšej kategórii štartovalo 14 konkurentov, jednašestkárov bola prakticky polovica. To však neznamená, že prvé tri miesta ktokoľvek dostal za účasť. Prvé a tretie miesto si vyjazdili otec a syn (pre AZ pneu AutoSlalom nová kombinácia na stupňoch víťazov) na upravenom Citroene Saxo VTS.

Keďže syn Tomáš ešte nemá ani vodičský preukaz a stále sa má čo učiť, nakladačku od otca Martina v podobe 5 s v súčte jázd musí brať jedine motivačne. Medzi nimi si II. miesto so sekundovým odstupom od juniora vyslalomoval Jakub Kolek na Peugeote 106 S16.

S3 do 2000 ccm

V triede do dvoch litrov, podobne ako v S2 kraľovali francúzske autá. S výnimkou víťaza, ktorý jazdil svoj tretí AutoSlalom na svojpomocne postavenej replike Lotus Seven. Tomuto sa hovorí skok, keď Stano Gajdoš tu na minulom podujatí ledva vliezol do prvej desiatky a teraz bezkonkurenčne vyhral.

Podobný skokan je aj jeho dablér (otec), ktorý z minulého 11. miesta vyskočil na 5. miesto. Druhé a tretie miesto si s odstupom 0,8 s v tesnom boji podelili Lukáš Leščinský na chuťovke Renault Clio Williams a Peter Cuker na Citroene ZX. Zaujímavú jazdu na trati predviedol aj Henrich Herc na Renaulte 5GTE, no stačilo to na zemiakovú pozíciu.

S4 nad 2000 ccm

V najvyššej triede dopadlo všetko proti logike. Prečo? Vyhralo auto s motorom a pohonom vpredu, druhé skončilo auto s motorom uprostred a až tretie auto s pravým pohom 4x4. O úžas a otvorené sánky všetkých zúčastnených sa postaral Zdeno Gerbóc zo Sniny.

Na II. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM sa po minulých pretekoch, ktoré absolvoval na Mini Clubman Cooper S JCW priviezol na úplne novučkom Porsche Cayman R! Skvelé náradie azda pre každý druh motoršportu. Všetci s prekvapením sledovali ako sa nové auto pasuje s kužeľkami a časomierou. Bol to sviatok pre oči aj uši.

O to väčšia pocta patrí Marekovi Puterkovi na Fiate Punto GT turbo. Ten sa krásou a slávou nového poršáka nedal oslepiť. Na špičkovo pripravenom drobcovi, ktorý na západných AutoSlalomoch v kategórii SS3 ťahá za kratší koniec si vyjazdil nielen víťazstvo v triede, ale aj v absolútnom poradí. A to napriek tomu, že Marekovi beztrestne vyšla len polovica zo štyroch jázd.

Za Zdenom Gebócom na Cayman R skončil na III. mieste Dominik Benček na Subaru Impreza Sti. Štvrtý dojazdil Martin Múdry na krásnom Mistubishi Lancer EVO IX a piaty skončil Fero András na Mazde RX7. Fero dáva na AutoSlalome prednosť driftom než čistej stope napriek tomu, že pri troche snahy by dokázal zajazdiť časy pre prvú trojku...

Výsledky II. AZ pneuAutoSlalom AUTOGLYM
01.10.2011 – sobota letisko Svidník

kat. S1 - 1400 ccm

I. miesto št. č. 192 Jaroslav DIVOKÝ Peugeot 106 Relly 2:09.620
II. miesto št. č. 485 Marek JASZAY Peugeot 106 2:13.500
III. miesto št. č. 388 Tomáš BERNÁT Nissan Micra 2:15.670

kat. S2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 115 Martin STRUCKEL Citroen Saxo VTS 2:04.990
II. miesto št. č. 379 Jakub KOLEK Peugeot 106 S16 2:08.750
III. miesto št. č. 467 Tomáš STRUCKEL Citroen Saxo VTS 2:09.790

kat. S3 - 2000 ccm

I. miesto št. č. 391 Stano GAJDOŠ Lotus Seven Replika 2:08.940
II. miesto št. č. 351 Lukáš LEŠČINSKÝ Renault Clio Williams 2:11.670
III. miesto št. č. 462 Peter CUKER Citroen ZX 2:12.270

kat. S4 + 2000 ccm

I. miesto št. č. 005 Marek PUTERKA FIAT Punto GT turbo 2:00.610
II. miesto št. č. 349 Zdeno GERBÓC Porsche Cayman R 2:03.120
III. miesto št. č. 477 Dominik BENČEK Subaru Impreza STi 2:05.260

Seriál AZ pneu AutoSlalom má v pláne na východe tento rok usporiadať ešte jedny preteky. Predbežný termín je 22.10., nie je však celkom známe miesto ich konania. Sledujte preto www.autoslalom.sk, aby vám nič neušlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.