Autoslalom na východe sa rozbieha

Už druhé skúšobné preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom potvrdili, že organizovať tieto ich na východnom Slovensku má zmysel i budúcnosť. Účasť len tesne prekročila želané minimum 50 jazdcov.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Už druhé skúšobné preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom potvrdili, že organizovať ich na východnom Slovensku má zmysel i budúcnosť. Účasť len tesne prekročila želané minimum 50 jazdcov.

SVIDNÍK. Viac než 50 percent účastníkov boli úplne noví jazdci, ktorí tieto preteky nikdy nejazdili a možno o nich ani nevedeli. Našli sa dokonca aj takí, pre ktorých bol II. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM vo Svidníku vôbec prvý kontakt s motoršportom.

Septembrové preteky prvého októbra

Napriek tomu, že termín druhých pretekov seriálu AZ pneu AutoSlalom vyšiel v kalendári na prvý október, boli to septembrové preteky, morálne aj počasím. Nik by si predsa v štvrtý septembrový týždeň na otvorenom priestranstve letiska v horách vo výške 356 m nad morom nemohol želať kombináciu teploty nad 23oC a bezoblačnej oblohy. Jediné čo všetkých na kopci po celý deň trápilo bol silný vietor.

Na rýchlych tratiach ako je táto hrozí oveľa väčšie riziko v podobe nezvládnutia auta a väčšej nehody. Nehodu, či väčšiu poruchu by špičkovo pomohol riešiť partner seriálu ASOS (Asociácia Slovenských Odťahovacích Služieb). Ale načo riešiť čosi, čo je lepšie ani nemať, však?

Žiadna mimoriadna udalosť, ako takej situácii zvyknú legislatívci hovoriť, sa, našťastie, nestala. Drobné výlety áut mimo trate k motoršportu neodmysliteľne patria. Ale tie sa vôbec nerátajú. Atmosféra v depe bola naozaj super.

Napriek asi polhodinovému meškaniu začiatku registrácie, ktoré má na svedomí tvrdohlavá tlačiareň, šlo všetko presne podľa plánu. Medzičasom vyriešený technický problém ako naschvál poznačil aj vyhlasovanie výsledkov.

Ako prebehli preteky?

Preteky na letisku prebehli, rovnako ako v augustovom termíne, za doslova ideálnych podmienok. Napriek evidentne kratším dňom sa pri tomto počte štartujúcich s frekvenciou štartov cca každých 30 s dá v pohode ponúknuť bonusový systém štartov v podobe 1 + 4, teda tréning a štyri ostré.

Keďže seriál chodí tento rok na východ na skusy, preteky sa vyhodnocujú len v základných triedach S1 až S4. Ďalšie triedy ako Dámy, Juniori či Slalomové špeciály pribudnú podľa záujmu možno už budúcu sezónu. Hlavný partner týchto pretekov, autokozmetika AUTOGLYM priniesol spestrenie v podobe samostatnej súťaže.

S1 do 1400 ccm

Na ďaleký východ sa prekvapivo dostavil už tradičný slalomár, Japonec pracujúci pri Nitre – Masayuki Ishikawa. Jeho jednoliter Nissan Micra je na boj medzi kužeľkami pripravený mimoriadne dobre. Najväčším problémom je sila a výkon motora.

Napriek tomu sa zdalo, že vo Svidníku by mohol zabodovať aj na stupni víťazov. Žiaľ, konkurencia je aj tam veľmi veľká a nik nič nedostane len za účasť. Masayuki skončil na 4. mieste s veľmi tesným odstupom len 0,4 s.

Tretie miesto si vyjazdil Tomáš Bernát tiež na Nissan Micra 1,3i. II. a I. miesto si rozdelili jazdci na osvedčených esjednotkách, na Peugeotoch 106 rally. Marek Jazsay doviedol svoju“ relynu“ na druhé miesto a Jaro Divoký s bezkonkurenčnými časmi to vytiahol na víťazstvo

Slušný výkon na trati podal aj Jožo Kováč, ktorý skončil na piatom mieste, pretože tak vysoko sme Škodu Favorit v hodnotení seriálu ešte asi nevideli.

S2 do 1600 ccm

Kým v najmenšej kategórii štartovalo 14 konkurentov, jednašestkárov bola prakticky polovica. To však neznamená, že prvé tri miesta ktokoľvek dostal za účasť. Prvé a tretie miesto si vyjazdili otec a syn (pre AZ pneu AutoSlalom nová kombinácia na stupňoch víťazov) na upravenom Citroene Saxo VTS.

Keďže syn Tomáš ešte nemá ani vodičský preukaz a stále sa má čo učiť, nakladačku od otca Martina v podobe 5 s v súčte jázd musí brať jedine motivačne. Medzi nimi si II. miesto so sekundovým odstupom od juniora vyslalomoval Jakub Kolek na Peugeote 106 S16.

S3 do 2000 ccm

V triede do dvoch litrov, podobne ako v S2 kraľovali francúzske autá. S výnimkou víťaza, ktorý jazdil svoj tretí AutoSlalom na svojpomocne postavenej replike Lotus Seven. Tomuto sa hovorí skok, keď Stano Gajdoš tu na minulom podujatí ledva vliezol do prvej desiatky a teraz bezkonkurenčne vyhral.

Podobný skokan je aj jeho dablér (otec), ktorý z minulého 11. miesta vyskočil na 5. miesto. Druhé a tretie miesto si s odstupom 0,8 s v tesnom boji podelili Lukáš Leščinský na chuťovke Renault Clio Williams a Peter Cuker na Citroene ZX. Zaujímavú jazdu na trati predviedol aj Henrich Herc na Renaulte 5GTE, no stačilo to na zemiakovú pozíciu.

S4 nad 2000 ccm

V najvyššej triede dopadlo všetko proti logike. Prečo? Vyhralo auto s motorom a pohonom vpredu, druhé skončilo auto s motorom uprostred a až tretie auto s pravým pohom 4x4. O úžas a otvorené sánky všetkých zúčastnených sa postaral Zdeno Gerbóc zo Sniny.

Na II. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM sa po minulých pretekoch, ktoré absolvoval na Mini Clubman Cooper S JCW priviezol na úplne novučkom Porsche Cayman R! Skvelé náradie azda pre každý druh motoršportu. Všetci s prekvapením sledovali ako sa nové auto pasuje s kužeľkami a časomierou. Bol to sviatok pre oči aj uši.

O to väčšia pocta patrí Marekovi Puterkovi na Fiate Punto GT turbo. Ten sa krásou a slávou nového poršáka nedal oslepiť. Na špičkovo pripravenom drobcovi, ktorý na západných AutoSlalomoch v kategórii SS3 ťahá za kratší koniec si vyjazdil nielen víťazstvo v triede, ale aj v absolútnom poradí. A to napriek tomu, že Marekovi beztrestne vyšla len polovica zo štyroch jázd.

Za Zdenom Gebócom na Cayman R skončil na III. mieste Dominik Benček na Subaru Impreza Sti. Štvrtý dojazdil Martin Múdry na krásnom Mistubishi Lancer EVO IX a piaty skončil Fero András na Mazde RX7. Fero dáva na AutoSlalome prednosť driftom než čistej stope napriek tomu, že pri troche snahy by dokázal zajazdiť časy pre prvú trojku...

Výsledky II. AZ pneuAutoSlalom AUTOGLYM
01.10.2011 – sobota letisko Svidník

kat. S1 - 1400 ccm

I. miesto št. č. 192 Jaroslav DIVOKÝ Peugeot 106 Relly 2:09.620
II. miesto št. č. 485 Marek JASZAY Peugeot 106 2:13.500
III. miesto št. č. 388 Tomáš BERNÁT Nissan Micra 2:15.670

kat. S2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 115 Martin STRUCKEL Citroen Saxo VTS 2:04.990
II. miesto št. č. 379 Jakub KOLEK Peugeot 106 S16 2:08.750
III. miesto št. č. 467 Tomáš STRUCKEL Citroen Saxo VTS 2:09.790

kat. S3 - 2000 ccm

I. miesto št. č. 391 Stano GAJDOŠ Lotus Seven Replika 2:08.940
II. miesto št. č. 351 Lukáš LEŠČINSKÝ Renault Clio Williams 2:11.670
III. miesto št. č. 462 Peter CUKER Citroen ZX 2:12.270

kat. S4 + 2000 ccm

I. miesto št. č. 005 Marek PUTERKA FIAT Punto GT turbo 2:00.610
II. miesto št. č. 349 Zdeno GERBÓC Porsche Cayman R 2:03.120
III. miesto št. č. 477 Dominik BENČEK Subaru Impreza STi 2:05.260

Seriál AZ pneu AutoSlalom má v pláne na východe tento rok usporiadať ešte jedny preteky. Predbežný termín je 22.10., nie je však celkom známe miesto ich konania. Sledujte preto www.autoslalom.sk, aby vám nič neušlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 32 221
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 957
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 268
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 589
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 949
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 310
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 223
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 177
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 958
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

PRIEVIDZA

Zničil päť lietadiel. Ficov brat za leteckú nehodu pokutu nedostal

Za haváriu na letisku obíde Ladislav Fico bez trestu.

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.