Autoslalom na východe sa rozbieha

Už druhé skúšobné preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom potvrdili, že organizovať tieto ich na východnom Slovensku má zmysel i budúcnosť. Účasť len tesne prekročila želané minimum 50 jazdcov.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Už druhé skúšobné preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom potvrdili, že organizovať ich na východnom Slovensku má zmysel i budúcnosť. Účasť len tesne prekročila želané minimum 50 jazdcov.

SVIDNÍK. Viac než 50 percent účastníkov boli úplne noví jazdci, ktorí tieto preteky nikdy nejazdili a možno o nich ani nevedeli. Našli sa dokonca aj takí, pre ktorých bol II. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM vo Svidníku vôbec prvý kontakt s motoršportom.

Septembrové preteky prvého októbra

Napriek tomu, že termín druhých pretekov seriálu AZ pneu AutoSlalom vyšiel v kalendári na prvý október, boli to septembrové preteky, morálne aj počasím. Nik by si predsa v štvrtý septembrový týždeň na otvorenom priestranstve letiska v horách vo výške 356 m nad morom nemohol želať kombináciu teploty nad 23oC a bezoblačnej oblohy. Jediné čo všetkých na kopci po celý deň trápilo bol silný vietor.

Na rýchlych tratiach ako je táto hrozí oveľa väčšie riziko v podobe nezvládnutia auta a väčšej nehody. Nehodu, či väčšiu poruchu by špičkovo pomohol riešiť partner seriálu ASOS (Asociácia Slovenských Odťahovacích Služieb). Ale načo riešiť čosi, čo je lepšie ani nemať, však?

Žiadna mimoriadna udalosť, ako takej situácii zvyknú legislatívci hovoriť, sa, našťastie, nestala. Drobné výlety áut mimo trate k motoršportu neodmysliteľne patria. Ale tie sa vôbec nerátajú. Atmosféra v depe bola naozaj super.

Napriek asi polhodinovému meškaniu začiatku registrácie, ktoré má na svedomí tvrdohlavá tlačiareň, šlo všetko presne podľa plánu. Medzičasom vyriešený technický problém ako naschvál poznačil aj vyhlasovanie výsledkov.

Ako prebehli preteky?

Preteky na letisku prebehli, rovnako ako v augustovom termíne, za doslova ideálnych podmienok. Napriek evidentne kratším dňom sa pri tomto počte štartujúcich s frekvenciou štartov cca každých 30 s dá v pohode ponúknuť bonusový systém štartov v podobe 1 + 4, teda tréning a štyri ostré.

Keďže seriál chodí tento rok na východ na skusy, preteky sa vyhodnocujú len v základných triedach S1 až S4. Ďalšie triedy ako Dámy, Juniori či Slalomové špeciály pribudnú podľa záujmu možno už budúcu sezónu. Hlavný partner týchto pretekov, autokozmetika AUTOGLYM priniesol spestrenie v podobe samostatnej súťaže.

S1 do 1400 ccm

Na ďaleký východ sa prekvapivo dostavil už tradičný slalomár, Japonec pracujúci pri Nitre – Masayuki Ishikawa. Jeho jednoliter Nissan Micra je na boj medzi kužeľkami pripravený mimoriadne dobre. Najväčším problémom je sila a výkon motora.

Napriek tomu sa zdalo, že vo Svidníku by mohol zabodovať aj na stupni víťazov. Žiaľ, konkurencia je aj tam veľmi veľká a nik nič nedostane len za účasť. Masayuki skončil na 4. mieste s veľmi tesným odstupom len 0,4 s.

Tretie miesto si vyjazdil Tomáš Bernát tiež na Nissan Micra 1,3i. II. a I. miesto si rozdelili jazdci na osvedčených esjednotkách, na Peugeotoch 106 rally. Marek Jazsay doviedol svoju“ relynu“ na druhé miesto a Jaro Divoký s bezkonkurenčnými časmi to vytiahol na víťazstvo

Slušný výkon na trati podal aj Jožo Kováč, ktorý skončil na piatom mieste, pretože tak vysoko sme Škodu Favorit v hodnotení seriálu ešte asi nevideli.

S2 do 1600 ccm

Kým v najmenšej kategórii štartovalo 14 konkurentov, jednašestkárov bola prakticky polovica. To však neznamená, že prvé tri miesta ktokoľvek dostal za účasť. Prvé a tretie miesto si vyjazdili otec a syn (pre AZ pneu AutoSlalom nová kombinácia na stupňoch víťazov) na upravenom Citroene Saxo VTS.

Keďže syn Tomáš ešte nemá ani vodičský preukaz a stále sa má čo učiť, nakladačku od otca Martina v podobe 5 s v súčte jázd musí brať jedine motivačne. Medzi nimi si II. miesto so sekundovým odstupom od juniora vyslalomoval Jakub Kolek na Peugeote 106 S16.

S3 do 2000 ccm

V triede do dvoch litrov, podobne ako v S2 kraľovali francúzske autá. S výnimkou víťaza, ktorý jazdil svoj tretí AutoSlalom na svojpomocne postavenej replike Lotus Seven. Tomuto sa hovorí skok, keď Stano Gajdoš tu na minulom podujatí ledva vliezol do prvej desiatky a teraz bezkonkurenčne vyhral.

Podobný skokan je aj jeho dablér (otec), ktorý z minulého 11. miesta vyskočil na 5. miesto. Druhé a tretie miesto si s odstupom 0,8 s v tesnom boji podelili Lukáš Leščinský na chuťovke Renault Clio Williams a Peter Cuker na Citroene ZX. Zaujímavú jazdu na trati predviedol aj Henrich Herc na Renaulte 5GTE, no stačilo to na zemiakovú pozíciu.

S4 nad 2000 ccm

V najvyššej triede dopadlo všetko proti logike. Prečo? Vyhralo auto s motorom a pohonom vpredu, druhé skončilo auto s motorom uprostred a až tretie auto s pravým pohom 4x4. O úžas a otvorené sánky všetkých zúčastnených sa postaral Zdeno Gerbóc zo Sniny.

Na II. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM sa po minulých pretekoch, ktoré absolvoval na Mini Clubman Cooper S JCW priviezol na úplne novučkom Porsche Cayman R! Skvelé náradie azda pre každý druh motoršportu. Všetci s prekvapením sledovali ako sa nové auto pasuje s kužeľkami a časomierou. Bol to sviatok pre oči aj uši.

O to väčšia pocta patrí Marekovi Puterkovi na Fiate Punto GT turbo. Ten sa krásou a slávou nového poršáka nedal oslepiť. Na špičkovo pripravenom drobcovi, ktorý na západných AutoSlalomoch v kategórii SS3 ťahá za kratší koniec si vyjazdil nielen víťazstvo v triede, ale aj v absolútnom poradí. A to napriek tomu, že Marekovi beztrestne vyšla len polovica zo štyroch jázd.

Za Zdenom Gebócom na Cayman R skončil na III. mieste Dominik Benček na Subaru Impreza Sti. Štvrtý dojazdil Martin Múdry na krásnom Mistubishi Lancer EVO IX a piaty skončil Fero András na Mazde RX7. Fero dáva na AutoSlalome prednosť driftom než čistej stope napriek tomu, že pri troche snahy by dokázal zajazdiť časy pre prvú trojku...

Výsledky II. AZ pneuAutoSlalom AUTOGLYM
01.10.2011 – sobota letisko Svidník

kat. S1 - 1400 ccm

I. miesto št. č. 192 Jaroslav DIVOKÝ Peugeot 106 Relly 2:09.620
II. miesto št. č. 485 Marek JASZAY Peugeot 106 2:13.500
III. miesto št. č. 388 Tomáš BERNÁT Nissan Micra 2:15.670

kat. S2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 115 Martin STRUCKEL Citroen Saxo VTS 2:04.990
II. miesto št. č. 379 Jakub KOLEK Peugeot 106 S16 2:08.750
III. miesto št. č. 467 Tomáš STRUCKEL Citroen Saxo VTS 2:09.790

kat. S3 - 2000 ccm

I. miesto št. č. 391 Stano GAJDOŠ Lotus Seven Replika 2:08.940
II. miesto št. č. 351 Lukáš LEŠČINSKÝ Renault Clio Williams 2:11.670
III. miesto št. č. 462 Peter CUKER Citroen ZX 2:12.270

kat. S4 + 2000 ccm

I. miesto št. č. 005 Marek PUTERKA FIAT Punto GT turbo 2:00.610
II. miesto št. č. 349 Zdeno GERBÓC Porsche Cayman R 2:03.120
III. miesto št. č. 477 Dominik BENČEK Subaru Impreza STi 2:05.260

Seriál AZ pneu AutoSlalom má v pláne na východe tento rok usporiadať ešte jedny preteky. Predbežný termín je 22.10., nie je však celkom známe miesto ich konania. Sledujte preto www.autoslalom.sk, aby vám nič neušlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Klima efekt bez klimatizácie
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  3. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  4. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  5. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  7. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  8. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  9. V Adlerovej na Furči sa začína stavať!
  10. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  1. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  2. Klima efekt bez klimatizácie
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  4. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  5. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  6. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  7. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  10. 5. ročník akcie Za čistejšie Staré Mesto práve začína!
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 252
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 638
  3. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 15 118
  4. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 12 778
  5. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 124
  6. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 6 367
  7. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 5 621
  8. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 082
  9. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 4 219
  10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 255

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Smer sa nechal obkľúčiť ľuďmi, na ktorých už nemá vplyv (píše Michal Havran)

Nemusíte hľadať, máte ho tam, zachráňte nás pred prevratom a neistotou.

ŠPORT

Sagan zarába na Saganovi. Stretnutie stojí 150 eur

Majster sveta spolupracuje s fanklubom, za ktorým stojí jeho brat.

KOMENTÁRE

Fico sa vracia. Vyzerá ako Sulík

Keď príde na Maďarsko, Poľsko, mimovládky či Rusko, Sulík hovorí ako Fico.

Neprehliadnite tiež

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, no všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.

Aká je ponuka veľkých SUV do 30-tisíc eur? Predajom kraľujú japonské značky

Minulý rok išlo o najrýchlejšie rastúci segment áut na európskom trhu.