GARÁŽ

Mazda ubezpečuje: vývoj motora s rotačnými piestami nekončí

Hoci sa výroba Mazdy RX-8 blíži k svojmu záveru, vylepšovanie agregátu typu Wankel pokračuje ďalej. V Hirošime pripravujú jeho novú generáciu.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Kupé Mazda RX-8 už dávnejšie zmizlo z európskych trhov, kvôli neschopnosti plniť emisné limity, a pomaly sa lúči aj s Japonskom. Obavy, že je to koniec motora s rotačnými piestami, ktorý Mazda vyvíja a zdokonaľuje už niekoľko desaťročí, na seba nenechali dlho čakať.

Musí byť ekologickejší

Množiace sa špekulácie ukončil až výkonný riaditeľ automobilky, Takashi Tamanouchi. Prostredníctvom sociálnej siete Twitter uviedol, že Mazda myšlienku motora typu Wankel nezavrhla.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Naopak, agregát mieni naďalej vyvíjať a vylepšovať tak, aby obstál po stránke spoľahlivosti, spotreby i produkcie emisií. Konštruktéri na jeho najnovšej verzii plánujú uplatniť niektoré technológie z nedávno predstaveného balíčka Skyactiv.

Poháňacia jednotka s rotačnými piestami sa zrejme objaví v nástupcovi Mazdy RX-8. Nie je však vylúčené, že ho dostanú aj niektoré ďalšie modely značky Mazda.

Mazda prostredníctvom sociálnej siete Twitter poďakovala za priazeň a potvrdila, že pripravuje novú generáciu motora s rotačnými piestami.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 503
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 316
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 183
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 006
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 867
  6. Kam do tepla v januári? 1 718
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 112
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 035
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.