BRATISLAVA. Kupé Mazda RX-8 už dávnejšie zmizlo z európskych trhov, kvôli neschopnosti plniť emisné limity, a pomaly sa lúči aj s Japonskom. Obavy, že je to koniec motora s rotačnými piestami, ktorý Mazda vyvíja a zdokonaľuje už niekoľko desaťročí, na seba nenechali dlho čakať.
Musí byť ekologickejší
Množiace sa špekulácie ukončil až výkonný riaditeľ automobilky, Takashi Tamanouchi. Prostredníctvom sociálnej siete Twitter uviedol, že Mazda myšlienku motora typu Wankel nezavrhla.
Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?
Naopak, agregát mieni naďalej vyvíjať a vylepšovať tak, aby obstál po stránke spoľahlivosti, spotreby i produkcie emisií. Konštruktéri na jeho najnovšej verzii plánujú uplatniť niektoré technológie z nedávno predstaveného balíčka Skyactiv.
Poháňacia jednotka s rotačnými piestami sa zrejme objaví v nástupcovi Mazdy RX-8. Nie je však vylúčené, že ho dostanú aj niektoré ďalšie modely značky Mazda.
![]() |
Mazda prostredníctvom sociálnej siete Twitter poďakovala za priazeň a potvrdila, že pripravuje novú generáciu motora s rotačnými piestami. |
Autor: fg