Starší vodiči doplácajú na to, že šoférujú veľmi opatrne

Seniori boli v minulom roku v 3060 prípadoch v roli poškodeného a až v 5247 prípadoch vinníkmi nehody. Vyplýva to zo štatistiky dopravných nehôd seniorov.

Seniori boli v minulom roku v 3060 prípadoch v roli poškodeného a až v 5247 prípadoch vinníkmi nehody. Vyplýva to zo štatistiky dopravných nehôd seniorov, ktorú pri príležitosti mesiaca úcty k starším vypracovala Allianz Slovenská poisťovňa.

Podľa Jozefa Hrdého, riaditeľa odboru likvidácie poistných udalostí v neživotnom poistení, často paradoxne starší vodiči za volantom doplácajú na to, že šoférujú veľmi opatrne. Ťažšie sa vyrovnávajú so stále sa zrýchľujúcou dopravou, agresívnou jazdou mladších vodičov a vďaka horšej momentálnej reakcii sa stávajú účastníkom dopravnej nehody, ktorej nemali šancu účinne zabrániť.

V porovnaní s dopravnou nehodovosťou seniorov v Českej republike, vychádzajú slovenskí seniori o niečo horšie. Podľa štatistík Allianz pojišťovny českí seniori boli v 1539 prípadoch poškodenými a iba v 794 prípadoch vinníkmi dopravnej nehody. Štatistika pritom vychádza z 35.000 škôd v autopoistení.

Zo štúdie skupiny Allianz vyplýva, že takisto v ostatných vyspelých európskych krajinách predstavujú seniori 25 % všetkých obetí dopravných nehôd.

Vo všeobecnosti sú seniorky vystavené menšiemu riziku ako muži, medzi poškodenými bolo v Allianz SP iba 737 žien (346 v Českej republike) a medzi vinníkmi nehôd 881 žien (177 v Českej republike). A to aj napriek tomu, že dnes stále viac starších žien šoféruje a ich počet je tiež celkovo vyšší ako mužov v rovnakom veku.

Pritom počet seniorov v dôsledku demografických zmien stále narastá. Podiel obyvateľov starších ako 60 rokov v slovenskej populácii, ktorý sa v súčasnosti pohybuje okolo 19 %, by sa mal zvýšiť na približne 38 % v polovici storočia. Seniori sa tak čoraz viac zapájajú do verejného života, vlastnia vodičské preukazy, ktoré aktívne využívajú a sú tiež častejšie ohrození nielen ako motoristi, ale aj ako chodci či cyklisti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 152
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 413
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 211
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 948
  5. Kam do tepla v januári? 1 705
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 704
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 374
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 168
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 919
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.