SME
reklama

Schumi má titul, Ferrari chce všetko

Dohady po víťaznej Veľkej cene V. Británie, v ktorých pretekoch 53. ročníka majstrovstiev sveta formuly 1 rozhodne Michael Schumacher o svojom piatom titule, uzavrel geniálny nemecký pilot už v nasledujúcich pretekoch v Magny-Cours

. Hoci na nedeľňajšej VC Francúzska neprebiehalo všetko podľa jeho predstáv, Schumi si počkal na svoju príležitosť. Štyri kolá pred cieľom využil chybu Kimiho Räikkönena (McLaren) idúceho na vedúcej pozícii a v známej zákrute Adelaide predstihol mladého Fína. Pribudlo mu 10 bodov za víťazstvo, už ich má na konte 96 a žiadny zo súperov ho v zostávajúcich pretekoch nemôže dostihnúť. Druhý Kolumbijčan Juan Pablo Montoya nazbieral iba 34 bodov.

Človek si kladie otázku - je to náhoda, že v tíme Ferrari sa kazí auto iba dvojke Rubensovi Barrichellovi a Michaelov monopost s číslom 1 jazdí vždy ako blesk? Nešťastníkovi Rubinhovi zhasol motor v Silverstone pred zahrievacím kolom a keď ho mechanici znova "nakopli" z 2. pozície sa prepadol na štarte na posledné 21. Brazílčan sa hrdinským výkonom prebil na druhú priečku a zachránil šesť bodov. O dva týždne v Magny-Cours sa Barrichellovi prihodilo pred zahrievacím kolom to isté s tým rozdielom, že mechanici už motor nenaštartovali a nazlostený Rubens mohol sledovať preteky len ako divák. V jazdeckom poli chýbali aj Talian Fisichella na Jordane (ťažká havária v piatkovom tréningu) a po slabých časoch v kvalifikácii i obidvaja piloti tímu Arrows - Nemec Frentzen, Brazílčan Bernoldi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kráľ pole position v tomto ročníku MS Montoya vyrazil na trať piaty raz za sebou z najvýhodnejšej pozície, ale tentoraz ani nezasiahol do súboja o prvenstvo. "Mal som veľké problémy udržať auto na okruhu, pneumatiky mali slabú priľnavosť," vysvetľoval Kolumbijčan ťažkosti s vozidlom Williams. Aj jeho tímový kolega R. Schumacher mal s michelinami podobné skúsenosti, a tak sa o víťazstvo pobila dvojica Räikkönen, Coulthard na autách McLaren s M. Schumacherom na Ferrari. Schumimu sa vzdialil titul, keď v polovici pretekov dostal trest za prekročenie plnej čiary vo výjazde na trať po pitstope - musel prejsť depom bez zastávky - a z prvého miesta sa prepadol na tretie.

V druhej časti veľkej ceny však urobil rovnakú chybu aj Coulthard. O víťazstvo potom súperili už len Räikkönen s M. Schumacherom. Fínsky pretekár jazdil prvý raz v kariére na špici formuly 1 a možno sa už videl na najvyššom stupienku v cieli. Auto mu išlo ako hodinky, M. Schumachera mal pod kontrolou. V 68. kole však Kimi pred pravotočivou zákrutou Adelaide nabehol na olejovú škvrnu, ktorú zanechala McNishova Toyota, pri brzdení sa mu zablokovali kolesá a v zákrute vyletel z ideálnej stopy. Michael to ako číhajúci dravec hneď využil, rutinérsky doviedol auto k svojmu 61. víťazstvu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo Ferrari prepukli oslavy, v talianskom Maranelle oznamovali zvony ďalší triumf Grandeho Schumiho. Do konca MS zostáva ešte šesť veľkých cien a Scuderia chce mať všetko - aj titul v Pohári konštruktérov a Barrichella na poste vicemajstra sveta.


Hlasy v cieli:
M. Schumacher: "Keď som v polovici pretekov dostal prísny trest za prekročenie plnej čiary vo výjazde na trať, myslel som si, že víťazstvo je fuč. Ale v závere sa situácia zlepšila, jazdil som druhý za Räikkönenom. Desať kôl pred koncom som naňho pritlačil. Štyri kolá pred cieľom prišla jeho chyba, dostal som sa na čelo. Záverečné kilometre boli pre mňa najťažšie v kariére. Uvedomoval som si, že v hre je titul majstra sveta. Mal som na pleciach ťažké bremeno, bol som pod tlakom, aby som sa nedopustil žiadnej chyby. Keď ma odmávali cieľovou zástavkou, zapracovali emócie a ja som naplno cítil ako mám rád tento šport."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K. Räikkönen: "Bolo by to komické, keby som môj najlepší výsledok vo formule 1 označil za pokazené preteky. Pár kôl pred koncom som viedol, ale brzdenie v zákrute Adelaide prišlo ako v zlom sne. Na asfalte bol olej, no vevidel som žiadne vlajky, čo by na to upozorňovali. Pri brzdení sa mi zablokovali kolesá, vyšiel som z idelánej stopy a M. Schumacher to využil. Auto išlo vynikajúco, už sa teším na ďalšie preteky."

D. Coulthard: "Vychutnával som si tieto preteky a želal som si, aby sa nikdy neskončili. Pomýšľal som aj na víťazstvo, ale keď som dostal trest - prejazd depom - za prekročenie plnej čiary vo výjazde na trať, šanca bola preč. Bola to moja chyba, tvrdo som za ňu zaplatil."


Výsledky VC Francúzska (okruh 4,251 km, 72 kôl, celkove 306,072 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:32:09,837 h, 2. Räikkönen (Fín., McLaren) + 1,105 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren) + 31,976, 4. Montoya (Kol., Williams) + 40,676, 5. R. Schumacher (Nem., Williams) + 41,773, 6. Jenson Button (V. Brit., Renault) + 1 kolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšie poradie: 7. Heidfeld (Nem., Sauber) + 1 kolo, 8. Webber (Aus., Minardi) +1 kolo, 9. de la Rosa (Šp., Jaguar) + 2 kolá, 10. Yoong (Malaj., Minardi) + 4 kolá, 11. McNish (V. Brit., Toyota) + 7 kôl.

Nedokončili: Barrichello (Braz., Ferrari) nevyšiel do zahrievacieho kola - porucha elektroniky, 23. kolo - Sato (Jap., Jordan) - hodiny, 29 - Panis (Fr., BAR) - techn. porucha, 35 - Villeneuve (Kan., BAR) - motor, 49 - Trulli (Tal., Renault) - techn. porucha, 49 - Massa (Braz., Sauber) - techn. porucha, 49 - Salo (Fín, Toyota) - motor, 52 - Irvine (V. Brit., Jaguar) - zadné prítlačné krídlo.

Najrýchlejšie kolo: 61 - Coulthard 1:15,045 min.

Neštartovali: Fisichella (Tal. Jordan) v piatkovom tréningu ťažko havaroval, Frentzen (Nem., Arrows) a Bernoldi (Braz., Arrows) sa v sobotu slabými časmi nekvalifikovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poradie MS po 11 pretekoch: 1. M. Schumacher 96 bodov, 2. Montoya 34, 3. Barrichello 32, 4. R. Schumacher 32, 5. Coulthard 30, 6. Räikkönen 17, 7. Button 11, 8. Fisichella a Heidfeld 6, 10. Trulli a Massa 4, 12. Irvine a Villeneuve 3, 13. Webber, Frentzen, Salo, Panis 2.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 128, 2. BMW-Williams 66, 3. McLaren-Mercedes 47, 4. Renault 15, 5. Sauber-Petronas 10, 6. Jordan-Honda 6, 7. BAR-Honda 5, 8. Jaguar-Cosworth 3, 9. Minardi-Asiatech 2, 10. Toyota 2, 11. Arrows-Cosworth 2.
V nedeľu 28. júla sa jazdí Veľká cena Nemecka na okruhu Hockenheim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 19 066
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 926
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 955
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 434
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 424
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 936
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 527
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 392
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 656
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 459
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 838
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 379
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 346
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu