SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Schumi má titul, Ferrari chce všetko

Dohady po víťaznej Veľkej cene V. Británie, v ktorých pretekoch 53. ročníka majstrovstiev sveta formuly 1 rozhodne Michael Schumacher o svojom piatom titule, uzavrel geniálny nemecký pilot už v nasledujúcich pretekoch v Magny-Cours

. Hoci na nedeľňajšej VC Francúzska neprebiehalo všetko podľa jeho predstáv, Schumi si počkal na svoju príležitosť. Štyri kolá pred cieľom využil chybu Kimiho Räikkönena (McLaren) idúceho na vedúcej pozícii a v známej zákrute Adelaide predstihol mladého Fína. Pribudlo mu 10 bodov za víťazstvo, už ich má na konte 96 a žiadny zo súperov ho v zostávajúcich pretekoch nemôže dostihnúť. Druhý Kolumbijčan Juan Pablo Montoya nazbieral iba 34 bodov.

Človek si kladie otázku - je to náhoda, že v tíme Ferrari sa kazí auto iba dvojke Rubensovi Barrichellovi a Michaelov monopost s číslom 1 jazdí vždy ako blesk? Nešťastníkovi Rubinhovi zhasol motor v Silverstone pred zahrievacím kolom a keď ho mechanici znova "nakopli" z 2. pozície sa prepadol na štarte na posledné 21. Brazílčan sa hrdinským výkonom prebil na druhú priečku a zachránil šesť bodov. O dva týždne v Magny-Cours sa Barrichellovi prihodilo pred zahrievacím kolom to isté s tým rozdielom, že mechanici už motor nenaštartovali a nazlostený Rubens mohol sledovať preteky len ako divák. V jazdeckom poli chýbali aj Talian Fisichella na Jordane (ťažká havária v piatkovom tréningu) a po slabých časoch v kvalifikácii i obidvaja piloti tímu Arrows - Nemec Frentzen, Brazílčan Bernoldi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kráľ pole position v tomto ročníku MS Montoya vyrazil na trať piaty raz za sebou z najvýhodnejšej pozície, ale tentoraz ani nezasiahol do súboja o prvenstvo. "Mal som veľké problémy udržať auto na okruhu, pneumatiky mali slabú priľnavosť," vysvetľoval Kolumbijčan ťažkosti s vozidlom Williams. Aj jeho tímový kolega R. Schumacher mal s michelinami podobné skúsenosti, a tak sa o víťazstvo pobila dvojica Räikkönen, Coulthard na autách McLaren s M. Schumacherom na Ferrari. Schumimu sa vzdialil titul, keď v polovici pretekov dostal trest za prekročenie plnej čiary vo výjazde na trať po pitstope - musel prejsť depom bez zastávky - a z prvého miesta sa prepadol na tretie.

V druhej časti veľkej ceny však urobil rovnakú chybu aj Coulthard. O víťazstvo potom súperili už len Räikkönen s M. Schumacherom. Fínsky pretekár jazdil prvý raz v kariére na špici formuly 1 a možno sa už videl na najvyššom stupienku v cieli. Auto mu išlo ako hodinky, M. Schumachera mal pod kontrolou. V 68. kole však Kimi pred pravotočivou zákrutou Adelaide nabehol na olejovú škvrnu, ktorú zanechala McNishova Toyota, pri brzdení sa mu zablokovali kolesá a v zákrute vyletel z ideálnej stopy. Michael to ako číhajúci dravec hneď využil, rutinérsky doviedol auto k svojmu 61. víťazstvu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo Ferrari prepukli oslavy, v talianskom Maranelle oznamovali zvony ďalší triumf Grandeho Schumiho. Do konca MS zostáva ešte šesť veľkých cien a Scuderia chce mať všetko - aj titul v Pohári konštruktérov a Barrichella na poste vicemajstra sveta.


Hlasy v cieli:
M. Schumacher: "Keď som v polovici pretekov dostal prísny trest za prekročenie plnej čiary vo výjazde na trať, myslel som si, že víťazstvo je fuč. Ale v závere sa situácia zlepšila, jazdil som druhý za Räikkönenom. Desať kôl pred koncom som naňho pritlačil. Štyri kolá pred cieľom prišla jeho chyba, dostal som sa na čelo. Záverečné kilometre boli pre mňa najťažšie v kariére. Uvedomoval som si, že v hre je titul majstra sveta. Mal som na pleciach ťažké bremeno, bol som pod tlakom, aby som sa nedopustil žiadnej chyby. Keď ma odmávali cieľovou zástavkou, zapracovali emócie a ja som naplno cítil ako mám rád tento šport."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K. Räikkönen: "Bolo by to komické, keby som môj najlepší výsledok vo formule 1 označil za pokazené preteky. Pár kôl pred koncom som viedol, ale brzdenie v zákrute Adelaide prišlo ako v zlom sne. Na asfalte bol olej, no vevidel som žiadne vlajky, čo by na to upozorňovali. Pri brzdení sa mi zablokovali kolesá, vyšiel som z idelánej stopy a M. Schumacher to využil. Auto išlo vynikajúco, už sa teším na ďalšie preteky."

D. Coulthard: "Vychutnával som si tieto preteky a želal som si, aby sa nikdy neskončili. Pomýšľal som aj na víťazstvo, ale keď som dostal trest - prejazd depom - za prekročenie plnej čiary vo výjazde na trať, šanca bola preč. Bola to moja chyba, tvrdo som za ňu zaplatil."


Výsledky VC Francúzska (okruh 4,251 km, 72 kôl, celkove 306,072 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:32:09,837 h, 2. Räikkönen (Fín., McLaren) + 1,105 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren) + 31,976, 4. Montoya (Kol., Williams) + 40,676, 5. R. Schumacher (Nem., Williams) + 41,773, 6. Jenson Button (V. Brit., Renault) + 1 kolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšie poradie: 7. Heidfeld (Nem., Sauber) + 1 kolo, 8. Webber (Aus., Minardi) +1 kolo, 9. de la Rosa (Šp., Jaguar) + 2 kolá, 10. Yoong (Malaj., Minardi) + 4 kolá, 11. McNish (V. Brit., Toyota) + 7 kôl.

Nedokončili: Barrichello (Braz., Ferrari) nevyšiel do zahrievacieho kola - porucha elektroniky, 23. kolo - Sato (Jap., Jordan) - hodiny, 29 - Panis (Fr., BAR) - techn. porucha, 35 - Villeneuve (Kan., BAR) - motor, 49 - Trulli (Tal., Renault) - techn. porucha, 49 - Massa (Braz., Sauber) - techn. porucha, 49 - Salo (Fín, Toyota) - motor, 52 - Irvine (V. Brit., Jaguar) - zadné prítlačné krídlo.

Najrýchlejšie kolo: 61 - Coulthard 1:15,045 min.

Neštartovali: Fisichella (Tal. Jordan) v piatkovom tréningu ťažko havaroval, Frentzen (Nem., Arrows) a Bernoldi (Braz., Arrows) sa v sobotu slabými časmi nekvalifikovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poradie MS po 11 pretekoch: 1. M. Schumacher 96 bodov, 2. Montoya 34, 3. Barrichello 32, 4. R. Schumacher 32, 5. Coulthard 30, 6. Räikkönen 17, 7. Button 11, 8. Fisichella a Heidfeld 6, 10. Trulli a Massa 4, 12. Irvine a Villeneuve 3, 13. Webber, Frentzen, Salo, Panis 2.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 128, 2. BMW-Williams 66, 3. McLaren-Mercedes 47, 4. Renault 15, 5. Sauber-Petronas 10, 6. Jordan-Honda 6, 7. BAR-Honda 5, 8. Jaguar-Cosworth 3, 9. Minardi-Asiatech 2, 10. Toyota 2, 11. Arrows-Cosworth 2.
V nedeľu 28. júla sa jazdí Veľká cena Nemecka na okruhu Hockenheim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 521
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 078
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 607
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 461
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 273
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 153
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  2. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  5. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 113
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 488
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 154
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 462
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 778
  6. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 514
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu