SME

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: VW Passat

VW Passat je už dlhé roky mimoriadne obľúbeným ojazdeným automobilom a má všetky predpoklady, aby si svoju pozíciu naďalej udržal. V roku 1996 absolvoval rozsiahlu modernizáciu. Je zaujímavé, že skôr vyrobené exempláre, u ktorých je zoznam nedostatkov sku


točne dlhý dokázali presvedčiť mnohých záujemcov. Slabé miesta úspešne kompenzuje širokou ponukou motorov, veľkorysým priestorom pre pasažierov i batožinu a vysokou hospodárnosťou prevádzky vozidla. Ani spomínaná modernizácia nedokázala odstrániť všetky nedostatky. Passat má naďalej problémy so spojkou, elektroinštaláciou, netesnými svetlometmi a už notoricky korodujúcim výfukom. Od roku 1997 je na trhu kombi pod označením Variant.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten vo svojej triede prakticky nemá konkurenciu a dokonca disponuje objemnejším batožinovým priestorom ako väčšie automobily. Posádka ocení nielen dostatok miesta pre batožinu, ale aj priestranný interiér a pri dlhších trasách skutočne pohodlné sedadlá. Veľká časť modelov vo vyhotovení kombi má pod kapotou dieselový motor, pričom TDI s priamym vstrekovaním patrí medzi najúspornejšie modely vôbec. Variant sa jednoducho ovláda a v kombinácii s 1,9 l dieselovým motorom dáva veľmi obľúbenú verziu. Tento motor je veľmi silný, kultivovaný a vychádza veľmi dobre aj z porovnaní s inými značkami. Z benzínových motorov stojí za uváženie základný s objemom valcov 1,6 l a výkonom 100 k. Pri úvahách o ojazdenom Passate netreba zájsť ďalej ako po rok 1993.

SkryťVypnúť reklamu

Aj po tejto modernizácii sa prejavujú netesnosti chladiaceho systému, prepálené tesnenie pod hlavou valcov  a krátka životnosť klinového a ozubeného remeňa. Spoľahnúť sa možno na kvalitu karosérie s vynikajúcou protikoróznou ochranou. Súčasný model patrí medzi najlepšie autá svojej triedy.

Typické slabé miesta
zatekanie vody do svetlometov, zlyhávajúci alarm, spojkový pedál, škrípanie bŕzd

Plusy
dostatok vnútorného priestoru
veľký a variabilný batožinový priestor (Variant)
pohodlné sedadlá
jednoduché ovládanie
bezpečné jazdné vlastnosti
paleta motorov

Mínusy
hlučné motory TDI
vysoká spotreba benzínu (1,8 T)
klepotavý hluk karosérie a vnútorného zariadenia

Odporúčané druhy motorov
Štvorvalcový TDI s výkonom 90, 110 alebo 115k. Silné, elastické motory s dostatkom točivého momentu. Menej kultivovaný chod. Spotreba od 7 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 100 k. Obľúbený základný motor. Výborné jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 T štvorvalcový s výkonom 150 k. Vyššia spotreba 11 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny
R. v. 2001 - 724 300,- Sk
R. v  2000 - 577 600,- Sk
R. v. 1999 - 482 600,- Sk
R. v. 1998 - 359 900,- Sk
R. v. 1997 - 266 800,- Sk
R. v. 1996 - 217 300,- Sk
R. v. 1995 - 205 500,- Sk
R. v. 1994 - 181 500,- Sk
R. v. 1993 - 160 300,- Sk
R. v. 1992 - 131 600,- Sk
R. v. 1991 - 115 800,- Sk
R. v. 1990 - 102 200,- Sk

Uvedené ceny platia pre model s motorom 1, 8 Turbo a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Autor: Martina Skurková, pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Plátené tašky a opakované použitie
  2. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  3. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  4. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  5. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  6. Takto chutí zlato
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 840
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 557
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 3 991
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 797
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 721
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 707
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 347
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 342
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Rabina: Kultúra na povel. Čo sa stane, keď ústava začne diktovať umeniu?
  2. Martin Kresák: "Zrušený" 17. november? A čo tak generálny štrajk?
  3. Rado Surovka: Ficovci zatĺkli ďalší klinec do rakvy demokracie
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 9
  6. Martin Fronk: Rodinný klub, štátny úväzok: Keď verejná inštitúcia patrí len „našim“
  7. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe?
  8. Veronika Mešková: O biznise s intuíciou, adopcii a zdravotných ťažkostiach
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 470
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 15 463
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 566
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 300
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 10 171
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 469
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 749
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 579
  1. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  2. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  3. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  4. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  5. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  6. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  8. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
reklama
SkryťZatvoriť reklamu