SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Combo Tour – na piatok i na sviatok

Automobilka Opel na báze modelu Corsa tretej generácie postavila dodávku Combo. Verzii s presklennou päťmiestnou karosériou, párom predných bočných dverí, posuvnými zadnými bočnými dverami na pravej strane a dvojkrídlovými dverami vzadu sa k označeniu Com


bo pridáva ešte slovko Tour. Takto koncipované Combo Tour ponúka dostatok miesta piatim cestujúcim a k tomu ešte doslova veľký priestor pre batožiny, ktorý možno zväčšiť podľa potreby sklopením časti alebo celého asymetricky deleného zadného sedadla.

Combo Tour pri svojej dĺžke 432 cm, šírke 168,5 cm a výške 180 cm poskytuje cestujúcim dostatok miesta i pohodlia na predných i zadných sedadlách.  Od úžitkového Comba sa verzia Tour dizajnérsky prakticky nelíši, má však pridaný druhý rad sedadiel a pre cestujúcich v druhom rade pridané bočné okná.  Testovaný automobil mal pod kapotou štvorvalcový 1,7-litrový turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty a medzichladič stlačeného vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Motor prostredníctvom päťstupňovej mechanickej prevodovky s ľahkým a presným radením svoj výkon prenáša na kolesá prednej nápravy. Výkon 55 kW/75 k ho radí do nižšej výkonovej škály, ale vzhľadom na pomerne nízku hmotnosť automobilu sme si na jeho dynamiku nesťažovali. Skôr nás prekvapil ochotou poslušne a pružne zrýchľovať aj pri nižších otáčkach. Motor má príjemný „mäkší“ zvuk, ktorý sa akusticky viac prejavuje pri prudšej akcelerácii.

Príjemne na nás zapôsobila aj spotreba medzi piatimi a šiestimi litrami, pri jazde s ľahkou nohou aj pod päť litrov na sto kilometrov, ale priemernou s 5,8 l/100 km počas týždňového testu. Combo Tour má aj ďalšiu cnosť – veľmi dobré jazdné vlastnosti. V zákrutách, najmä vďaka dobre vyladenému podvozku, na rovnom úseku zasa vďaka dlhému rázvoru, sa správa ako trénovaný športovec, keď aj pri razantnej jazde dobre drží stopu. 

SkryťVypnúť reklamu

Interiér poteší svojou priestrannosťou. Či dostatkom priestoru pre nohy vočiča alebo spolujazdca, v priestore nad hlavou alebo v okolí ramien. Dosť priestoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách, priestor pre nohy nevynímajúc. Horšie je len nastupovanie na zadné sedadlá, keďže prístup k nim je len cez posuvné dvere umiestnené len na pravej strane. Variabilitou poteší tých, ktorí Combo Tour využívajú v týždni ako dodávku a ktorí ho okrem tohto poslania používajú aj ako osobný automobil.

Sklápanie zadných asymetricky delených zadných sedadiel a vytváranie väčšieho batožinového priestoru je v Combe Tour doslova hračkou.  Chudobnejšia výbava Combo Tour, napríklad chýbajúce elektrické ovládanie okien dverí či elektrické nastavovanie zrkadiel  zasa nemusí zarmútiť. Zato mu nechýbajú airbagy pre vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, autorádio s prehrávačom, výškové nastavovanie volantu a iné.    

SkryťVypnúť reklamu

Konkurenciou pre Opel Combo Tour sú najmä Renaut Kangoo, Citroën Berlingo, Fiat Dobló i Peugeot Partner. Porovnanie hlavných parametrov, ale aj ceny modelov so vznetovými motormi, sú v porovnávacej tabuľke a Opel Combo Tour v ich konkurencii obstojí.

Technické údaje:

Opel Combo Tour 1,7 DTi

Motor
Radový vodou chladený vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Preplňovanie turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer 19,0:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 165 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,73 – 1,96 – 1,31 - 0,95 - 0,76, R 3,31. Stály prevod hnanej nápravy 3,74.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson. Vzadu vlečené ramená s torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilzátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová päťmiestna typu osobná dodávka. Dvojica predných bočných dverí, tretie bočné posuvné, vzadu dvojkrídlové.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4320/1685/1800 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1430/1470 mm. Priemer otáčania 11,2 m. Pohotovostná hmotnosť od 1260 kg. Objem batožinového priestoru 455/2700 l. Objem palivovej nádrže 52 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 155 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,9/4,9/5,8 l/100 km.

Cena:
Opel Combo Tour 1,6i – 479 900 Sk
Opel Combo Tour 1,7 DTi 533 900 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën Berlingo 1,9 D Multispace
Zdvih. objem 1905 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 128/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 19,9 s
Max. rých. 142 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena 515 370 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Renault Kangoo 1,9 D Authentique
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 47 kW/64 k
Krút. mom. 120/2250 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,2 s
Max. rých. 143 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 449 900 Sk                                   

Fiat Dobló 1,9 D SX
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 46 kW/63 k
Krút. mom. 118/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,9 s
Max. rých. 141 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 496 800 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 906
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 338
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 852
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 337
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 591
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 801
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 965
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 017
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 912
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 749
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 815
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 640
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu