SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Combo Tour – na piatok i na sviatok

Automobilka Opel na báze modelu Corsa tretej generácie postavila dodávku Combo. Verzii s presklennou päťmiestnou karosériou, párom predných bočných dverí, posuvnými zadnými bočnými dverami na pravej strane a dvojkrídlovými dverami vzadu sa k označeniu Com


bo pridáva ešte slovko Tour. Takto koncipované Combo Tour ponúka dostatok miesta piatim cestujúcim a k tomu ešte doslova veľký priestor pre batožiny, ktorý možno zväčšiť podľa potreby sklopením časti alebo celého asymetricky deleného zadného sedadla.

Combo Tour pri svojej dĺžke 432 cm, šírke 168,5 cm a výške 180 cm poskytuje cestujúcim dostatok miesta i pohodlia na predných i zadných sedadlách.  Od úžitkového Comba sa verzia Tour dizajnérsky prakticky nelíši, má však pridaný druhý rad sedadiel a pre cestujúcich v druhom rade pridané bočné okná.  Testovaný automobil mal pod kapotou štvorvalcový 1,7-litrový turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty a medzichladič stlačeného vzduchu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Motor prostredníctvom päťstupňovej mechanickej prevodovky s ľahkým a presným radením svoj výkon prenáša na kolesá prednej nápravy. Výkon 55 kW/75 k ho radí do nižšej výkonovej škály, ale vzhľadom na pomerne nízku hmotnosť automobilu sme si na jeho dynamiku nesťažovali. Skôr nás prekvapil ochotou poslušne a pružne zrýchľovať aj pri nižších otáčkach. Motor má príjemný „mäkší“ zvuk, ktorý sa akusticky viac prejavuje pri prudšej akcelerácii.

Príjemne na nás zapôsobila aj spotreba medzi piatimi a šiestimi litrami, pri jazde s ľahkou nohou aj pod päť litrov na sto kilometrov, ale priemernou s 5,8 l/100 km počas týždňového testu. Combo Tour má aj ďalšiu cnosť – veľmi dobré jazdné vlastnosti. V zákrutách, najmä vďaka dobre vyladenému podvozku, na rovnom úseku zasa vďaka dlhému rázvoru, sa správa ako trénovaný športovec, keď aj pri razantnej jazde dobre drží stopu. 

Skryť Vypnúť reklamu

Interiér poteší svojou priestrannosťou. Či dostatkom priestoru pre nohy vočiča alebo spolujazdca, v priestore nad hlavou alebo v okolí ramien. Dosť priestoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách, priestor pre nohy nevynímajúc. Horšie je len nastupovanie na zadné sedadlá, keďže prístup k nim je len cez posuvné dvere umiestnené len na pravej strane. Variabilitou poteší tých, ktorí Combo Tour využívajú v týždni ako dodávku a ktorí ho okrem tohto poslania používajú aj ako osobný automobil.

Sklápanie zadných asymetricky delených zadných sedadiel a vytváranie väčšieho batožinového priestoru je v Combe Tour doslova hračkou.  Chudobnejšia výbava Combo Tour, napríklad chýbajúce elektrické ovládanie okien dverí či elektrické nastavovanie zrkadiel  zasa nemusí zarmútiť. Zato mu nechýbajú airbagy pre vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, autorádio s prehrávačom, výškové nastavovanie volantu a iné.    

Skryť Vypnúť reklamu

Konkurenciou pre Opel Combo Tour sú najmä Renaut Kangoo, Citroën Berlingo, Fiat Dobló i Peugeot Partner. Porovnanie hlavných parametrov, ale aj ceny modelov so vznetovými motormi, sú v porovnávacej tabuľke a Opel Combo Tour v ich konkurencii obstojí.

Technické údaje:

Opel Combo Tour 1,7 DTi

Motor
Radový vodou chladený vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Preplňovanie turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer 19,0:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 165 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,73 – 1,96 – 1,31 - 0,95 - 0,76, R 3,31. Stály prevod hnanej nápravy 3,74.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson. Vzadu vlečené ramená s torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilzátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová päťmiestna typu osobná dodávka. Dvojica predných bočných dverí, tretie bočné posuvné, vzadu dvojkrídlové.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4320/1685/1800 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1430/1470 mm. Priemer otáčania 11,2 m. Pohotovostná hmotnosť od 1260 kg. Objem batožinového priestoru 455/2700 l. Objem palivovej nádrže 52 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 155 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,9/4,9/5,8 l/100 km.

Cena:
Opel Combo Tour 1,6i – 479 900 Sk
Opel Combo Tour 1,7 DTi 533 900 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën Berlingo 1,9 D Multispace
Zdvih. objem 1905 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 128/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 19,9 s
Max. rých. 142 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena 515 370 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Renault Kangoo 1,9 D Authentique
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 47 kW/64 k
Krút. mom. 120/2250 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,2 s
Max. rých. 143 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 449 900 Sk                                   

Fiat Dobló 1,9 D SX
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 46 kW/63 k
Krút. mom. 118/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,9 s
Max. rých. 141 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 496 800 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 970
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 211
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 960
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 788
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 544
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 109
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 587
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 181
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 121
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 897
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric