SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Combo Tour – na piatok i na sviatok

Automobilka Opel na báze modelu Corsa tretej generácie postavila dodávku Combo. Verzii s presklennou päťmiestnou karosériou, párom predných bočných dverí, posuvnými zadnými bočnými dverami na pravej strane a dvojkrídlovými dverami vzadu sa k označeniu Com


bo pridáva ešte slovko Tour. Takto koncipované Combo Tour ponúka dostatok miesta piatim cestujúcim a k tomu ešte doslova veľký priestor pre batožiny, ktorý možno zväčšiť podľa potreby sklopením časti alebo celého asymetricky deleného zadného sedadla.

Combo Tour pri svojej dĺžke 432 cm, šírke 168,5 cm a výške 180 cm poskytuje cestujúcim dostatok miesta i pohodlia na predných i zadných sedadlách.  Od úžitkového Comba sa verzia Tour dizajnérsky prakticky nelíši, má však pridaný druhý rad sedadiel a pre cestujúcich v druhom rade pridané bočné okná.  Testovaný automobil mal pod kapotou štvorvalcový 1,7-litrový turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty a medzichladič stlačeného vzduchu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Motor prostredníctvom päťstupňovej mechanickej prevodovky s ľahkým a presným radením svoj výkon prenáša na kolesá prednej nápravy. Výkon 55 kW/75 k ho radí do nižšej výkonovej škály, ale vzhľadom na pomerne nízku hmotnosť automobilu sme si na jeho dynamiku nesťažovali. Skôr nás prekvapil ochotou poslušne a pružne zrýchľovať aj pri nižších otáčkach. Motor má príjemný „mäkší“ zvuk, ktorý sa akusticky viac prejavuje pri prudšej akcelerácii.

Príjemne na nás zapôsobila aj spotreba medzi piatimi a šiestimi litrami, pri jazde s ľahkou nohou aj pod päť litrov na sto kilometrov, ale priemernou s 5,8 l/100 km počas týždňového testu. Combo Tour má aj ďalšiu cnosť – veľmi dobré jazdné vlastnosti. V zákrutách, najmä vďaka dobre vyladenému podvozku, na rovnom úseku zasa vďaka dlhému rázvoru, sa správa ako trénovaný športovec, keď aj pri razantnej jazde dobre drží stopu. 

Skryť Vypnúť reklamu

Interiér poteší svojou priestrannosťou. Či dostatkom priestoru pre nohy vočiča alebo spolujazdca, v priestore nad hlavou alebo v okolí ramien. Dosť priestoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách, priestor pre nohy nevynímajúc. Horšie je len nastupovanie na zadné sedadlá, keďže prístup k nim je len cez posuvné dvere umiestnené len na pravej strane. Variabilitou poteší tých, ktorí Combo Tour využívajú v týždni ako dodávku a ktorí ho okrem tohto poslania používajú aj ako osobný automobil.

Sklápanie zadných asymetricky delených zadných sedadiel a vytváranie väčšieho batožinového priestoru je v Combe Tour doslova hračkou.  Chudobnejšia výbava Combo Tour, napríklad chýbajúce elektrické ovládanie okien dverí či elektrické nastavovanie zrkadiel  zasa nemusí zarmútiť. Zato mu nechýbajú airbagy pre vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, autorádio s prehrávačom, výškové nastavovanie volantu a iné.    

Skryť Vypnúť reklamu

Konkurenciou pre Opel Combo Tour sú najmä Renaut Kangoo, Citroën Berlingo, Fiat Dobló i Peugeot Partner. Porovnanie hlavných parametrov, ale aj ceny modelov so vznetovými motormi, sú v porovnávacej tabuľke a Opel Combo Tour v ich konkurencii obstojí.

Technické údaje:

Opel Combo Tour 1,7 DTi

Motor
Radový vodou chladený vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Preplňovanie turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer 19,0:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 165 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,73 – 1,96 – 1,31 - 0,95 - 0,76, R 3,31. Stály prevod hnanej nápravy 3,74.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson. Vzadu vlečené ramená s torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilzátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová päťmiestna typu osobná dodávka. Dvojica predných bočných dverí, tretie bočné posuvné, vzadu dvojkrídlové.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4320/1685/1800 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1430/1470 mm. Priemer otáčania 11,2 m. Pohotovostná hmotnosť od 1260 kg. Objem batožinového priestoru 455/2700 l. Objem palivovej nádrže 52 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 155 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,9/4,9/5,8 l/100 km.

Cena:
Opel Combo Tour 1,6i – 479 900 Sk
Opel Combo Tour 1,7 DTi 533 900 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën Berlingo 1,9 D Multispace
Zdvih. objem 1905 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 128/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 19,9 s
Max. rých. 142 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena 515 370 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Renault Kangoo 1,9 D Authentique
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 47 kW/64 k
Krút. mom. 120/2250 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,2 s
Max. rých. 143 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 449 900 Sk                                   

Fiat Dobló 1,9 D SX
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 46 kW/63 k
Krút. mom. 118/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,9 s
Max. rých. 141 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 496 800 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 868
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 429
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 548
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 542
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 637
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 048
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 910
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 627
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 433
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 760
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.