SME
reklama

Combo Tour – na piatok i na sviatok

Automobilka Opel na báze modelu Corsa tretej generácie postavila dodávku Combo. Verzii s presklennou päťmiestnou karosériou, párom predných bočných dverí, posuvnými zadnými bočnými dverami na pravej strane a dvojkrídlovými dverami vzadu sa k označeniu Com


bo pridáva ešte slovko Tour. Takto koncipované Combo Tour ponúka dostatok miesta piatim cestujúcim a k tomu ešte doslova veľký priestor pre batožiny, ktorý možno zväčšiť podľa potreby sklopením časti alebo celého asymetricky deleného zadného sedadla.

Combo Tour pri svojej dĺžke 432 cm, šírke 168,5 cm a výške 180 cm poskytuje cestujúcim dostatok miesta i pohodlia na predných i zadných sedadlách.  Od úžitkového Comba sa verzia Tour dizajnérsky prakticky nelíši, má však pridaný druhý rad sedadiel a pre cestujúcich v druhom rade pridané bočné okná.  Testovaný automobil mal pod kapotou štvorvalcový 1,7-litrový turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty a medzichladič stlačeného vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor prostredníctvom päťstupňovej mechanickej prevodovky s ľahkým a presným radením svoj výkon prenáša na kolesá prednej nápravy. Výkon 55 kW/75 k ho radí do nižšej výkonovej škály, ale vzhľadom na pomerne nízku hmotnosť automobilu sme si na jeho dynamiku nesťažovali. Skôr nás prekvapil ochotou poslušne a pružne zrýchľovať aj pri nižších otáčkach. Motor má príjemný „mäkší“ zvuk, ktorý sa akusticky viac prejavuje pri prudšej akcelerácii.

Príjemne na nás zapôsobila aj spotreba medzi piatimi a šiestimi litrami, pri jazde s ľahkou nohou aj pod päť litrov na sto kilometrov, ale priemernou s 5,8 l/100 km počas týždňového testu. Combo Tour má aj ďalšiu cnosť – veľmi dobré jazdné vlastnosti. V zákrutách, najmä vďaka dobre vyladenému podvozku, na rovnom úseku zasa vďaka dlhému rázvoru, sa správa ako trénovaný športovec, keď aj pri razantnej jazde dobre drží stopu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér poteší svojou priestrannosťou. Či dostatkom priestoru pre nohy vočiča alebo spolujazdca, v priestore nad hlavou alebo v okolí ramien. Dosť priestoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách, priestor pre nohy nevynímajúc. Horšie je len nastupovanie na zadné sedadlá, keďže prístup k nim je len cez posuvné dvere umiestnené len na pravej strane. Variabilitou poteší tých, ktorí Combo Tour využívajú v týždni ako dodávku a ktorí ho okrem tohto poslania používajú aj ako osobný automobil.

Sklápanie zadných asymetricky delených zadných sedadiel a vytváranie väčšieho batožinového priestoru je v Combe Tour doslova hračkou.  Chudobnejšia výbava Combo Tour, napríklad chýbajúce elektrické ovládanie okien dverí či elektrické nastavovanie zrkadiel  zasa nemusí zarmútiť. Zato mu nechýbajú airbagy pre vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, autorádio s prehrávačom, výškové nastavovanie volantu a iné.    

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konkurenciou pre Opel Combo Tour sú najmä Renaut Kangoo, Citroën Berlingo, Fiat Dobló i Peugeot Partner. Porovnanie hlavných parametrov, ale aj ceny modelov so vznetovými motormi, sú v porovnávacej tabuľke a Opel Combo Tour v ich konkurencii obstojí.

Technické údaje:

Opel Combo Tour 1,7 DTi

Motor
Radový vodou chladený vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Preplňovanie turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer 19,0:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 165 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,73 – 1,96 – 1,31 - 0,95 - 0,76, R 3,31. Stály prevod hnanej nápravy 3,74.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson. Vzadu vlečené ramená s torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilzátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová päťmiestna typu osobná dodávka. Dvojica predných bočných dverí, tretie bočné posuvné, vzadu dvojkrídlové.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4320/1685/1800 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1430/1470 mm. Priemer otáčania 11,2 m. Pohotovostná hmotnosť od 1260 kg. Objem batožinového priestoru 455/2700 l. Objem palivovej nádrže 52 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 155 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,9/4,9/5,8 l/100 km.

Cena:
Opel Combo Tour 1,6i – 479 900 Sk
Opel Combo Tour 1,7 DTi 533 900 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën Berlingo 1,9 D Multispace
Zdvih. objem 1905 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 128/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 19,9 s
Max. rých. 142 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena 515 370 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Renault Kangoo 1,9 D Authentique
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 47 kW/64 k
Krút. mom. 120/2250 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,2 s
Max. rých. 143 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 449 900 Sk                                   

Fiat Dobló 1,9 D SX
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 46 kW/63 k
Krút. mom. 118/2500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 20,9 s
Max. rých. 141 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 496 800 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 280
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 877
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 201
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 027
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 790
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 861
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 002
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 634
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 425
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 033
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 436
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 226
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu