BRATISLAVA. Najmenší zástupca značky Chevrolet sa dočká elektrickej verzie. Predávať ju však budú len na vybraných trhoch v rámci celého sveta. Prvé kusy majú byť hotové v roku 2013. Chevrolet plánuje, že by ročne mohol postaviť 2000 Sparkov s elektrickým pohonom.
Zatiaľ veľa neprezradili
K technickým údajom sa automobilka zatiaľ nevyjadruje, elektromobil však už testuje. Chevrolet Spark EV má elektrický agregát ukrytý štandardne pod prednou kapotou.
Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?
Nanofosfátové lítiovo-iónové články sa nachádzajú v zadnej časti vozidla - pod zadnými sedadlami a čiastočne pod podlahou batožinového priestoru.
Elektrický Spark sa od svojich súrodencov, vybavených spaľovacími motormi, mierne líši dizajnom prednej časti. Iný je aj prístrojový panel.
Prototyp prešiel na jedno nabitie 130 km
Chevrolet už začiatkom tohto roka predstavil štúdiu Sparku s elektrickým pohonom. Prototyp prvýkrát vystavený v Indii, využíval elektromotor s výkonom 44 kW (60 k) a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 20 kWh.
Dojazd na jedno nabitie v prípade konceptu predstavuje 130 kilometrov. Opätovné nabitie batérie z bežnej elektrickej siete 230 V trvá okolo osem hodín.
Dá sa predpokladať, že základné parametre sériovej verzie budú podobné.
Autor: fg