BRATISLAVA. Paletu motorizácií určených pre Volkswagen Polo doplní nový výkonový variant prepĺňaného zážihového štvorvalca 1,2 TSI. Ten je aktuálne k dispozícii v jedinej verzii, dosahujúcej 77 kW (105 k).
V závere októbra tohto roku ponuku rozšíri agregát 1,2 TSI, naladený na výkon 66 kW (90 k) a najvyšší krútiaci moment 160 Nm. Kombinovať ho bude možné s päťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.
Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?
Koncernoví súrodenci dosahujú nižší výkon
Dvaja koncernoví súrodenci Pola v segmente malých áut - Audi A1 a Škoda Fabia - majú benzínový turbomotor v najslabšej verzii naladený na nepatrne nižší výkon - 63 kW (86 k).
VW Polo 1,2 TSI 66 kW (90 k) sa cenou sa slovenskom trhu podľa očakávania zaradí medzi motorizácie 1,4 16V (63 kW/86 k) a 1,2 TSI (77 kW/105 k). V porovnaní so starou atmosférickou jedna-štvorkou bude o asi 350 eur drahší.
Ceny Pola so základným turbomotorom tak budú štartovať približne od čiastky 10 970 eur. Importér zverejní kompletný oficiálny cenník pri uvedení novej verzie na trh.
Tri varianty motora 1,2 TSI
VW Polo | Škoda Fabia | VW Polo | |
1,2 TSI 66 kW | 1,2 TSI 63 kW | 1,2 TSI 77 kW | |
Zdvihový objem (cm3) | 1197 | 1197 | 1197 |
Výkon (kW/k) | 66/90 | 63/86 | 77/105 |
pri otáčkach (1/min) | 4500 | 4800 | 5000 |
Krútiaci moment (Nm) | 160 | 160 | 175 |
pri otáčkach (1/min) | 1500-3500 | 1500-3500 | 1550-4100 |
Prevodovka | 5M/7A | 5M | 5M/7A |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 182 | 177 | 190 |
Zrýchlenie 0-100 (s) | 10,9 | 11,7 | 9,7 |
Spotreba (l/100 km) | 5,1/5,3 | 5,2 | 5,3 |
Emisie CO2 | 119 | 121 | 124 |
Autor: fg