Inšpektor môže nariadiť odstaviť vozidlo pri nezaplatení pokuty

Často sa stáva, že zahraniční vodiči odmietnu zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce za porušenie predpisov uložia. Vymôcť pokutu je potom veľmi komplikované.

KOŠICE. Od začiatku novembra bude môcť inšpektor práce pri kontrole na cestách nariadiť odstavenie vozidla nad 3,5 tony, ak vodič odmietne na mieste zaplatiť uloženú pokutu. Vozidlo odstavia na záchytnú odstavnú plochu, kde ostane až do zaplatenia pokuty.

„Slovenská inšpekcia práce tak po vzore iných krajín Európskej únie získala účinný nástroj na vymáhanie pokút najmä od zahraničných vodičov,“ uviedol hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy.

Strážené odstavné plochy budú v dostatočnom počte pripravené vo všetkých krajoch. Plochu bude môcť opustiť vodič až po uhradení pokuty a po zaplatení všetkých poplatkov, súvisiacich s jeho parkovaním, povedal Holéczy. Zdôraznil, že zmena predpisu sa vzťahuje na slovenských aj zahraničných vodičov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Očakáva sa lepšia vymožiteľnosť pokút

V prvom polroku tohto roku bolo na cestách skontrolovaných 1 921 vodičov zo zahraničia, pričom bolo zistených 1 756 nedostatkov. V prvom polroku inšpektori uložili našim i zahraničným prepravným firmám a vodičom pokuty v celkovej výške 83 000 eur.

„Od novej kompetencie očakávame výrazné zlepšenie vymožiteľnosti na mieste uložených blokových pokút. V minulosti bola táto vymožiteľnosť veľmi nízka,“ uviedla generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce Jana Popovičová.

Slovensko zaviedlo právomoc nariadiť odstavenie vozidla pre dozorný orgán v oblasti kontroly dodržiavania sociálnej legislatívy v doprave ako jedna z posledných krajín v EÚ.

Inšpekcia práce kontroluje na cestách vodičov vozidiel nad 3,5 tony, teda vodičov kamiónov a autobusov. Kontroly sú zamerané na dodržiavanie sociálnej legislatívy v doprave, napríklad maximálne limity času jazdy, dodržiavanie povinných prestávok a odpočinku.

V súčasnosti sa často stáva, že zahraniční vodiči odmietnu zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce za porušenie predpisov uložia. Vymôcť pokutu je veľmi komplikované a pri nízkych pokutách aj neekonomické. Zahraniční vodiči sa tak často plateniu pokuty vyhli. Zahraniční vodiči tvoria takmer polovicu vodičov, ktorú inšpektori práce skontrolujú.

Nasledovať má zvyšovanie pokút

Holéczy informoval, že ďalšou ambíciou inšpekcie práce by malo byť aj dosiahnutie zvýšenia pokút. Kým maximálna pokuta, ktorú môžu slovenskí inšpektori práce vodičovi za porušenie predpisov uložiť, je 165 eur, napríklad v Maďarsku môže byť pokuta v rovnakom prípade až 1 600 eur.

Pri odhalení používania magnetu na znefunkčnenie záznamového zariadenia môže byť pokuta v niektorých krajinách až niekoľko tisíc eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 400
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 111
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 744
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 449
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 421
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 754
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 135
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 432
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 241
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 635

Téma: Úžitkové vozidlá


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.