SME

Nové BMW 3 provokuje agresívnym výrazom

BMW rado prekvapuje a nový sedan trojkového radu je toho jasným dôkazom. Vyzerá športovejšie a prináša novú techniku.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Ukazuje sa, že po výmene kontroverzného Chrisa Bangle na stoličke šéfdizajnéra značky BMW, nie sú mníchovské autá o veľa konzervatívnejšie. Jeho nástupca, Adrian van Hooydonk, presadzuje vlastný nezameniteľný štýl.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už nové BMW radu 1 vyvolalo veľa diskusií, najmä kvôli tvaru predných partií. Šiesta generácia trojkového radu, ktorú odhalili práve dnes v Mníchove, má ambíciu zamútiť relatívne pokojné vody prémiovej časti strednej triedy.

Výrazné, ale aj podobné Päťke

BMW o ňom hovorí ako o jednom z najdynamickejšie vyzerajúcich sedanov, aké kedy vyrobilo. Za pravdu mu dáva hlavne agresívne vyzerajúca predná časť. Pomerne úzke a nízko položené predné svetlomety zasahujú až k typickej maske chladiča - dvom „obličkám“. Otvor pre prívod vzduchu k chladiču v nárazníku má členitý tvar.

SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade z profilu zaujme výrazne zaoblená a smerom dopredu sa zvažujúca línia kapoty motora. Tradičný profil sedanu od BMW stvárňuje krátky predný a o čosi dlhší zadný previs. Zvyšok karosérie? Pripomína BMW radu 5. Platí to o tvare strechy i koncových svetiel.

Koeficient odporu vzduchu sa pohybuje od 0,26 po 0,30, podľa verzie.

Viac miesta vo vnútri

Trojka medzigeneračne narástla, do dĺžky o 93 mm. Od o 50 mm dlhšieho rázvoru osí kolies si konštruktéri sľubujú viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť o 37 mm vpredu a o 47 mm vzadu širší rozchod kolies. Rozdelenie hmotnosti na nápravy charakterizuje ideálny pomer 50:50.


Kabína je zariadená podľa klasického štýlu BMW. Všetko dôležité je orientované na vodiča, vrátane stredovej konzoly, natočenej v uhle sedem stupňov. Pohľad na prístrojový panel prezradí, že v Mníchove nezabudli na indikátor teploty motorového oleja. Multifunkčný displej sa nezasúva do útrob palubnej dosky. Je pevný a BMW ho vizuálne prirovnáva k moderným televízorom.

SkryťVypnúť reklamu

Na zadných sedadlách údajne medzigeneračne pribudlo 15 mm miesta pre nohy pasažierov a 8 mm na ich hlavy. Batožinový priestor pojme 480 litrov, teda o 20 l viac ako doteraz. Možnosť sklopiť zadné operadlá dostanete na objednávku.

BMW 3 versus konkurenti

BMW 3 Audi A4 Lexus IS Mercedes C
dĺžka (mm) 4624 4703 4585 4591
šírka (mm) 1811 1826 1800 1770
výška (mm) 1429 1427 1425-1440 1447
rázvor (mm) 2810 2808 2730 2760
objem bat. priestoru (l) 480 480 398 475

Vizáž podľa vlastného vkusu

Trojku bude možné získať v jednej zo štyroch výbavových verzií. Základná nemá špecifické označenie a výrobca ju bližšie nepredstavil. Nasleduje Sport Line, charakteristická čiernymi lesklými doplnkami karosérie, červeno-čiernymi drobnosťami v kabíne a štyrmi druhmi farebného čalúnenia. Maska chladiča má osem mohutných rebier.

Luxury Line obsahuje veľa chrómu, 11 tenších rebier v maske chladiča a drevené obklady v interiéri. Okrem toho sú na výber štyri odtiene čalúnenia.

SkryťVypnúť reklamu

Modern Line je typická hliníkovými a matnými striebornými detailmi. V kabíne dominuje drevo s trojrozmernou povrchovou úpravou a svetlá vrchná časť palubnej dosky. Maska chladiča má v tomto prípade 11 rebier.

Už tradične BMW ponúka aj športový M paket, obsahujúci aerodynamické doplnky karosérie, 18- alebo 19-palcové disky kolies, športový podvozok a detaily v kabíne.

Nový prepĺňaný dvojliter

Pri premiére BMW 3 má ponuka motorizácií tri položky. Nový prepĺňaný zážihový dvojliter je určený pre verziu 328i. Využíva turbodúchadlo typu twin-scroll, variabilné časovanie i zdvih ventilov a vysokotlaké priame vstrekovanie paliva.

Výkon 180 kW (245 k) dosahuje pri 5000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 1250-4800 ot./min. BMW 328i zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najyvššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Tento variant si vraj v priemere vystačí s 6,4 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW 335i poháňa osvedčený prepĺňaný radový šesťvalec. 225 kW (306 k) má vodič k dispozícii pri 5800 ot./min. a 400 Nm medzi 1200 a 5000 ot./min. Schopnosť akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 5,5 sekundy neprekvapí, rovnako elektronické obmedzenie najvyššej rýchlosti na 250 km/h. Spotreba benzínu dosahuje 7,9 l/100 km.

Zážihové motorizácie

320i 328i 335i ActiveHybrid
objem (cm3) 1997 1997 2979 -
výkon (kW/k) 135/184 180/245 225/306 250/340
pri otáčkach (1/min) 5000 5000 5800 -
krútiaci moment (Nm) 270 350 400 450

pri otáčkach (1/min)

1250 1250-4800 1200-5000 -
max. rýchlosť (km/h) - 250 250 -
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - 5,9 5,5 -
spotreba (l/100 km) - 6,4 7,9 6,4

Osvedčený diesel

Záujemci o vznetový agregát sa zatiaľ musia uspokojiť s BMW 320d. Známy dvojlitrový turbodiesel v ňom disponuje výkonom 135 kW (184 k) pri otáčkach 4000/min a 380 Nm v pásme 1750-2750 ot./min. BMW 320d zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a vyvinie 235 km/h. Kombinovaná spotreba má zostať na úrovni 4,5 l/100km.

Neskôr pribudnú ďalšie vznetové varianty - 316d (85 kW/116 k), 318d (105 kW/143 k) a 320d EfficientDynamics (120 kW/163 k). Poháňať ich bude rovnaký dvojlter, ale s iným naladením elektroniky. Zážihové verzie rozšíri 320i s prepĺňaným dvojlitrom (135 kW/184 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráta sa s hybridným modelom, kombinujúcim benzínový šesťvalec a elektromotor. BMW 3 s pohonom všetkých kolies xDrive ponuku obohatí v lete budúceho roka.

Štandardom zostáva šeťstupňová manuálna prevodovka, ako opciu automobilka ponúka osemstupňový automat.

Vznetové motorizácie

316d 318d 320d ED* 320d
objem (cm3) 1995 1995 1995 1995
výkon (kW/k) 85/116 105/143 120/163 135/184
pri otáčkach (1/min) 4000 4000 4000 4000
krútiaci moment (Nm) 260 320 380 380
pri otáčkach (1/min) 1750-2500 1750-2500 1750-2750 1750-2750
max. rýchlosť (km/h) - - 230 235
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - - 8,0 7,5
spotreba (l/100 km) - - 4.1 4.5

*verzia EfficientDynamics

Štyri jazdné režimy

BMW stavilo na čo najľahšie prvky podvozka. Pri jeho konštrukcii technici nešetrili najmä hliníkom. Posilňovač riadenia je elektromechanický, za príplatok dostanete riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Na palube môže byť aj volič jazdných režimov, ktorý BMW pomenovalo ako „ovládač jazdných zážitkov“. V závislosti od zvoleného módu Sport, Sport+, Comfort alebo ECO PRO sa menia reakcie motora na zmenu polohy akcelerátora alebo naladenie podvozka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Načítavam video...

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu