SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Nové BMW 3 provokuje agresívnym výrazom

BMW rado prekvapuje a nový sedan trojkového radu je toho jasným dôkazom. Vyzerá športovejšie a prináša novú techniku.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Ukazuje sa, že po výmene kontroverzného Chrisa Bangle na stoličke šéfdizajnéra značky BMW, nie sú mníchovské autá o veľa konzervatívnejšie. Jeho nástupca, Adrian van Hooydonk, presadzuje vlastný nezameniteľný štýl.

Už nové BMW radu 1 vyvolalo veľa diskusií, najmä kvôli tvaru predných partií. Šiesta generácia trojkového radu, ktorú odhalili práve dnes v Mníchove, má ambíciu zamútiť relatívne pokojné vody prémiovej časti strednej triedy.

Výrazné, ale aj podobné Päťke

BMW o ňom hovorí ako o jednom z najdynamickejšie vyzerajúcich sedanov, aké kedy vyrobilo. Za pravdu mu dáva hlavne agresívne vyzerajúca predná časť. Pomerne úzke a nízko položené predné svetlomety zasahujú až k typickej maske chladiča - dvom „obličkám“. Otvor pre prívod vzduchu k chladiču v nárazníku má členitý tvar.

Pri pohľade z profilu zaujme výrazne zaoblená a smerom dopredu sa zvažujúca línia kapoty motora. Tradičný profil sedanu od BMW stvárňuje krátky predný a o čosi dlhší zadný previs. Zvyšok karosérie? Pripomína BMW radu 5. Platí to o tvare strechy i koncových svetiel.

Koeficient odporu vzduchu sa pohybuje od 0,26 po 0,30, podľa verzie.

Viac miesta vo vnútri

Trojka medzigeneračne narástla, do dĺžky o 93 mm. Od o 50 mm dlhšieho rázvoru osí kolies si konštruktéri sľubujú viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť o 37 mm vpredu a o 47 mm vzadu širší rozchod kolies. Rozdelenie hmotnosti na nápravy charakterizuje ideálny pomer 50:50.


Kabína je zariadená podľa klasického štýlu BMW. Všetko dôležité je orientované na vodiča, vrátane stredovej konzoly, natočenej v uhle sedem stupňov. Pohľad na prístrojový panel prezradí, že v Mníchove nezabudli na indikátor teploty motorového oleja. Multifunkčný displej sa nezasúva do útrob palubnej dosky. Je pevný a BMW ho vizuálne prirovnáva k moderným televízorom.

Na zadných sedadlách údajne medzigeneračne pribudlo 15 mm miesta pre nohy pasažierov a 8 mm na ich hlavy. Batožinový priestor pojme 480 litrov, teda o 20 l viac ako doteraz. Možnosť sklopiť zadné operadlá dostanete na objednávku.

BMW 3 versus konkurenti

BMW 3 Audi A4 Lexus IS Mercedes C
dĺžka (mm) 4624 4703 4585 4591
šírka (mm) 1811 1826 1800 1770
výška (mm) 1429 1427 1425-1440 1447
rázvor (mm) 2810 2808 2730 2760
objem bat. priestoru (l) 480 480 398 475

Vizáž podľa vlastného vkusu

Trojku bude možné získať v jednej zo štyroch výbavových verzií. Základná nemá špecifické označenie a výrobca ju bližšie nepredstavil. Nasleduje Sport Line, charakteristická čiernymi lesklými doplnkami karosérie, červeno-čiernymi drobnosťami v kabíne a štyrmi druhmi farebného čalúnenia. Maska chladiča má osem mohutných rebier.

Luxury Line obsahuje veľa chrómu, 11 tenších rebier v maske chladiča a drevené obklady v interiéri. Okrem toho sú na výber štyri odtiene čalúnenia.

Modern Line je typická hliníkovými a matnými striebornými detailmi. V kabíne dominuje drevo s trojrozmernou povrchovou úpravou a svetlá vrchná časť palubnej dosky. Maska chladiča má v tomto prípade 11 rebier.

Už tradične BMW ponúka aj športový M paket, obsahujúci aerodynamické doplnky karosérie, 18- alebo 19-palcové disky kolies, športový podvozok a detaily v kabíne.

Nový prepĺňaný dvojliter

Pri premiére BMW 3 má ponuka motorizácií tri položky. Nový prepĺňaný zážihový dvojliter je určený pre verziu 328i. Využíva turbodúchadlo typu twin-scroll, variabilné časovanie i zdvih ventilov a vysokotlaké priame vstrekovanie paliva.

Výkon 180 kW (245 k) dosahuje pri 5000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 1250-4800 ot./min. BMW 328i zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najyvššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Tento variant si vraj v priemere vystačí s 6,4 l/100 km.

BMW 335i poháňa osvedčený prepĺňaný radový šesťvalec. 225 kW (306 k) má vodič k dispozícii pri 5800 ot./min. a 400 Nm medzi 1200 a 5000 ot./min. Schopnosť akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 5,5 sekundy neprekvapí, rovnako elektronické obmedzenie najvyššej rýchlosti na 250 km/h. Spotreba benzínu dosahuje 7,9 l/100 km.

Zážihové motorizácie

320i 328i 335i ActiveHybrid
objem (cm3) 1997 1997 2979 -
výkon (kW/k) 135/184 180/245 225/306 250/340
pri otáčkach (1/min) 5000 5000 5800 -
krútiaci moment (Nm) 270 350 400 450

pri otáčkach (1/min)

1250 1250-4800 1200-5000 -
max. rýchlosť (km/h) - 250 250 -
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - 5,9 5,5 -
spotreba (l/100 km) - 6,4 7,9 6,4

Osvedčený diesel

Záujemci o vznetový agregát sa zatiaľ musia uspokojiť s BMW 320d. Známy dvojlitrový turbodiesel v ňom disponuje výkonom 135 kW (184 k) pri otáčkach 4000/min a 380 Nm v pásme 1750-2750 ot./min. BMW 320d zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a vyvinie 235 km/h. Kombinovaná spotreba má zostať na úrovni 4,5 l/100km.

Neskôr pribudnú ďalšie vznetové varianty - 316d (85 kW/116 k), 318d (105 kW/143 k) a 320d EfficientDynamics (120 kW/163 k). Poháňať ich bude rovnaký dvojlter, ale s iným naladením elektroniky. Zážihové verzie rozšíri 320i s prepĺňaným dvojlitrom (135 kW/184 k).

Ráta sa s hybridným modelom, kombinujúcim benzínový šesťvalec a elektromotor. BMW 3 s pohonom všetkých kolies xDrive ponuku obohatí v lete budúceho roka.

Štandardom zostáva šeťstupňová manuálna prevodovka, ako opciu automobilka ponúka osemstupňový automat.

Vznetové motorizácie

316d 318d 320d ED* 320d
objem (cm3) 1995 1995 1995 1995
výkon (kW/k) 85/116 105/143 120/163 135/184
pri otáčkach (1/min) 4000 4000 4000 4000
krútiaci moment (Nm) 260 320 380 380
pri otáčkach (1/min) 1750-2500 1750-2500 1750-2750 1750-2750
max. rýchlosť (km/h) - - 230 235
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - - 8,0 7,5
spotreba (l/100 km) - - 4.1 4.5

*verzia EfficientDynamics

Štyri jazdné režimy

BMW stavilo na čo najľahšie prvky podvozka. Pri jeho konštrukcii technici nešetrili najmä hliníkom. Posilňovač riadenia je elektromechanický, za príplatok dostanete riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Na palube môže byť aj volič jazdných režimov, ktorý BMW pomenovalo ako „ovládač jazdných zážitkov“. V závislosti od zvoleného módu Sport, Sport+, Comfort alebo ECO PRO sa menia reakcie motora na zmenu polohy akcelerátora alebo naladenie podvozka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 154
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 14 902
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 240
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 810
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 821
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 968
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 454
  8. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 418
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 200
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 015
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


24 h
Jazda dvoch cyklistov vedľa seba bude povolená v skupinách od šiestich cyklistov

Parkovanie na chodníkoch chce štát ukončiť.


19 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 19 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


20 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  2. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  3. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (19.diel) - Hrad Branč
  4. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  5. Adam Puškár: Nový trestný čin šírenia nepravdivej informácie – cesta k totalite
  6. Vladimír Benčík: Ako Valné zhromaždenie OSN poprelo kresťanské a židovské väzby na Chrámovú horu
  7. Roland Ondrus: Quo Vadis?
  8. Juraj Kumičák: Úvaha o reforme
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 297
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 074
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 796
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 642
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 268
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 194
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 521
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 174
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu