NOVINKY

Nové BMW 3 provokuje agresívnym výrazom

BMW rado prekvapuje a nový sedan trojkového radu je toho jasným dôkazom. Vyzerá športovejšie a prináša novú techniku.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Ukazuje sa, že po výmene kontroverzného Chrisa Bangle na stoličke šéfdizajnéra značky BMW, nie sú mníchovské autá o veľa konzervatívnejšie. Jeho nástupca, Adrian van Hooydonk, presadzuje vlastný nezameniteľný štýl.

Už nové BMW radu 1 vyvolalo veľa diskusií, najmä kvôli tvaru predných partií. Šiesta generácia trojkového radu, ktorú odhalili práve dnes v Mníchove, má ambíciu zamútiť relatívne pokojné vody prémiovej časti strednej triedy.

Výrazné, ale aj podobné Päťke

BMW o ňom hovorí ako o jednom z najdynamickejšie vyzerajúcich sedanov, aké kedy vyrobilo. Za pravdu mu dáva hlavne agresívne vyzerajúca predná časť. Pomerne úzke a nízko položené predné svetlomety zasahujú až k typickej maske chladiča - dvom „obličkám“. Otvor pre prívod vzduchu k chladiču v nárazníku má členitý tvar.

Pri pohľade z profilu zaujme výrazne zaoblená a smerom dopredu sa zvažujúca línia kapoty motora. Tradičný profil sedanu od BMW stvárňuje krátky predný a o čosi dlhší zadný previs. Zvyšok karosérie? Pripomína BMW radu 5. Platí to o tvare strechy i koncových svetiel.

Koeficient odporu vzduchu sa pohybuje od 0,26 po 0,30, podľa verzie.

Viac miesta vo vnútri

Trojka medzigeneračne narástla, do dĺžky o 93 mm. Od o 50 mm dlhšieho rázvoru osí kolies si konštruktéri sľubujú viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť o 37 mm vpredu a o 47 mm vzadu širší rozchod kolies. Rozdelenie hmotnosti na nápravy charakterizuje ideálny pomer 50:50.


Kabína je zariadená podľa klasického štýlu BMW. Všetko dôležité je orientované na vodiča, vrátane stredovej konzoly, natočenej v uhle sedem stupňov. Pohľad na prístrojový panel prezradí, že v Mníchove nezabudli na indikátor teploty motorového oleja. Multifunkčný displej sa nezasúva do útrob palubnej dosky. Je pevný a BMW ho vizuálne prirovnáva k moderným televízorom.

Na zadných sedadlách údajne medzigeneračne pribudlo 15 mm miesta pre nohy pasažierov a 8 mm na ich hlavy. Batožinový priestor pojme 480 litrov, teda o 20 l viac ako doteraz. Možnosť sklopiť zadné operadlá dostanete na objednávku.

BMW 3 versus konkurenti

BMW 3 Audi A4 Lexus IS Mercedes C
dĺžka (mm) 4624 4703 4585 4591
šírka (mm) 1811 1826 1800 1770
výška (mm) 1429 1427 1425-1440 1447
rázvor (mm) 2810 2808 2730 2760
objem bat. priestoru (l) 480 480 398 475

Vizáž podľa vlastného vkusu

Trojku bude možné získať v jednej zo štyroch výbavových verzií. Základná nemá špecifické označenie a výrobca ju bližšie nepredstavil. Nasleduje Sport Line, charakteristická čiernymi lesklými doplnkami karosérie, červeno-čiernymi drobnosťami v kabíne a štyrmi druhmi farebného čalúnenia. Maska chladiča má osem mohutných rebier.

Luxury Line obsahuje veľa chrómu, 11 tenších rebier v maske chladiča a drevené obklady v interiéri. Okrem toho sú na výber štyri odtiene čalúnenia.

Modern Line je typická hliníkovými a matnými striebornými detailmi. V kabíne dominuje drevo s trojrozmernou povrchovou úpravou a svetlá vrchná časť palubnej dosky. Maska chladiča má v tomto prípade 11 rebier.

Už tradične BMW ponúka aj športový M paket, obsahujúci aerodynamické doplnky karosérie, 18- alebo 19-palcové disky kolies, športový podvozok a detaily v kabíne.

Nový prepĺňaný dvojliter

Pri premiére BMW 3 má ponuka motorizácií tri položky. Nový prepĺňaný zážihový dvojliter je určený pre verziu 328i. Využíva turbodúchadlo typu twin-scroll, variabilné časovanie i zdvih ventilov a vysokotlaké priame vstrekovanie paliva.

Výkon 180 kW (245 k) dosahuje pri 5000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 1250-4800 ot./min. BMW 328i zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najyvššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Tento variant si vraj v priemere vystačí s 6,4 l/100 km.

BMW 335i poháňa osvedčený prepĺňaný radový šesťvalec. 225 kW (306 k) má vodič k dispozícii pri 5800 ot./min. a 400 Nm medzi 1200 a 5000 ot./min. Schopnosť akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 5,5 sekundy neprekvapí, rovnako elektronické obmedzenie najvyššej rýchlosti na 250 km/h. Spotreba benzínu dosahuje 7,9 l/100 km.

Zážihové motorizácie

320i 328i 335i ActiveHybrid
objem (cm3) 1997 1997 2979 -
výkon (kW/k) 135/184 180/245 225/306 250/340
pri otáčkach (1/min) 5000 5000 5800 -
krútiaci moment (Nm) 270 350 400 450

pri otáčkach (1/min)

1250 1250-4800 1200-5000 -
max. rýchlosť (km/h) - 250 250 -
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - 5,9 5,5 -
spotreba (l/100 km) - 6,4 7,9 6,4

Osvedčený diesel

Záujemci o vznetový agregát sa zatiaľ musia uspokojiť s BMW 320d. Známy dvojlitrový turbodiesel v ňom disponuje výkonom 135 kW (184 k) pri otáčkach 4000/min a 380 Nm v pásme 1750-2750 ot./min. BMW 320d zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a vyvinie 235 km/h. Kombinovaná spotreba má zostať na úrovni 4,5 l/100km.

Neskôr pribudnú ďalšie vznetové varianty - 316d (85 kW/116 k), 318d (105 kW/143 k) a 320d EfficientDynamics (120 kW/163 k). Poháňať ich bude rovnaký dvojlter, ale s iným naladením elektroniky. Zážihové verzie rozšíri 320i s prepĺňaným dvojlitrom (135 kW/184 k).

Ráta sa s hybridným modelom, kombinujúcim benzínový šesťvalec a elektromotor. BMW 3 s pohonom všetkých kolies xDrive ponuku obohatí v lete budúceho roka.

Štandardom zostáva šeťstupňová manuálna prevodovka, ako opciu automobilka ponúka osemstupňový automat.

Vznetové motorizácie

316d 318d 320d ED* 320d
objem (cm3) 1995 1995 1995 1995
výkon (kW/k) 85/116 105/143 120/163 135/184
pri otáčkach (1/min) 4000 4000 4000 4000
krútiaci moment (Nm) 260 320 380 380
pri otáčkach (1/min) 1750-2500 1750-2500 1750-2750 1750-2750
max. rýchlosť (km/h) - - 230 235
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - - 8,0 7,5
spotreba (l/100 km) - - 4.1 4.5

*verzia EfficientDynamics

Štyri jazdné režimy

BMW stavilo na čo najľahšie prvky podvozka. Pri jeho konštrukcii technici nešetrili najmä hliníkom. Posilňovač riadenia je elektromechanický, za príplatok dostanete riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Na palube môže byť aj volič jazdných režimov, ktorý BMW pomenovalo ako „ovládač jazdných zážitkov“. V závislosti od zvoleného módu Sport, Sport+, Comfort alebo ECO PRO sa menia reakcie motora na zmenu polohy akcelerátora alebo naladenie podvozka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  2. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  3. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  5. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  7. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  8. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  1. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  2. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  3. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  4. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  5. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  6. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  7. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  8. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  10. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 387
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 455
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 4 034
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 635
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 234
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 042
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 2 884
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 666
  9. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 2 115
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 1 927

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Historička: Nerobme pri utečencoch rovnaké chyby ako Rimania

Povedať, že civilizácie zanikali pre nízku pôrodnosť, je zjednodušovanie, tvrdí historička.

DOMOV

Na krádežiach munície si mohli privyrobiť aj vojaci. Sklady sa majú strážiť inak

Investície do zabezpečenia munície a ďalších vojenských objektov chýbajú už roky.

DOMOV

Prihlásil sa a vyhral. Kandidát na člena predstavenstva VšZP nemal súpera

Oznámenie o výberovom konaní bolo v novinách na športovej strane dole.

KOMENTÁRE

Kým nezmizne MiG, Gajdoš bude v kresle

V normálnom štáte by sa minister obrany rána vo funkcii nedožil.

Neprehliadnite tiež

Pokuty v Česku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Body zbierajú iba miestni. Aké dopravné predpisy a pokuty má Česko

Pokuty v Maďarsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta vám príde aj za jazdu bez diaľničnej známky. Aké dopravné predpisy a pokuty má Maďarsko

Pokuty v Rakúsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta za rýchlosť vám môže prísť aj poštou. Aké dopravné predpisy a pokuty má Rakúsko

Seat predstavil malý crossover Arona

Arona je druhé z troch SUV, ktoré plánuje Seat vyrábať.