NOVINKY

Nové BMW 3 provokuje agresívnym výrazom

BMW rado prekvapuje a nový sedan trojkového radu je toho jasným dôkazom. Vyzerá športovejšie a prináša novú techniku.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Ukazuje sa, že po výmene kontroverzného Chrisa Bangle na stoličke šéfdizajnéra značky BMW, nie sú mníchovské autá o veľa konzervatívnejšie. Jeho nástupca, Adrian van Hooydonk, presadzuje vlastný nezameniteľný štýl.

Už nové BMW radu 1 vyvolalo veľa diskusií, najmä kvôli tvaru predných partií. Šiesta generácia trojkového radu, ktorú odhalili práve dnes v Mníchove, má ambíciu zamútiť relatívne pokojné vody prémiovej časti strednej triedy.

Výrazné, ale aj podobné Päťke

BMW o ňom hovorí ako o jednom z najdynamickejšie vyzerajúcich sedanov, aké kedy vyrobilo. Za pravdu mu dáva hlavne agresívne vyzerajúca predná časť. Pomerne úzke a nízko položené predné svetlomety zasahujú až k typickej maske chladiča - dvom „obličkám“. Otvor pre prívod vzduchu k chladiču v nárazníku má členitý tvar.

Pri pohľade z profilu zaujme výrazne zaoblená a smerom dopredu sa zvažujúca línia kapoty motora. Tradičný profil sedanu od BMW stvárňuje krátky predný a o čosi dlhší zadný previs. Zvyšok karosérie? Pripomína BMW radu 5. Platí to o tvare strechy i koncových svetiel.

Koeficient odporu vzduchu sa pohybuje od 0,26 po 0,30, podľa verzie.

Viac miesta vo vnútri

Trojka medzigeneračne narástla, do dĺžky o 93 mm. Od o 50 mm dlhšieho rázvoru osí kolies si konštruktéri sľubujú viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť o 37 mm vpredu a o 47 mm vzadu širší rozchod kolies. Rozdelenie hmotnosti na nápravy charakterizuje ideálny pomer 50:50.


Kabína je zariadená podľa klasického štýlu BMW. Všetko dôležité je orientované na vodiča, vrátane stredovej konzoly, natočenej v uhle sedem stupňov. Pohľad na prístrojový panel prezradí, že v Mníchove nezabudli na indikátor teploty motorového oleja. Multifunkčný displej sa nezasúva do útrob palubnej dosky. Je pevný a BMW ho vizuálne prirovnáva k moderným televízorom.

Na zadných sedadlách údajne medzigeneračne pribudlo 15 mm miesta pre nohy pasažierov a 8 mm na ich hlavy. Batožinový priestor pojme 480 litrov, teda o 20 l viac ako doteraz. Možnosť sklopiť zadné operadlá dostanete na objednávku.

BMW 3 versus konkurenti

BMW 3 Audi A4 Lexus IS Mercedes C
dĺžka (mm) 4624 4703 4585 4591
šírka (mm) 1811 1826 1800 1770
výška (mm) 1429 1427 1425-1440 1447
rázvor (mm) 2810 2808 2730 2760
objem bat. priestoru (l) 480 480 398 475

Vizáž podľa vlastného vkusu

Trojku bude možné získať v jednej zo štyroch výbavových verzií. Základná nemá špecifické označenie a výrobca ju bližšie nepredstavil. Nasleduje Sport Line, charakteristická čiernymi lesklými doplnkami karosérie, červeno-čiernymi drobnosťami v kabíne a štyrmi druhmi farebného čalúnenia. Maska chladiča má osem mohutných rebier.

Luxury Line obsahuje veľa chrómu, 11 tenších rebier v maske chladiča a drevené obklady v interiéri. Okrem toho sú na výber štyri odtiene čalúnenia.

Modern Line je typická hliníkovými a matnými striebornými detailmi. V kabíne dominuje drevo s trojrozmernou povrchovou úpravou a svetlá vrchná časť palubnej dosky. Maska chladiča má v tomto prípade 11 rebier.

Už tradične BMW ponúka aj športový M paket, obsahujúci aerodynamické doplnky karosérie, 18- alebo 19-palcové disky kolies, športový podvozok a detaily v kabíne.

Nový prepĺňaný dvojliter

Pri premiére BMW 3 má ponuka motorizácií tri položky. Nový prepĺňaný zážihový dvojliter je určený pre verziu 328i. Využíva turbodúchadlo typu twin-scroll, variabilné časovanie i zdvih ventilov a vysokotlaké priame vstrekovanie paliva.

Výkon 180 kW (245 k) dosahuje pri 5000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 1250-4800 ot./min. BMW 328i zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najyvššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Tento variant si vraj v priemere vystačí s 6,4 l/100 km.

BMW 335i poháňa osvedčený prepĺňaný radový šesťvalec. 225 kW (306 k) má vodič k dispozícii pri 5800 ot./min. a 400 Nm medzi 1200 a 5000 ot./min. Schopnosť akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 5,5 sekundy neprekvapí, rovnako elektronické obmedzenie najvyššej rýchlosti na 250 km/h. Spotreba benzínu dosahuje 7,9 l/100 km.

Zážihové motorizácie

320i 328i 335i ActiveHybrid
objem (cm3) 1997 1997 2979 -
výkon (kW/k) 135/184 180/245 225/306 250/340
pri otáčkach (1/min) 5000 5000 5800 -
krútiaci moment (Nm) 270 350 400 450

pri otáčkach (1/min)

1250 1250-4800 1200-5000 -
max. rýchlosť (km/h) - 250 250 -
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - 5,9 5,5 -
spotreba (l/100 km) - 6,4 7,9 6,4

Osvedčený diesel

Záujemci o vznetový agregát sa zatiaľ musia uspokojiť s BMW 320d. Známy dvojlitrový turbodiesel v ňom disponuje výkonom 135 kW (184 k) pri otáčkach 4000/min a 380 Nm v pásme 1750-2750 ot./min. BMW 320d zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a vyvinie 235 km/h. Kombinovaná spotreba má zostať na úrovni 4,5 l/100km.

Neskôr pribudnú ďalšie vznetové varianty - 316d (85 kW/116 k), 318d (105 kW/143 k) a 320d EfficientDynamics (120 kW/163 k). Poháňať ich bude rovnaký dvojlter, ale s iným naladením elektroniky. Zážihové verzie rozšíri 320i s prepĺňaným dvojlitrom (135 kW/184 k).

Ráta sa s hybridným modelom, kombinujúcim benzínový šesťvalec a elektromotor. BMW 3 s pohonom všetkých kolies xDrive ponuku obohatí v lete budúceho roka.

Štandardom zostáva šeťstupňová manuálna prevodovka, ako opciu automobilka ponúka osemstupňový automat.

Vznetové motorizácie

316d 318d 320d ED* 320d
objem (cm3) 1995 1995 1995 1995
výkon (kW/k) 85/116 105/143 120/163 135/184
pri otáčkach (1/min) 4000 4000 4000 4000
krútiaci moment (Nm) 260 320 380 380
pri otáčkach (1/min) 1750-2500 1750-2500 1750-2750 1750-2750
max. rýchlosť (km/h) - - 230 235
zrýchlenie 0-100 km/h (s) - - 8,0 7,5
spotreba (l/100 km) - - 4.1 4.5

*verzia EfficientDynamics

Štyri jazdné režimy

BMW stavilo na čo najľahšie prvky podvozka. Pri jeho konštrukcii technici nešetrili najmä hliníkom. Posilňovač riadenia je elektromechanický, za príplatok dostanete riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Na palube môže byť aj volič jazdných režimov, ktorý BMW pomenovalo ako „ovládač jazdných zážitkov“. V závislosti od zvoleného módu Sport, Sport+, Comfort alebo ECO PRO sa menia reakcie motora na zmenu polohy akcelerátora alebo naladenie podvozka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. HubHub spája sily s Neulogy
  2. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  3. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  4. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  5. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  7. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  8. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  9. Noc architektúry 2018
  10. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 237
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 358
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 885
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 833
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 433
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 392
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 016
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 562
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 114
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 969

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Tragédiou Slovenska sú politici ako Danko. Ukazuje sa to aj pri zákone o drogách

Odbornosť je dôležitejšia než ideológia.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.