NOVINKY

Hyundai Eon: ľudové auto za 4000 eur u nás nekúpite

Kórejská automobilka predstavila miniauto Eon - menšie, jednoduchšie a lacnejšie ako model i10. Predávať ho chce iba v Indii.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Eon je najmenším modelom, aký Hyundai momentálne vyrába. S celkovou dĺžkou 3495 mm je dokonca o 90 mm kratší než Hyundai i10. Rázvor osí kolies 2380 mm majú obe miniautá zhodný.

V základe iba to najnutnejšie

Kórejci chcú touto novinkou zaútočiť na zákazníkov, ktorí majú hlboko do vrecka, ale žiadajú relatívne moderné auto. Do Európy ju však nepustia.

Hyundai Eon bol navrhnutý podľa požiadaviek indických motoristov. Tých má zaujať výrazný, takzvaný fluidný dizajn, ktorý Kórejci aktuálne uplatňujú na všetkých svojich nových autách, a základná cena v prepočte 4000 eur.

Za málo peňazí zákazník veľa nedostane. Uspokojiť sa musí s jediným vonkajším spätným zrkadlom alebo 12-palcovými kolesami. Až lepšie vybavené - a drahšie - varianty ponúknu airbag pre vodiča, spätné zrkadlo na ľavých dverách, predné hmlovky i audiosystém s USB vstupom.

Malý motor, nízka hmotnosť

Štvormiestne miniauto poháňa zážihový trojvalec s objemom 0,8 litra. Výkon 41 kW (56 k) a 75 Nm krútiaceho momentu sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Pohotovostná hmotnosť vozidla sa pohybuje v intervale 725 až 772 kilogramov, v závislosti od výbavy. Výrobca udáva priemernú spotrebu benzínu 4,7 l/100 km.

Hyundai mieni model Eon predávať výhradne na indickom trhu. Ročný odbyt má dosiahnuť 150 000 kusov. Najväčším konkurentom preň bude Maruti Suzuki Alto.

V Indii sú dostupné ešte lacnejšie a jednoduchšie autá, ako Hyundai Eon. Najdostupnejšie, no nie príliš moderné, sú Tata Nano alebo Maruti Suzuki 800 (mierne modifikované Suzuki Alto z roku 1984).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 678
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 802
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 752
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 626
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 866
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 751
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 313
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.