NOVINKY

Hyundai Eon: ľudové auto za 4000 eur u nás nekúpite

Kórejská automobilka predstavila miniauto Eon - menšie, jednoduchšie a lacnejšie ako model i10. Predávať ho chce iba v Indii.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Eon je najmenším modelom, aký Hyundai momentálne vyrába. S celkovou dĺžkou 3495 mm je dokonca o 90 mm kratší než Hyundai i10. Rázvor osí kolies 2380 mm majú obe miniautá zhodný.

V základe iba to najnutnejšie

Kórejci chcú touto novinkou zaútočiť na zákazníkov, ktorí majú hlboko do vrecka, ale žiadajú relatívne moderné auto. Do Európy ju však nepustia.

Hyundai Eon bol navrhnutý podľa požiadaviek indických motoristov. Tých má zaujať výrazný, takzvaný fluidný dizajn, ktorý Kórejci aktuálne uplatňujú na všetkých svojich nových autách, a základná cena v prepočte 4000 eur.

Za málo peňazí zákazník veľa nedostane. Uspokojiť sa musí s jediným vonkajším spätným zrkadlom alebo 12-palcovými kolesami. Až lepšie vybavené - a drahšie - varianty ponúknu airbag pre vodiča, spätné zrkadlo na ľavých dverách, predné hmlovky i audiosystém s USB vstupom.

Malý motor, nízka hmotnosť

Štvormiestne miniauto poháňa zážihový trojvalec s objemom 0,8 litra. Výkon 41 kW (56 k) a 75 Nm krútiaceho momentu sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Pohotovostná hmotnosť vozidla sa pohybuje v intervale 725 až 772 kilogramov, v závislosti od výbavy. Výrobca udáva priemernú spotrebu benzínu 4,7 l/100 km.

Hyundai mieni model Eon predávať výhradne na indickom trhu. Ročný odbyt má dosiahnuť 150 000 kusov. Najväčším konkurentom preň bude Maruti Suzuki Alto.

V Indii sú dostupné ešte lacnejšie a jednoduchšie autá, ako Hyundai Eon. Najdostupnejšie, no nie príliš moderné, sú Tata Nano alebo Maruti Suzuki 800 (mierne modifikované Suzuki Alto z roku 1984).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 7 967
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 932
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 465
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 302
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 234
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 114
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 637
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 356
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 195
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 856

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ako sa pije a žije v banskom kraji, keď bane miznú

Tak ich tu vnímajú. Ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom baníckom kraji.

SVET

Ovládli súdy, tajné služby aj médiá. Čo sa deje v Poľsku?

Vládna strana Právo a spravodlivosť postupne ovládla súdnictvo či verejnoprávne médiá. Problém je, že moc už nemá kto kontrolovať.

TECH

Rozlúštili záhadu supersilného betónu starovekých Rimanov

Náš betón sa časom drobí, ten z antiky sa stáva pevnejším.

Neprehliadnite tiež

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.