BRATISLAVA. Eon je najmenším modelom, aký Hyundai momentálne vyrába. S celkovou dĺžkou 3495 mm je dokonca o 90 mm kratší než Hyundai i10. Rázvor osí kolies 2380 mm majú obe miniautá zhodný.
V základe iba to najnutnejšie
Kórejci chcú touto novinkou zaútočiť na zákazníkov, ktorí majú hlboko do vrecka, ale žiadajú relatívne moderné auto. Do Európy ju však nepustia.
Hyundai Eon bol navrhnutý podľa požiadaviek indických motoristov. Tých má zaujať výrazný, takzvaný fluidný dizajn, ktorý Kórejci aktuálne uplatňujú na všetkých svojich nových autách, a základná cena v prepočte 4000 eur.
Za málo peňazí zákazník veľa nedostane. Uspokojiť sa musí s jediným vonkajším spätným zrkadlom alebo 12-palcovými kolesami. Až lepšie vybavené - a drahšie - varianty ponúknu airbag pre vodiča, spätné zrkadlo na ľavých dverách, predné hmlovky i audiosystém s USB vstupom.
Malý motor, nízka hmotnosť
Štvormiestne miniauto poháňa zážihový trojvalec s objemom 0,8 litra. Výkon 41 kW (56 k) a 75 Nm krútiaceho momentu sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.
Pohotovostná hmotnosť vozidla sa pohybuje v intervale 725 až 772 kilogramov, v závislosti od výbavy. Výrobca udáva priemernú spotrebu benzínu 4,7 l/100 km.
Hyundai mieni model Eon predávať výhradne na indickom trhu. Ročný odbyt má dosiahnuť 150 000 kusov. Najväčším konkurentom preň bude Maruti Suzuki Alto.
V Indii sú dostupné ešte lacnejšie a jednoduchšie autá, ako Hyundai Eon. Najdostupnejšie, no nie príliš moderné, sú Tata Nano alebo Maruti Suzuki 800 (mierne modifikované Suzuki Alto z roku 1984).
Autor: fg