NOVINKY

Hyundai Eon: ľudové auto za 4000 eur u nás nekúpite

Kórejská automobilka predstavila miniauto Eon - menšie, jednoduchšie a lacnejšie ako model i10. Predávať ho chce iba v Indii.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Eon je najmenším modelom, aký Hyundai momentálne vyrába. S celkovou dĺžkou 3495 mm je dokonca o 90 mm kratší než Hyundai i10. Rázvor osí kolies 2380 mm majú obe miniautá zhodný.

V základe iba to najnutnejšie

Kórejci chcú touto novinkou zaútočiť na zákazníkov, ktorí majú hlboko do vrecka, ale žiadajú relatívne moderné auto. Do Európy ju však nepustia.

Hyundai Eon bol navrhnutý podľa požiadaviek indických motoristov. Tých má zaujať výrazný, takzvaný fluidný dizajn, ktorý Kórejci aktuálne uplatňujú na všetkých svojich nových autách, a základná cena v prepočte 4000 eur.

Za málo peňazí zákazník veľa nedostane. Uspokojiť sa musí s jediným vonkajším spätným zrkadlom alebo 12-palcovými kolesami. Až lepšie vybavené - a drahšie - varianty ponúknu airbag pre vodiča, spätné zrkadlo na ľavých dverách, predné hmlovky i audiosystém s USB vstupom.

Malý motor, nízka hmotnosť

Štvormiestne miniauto poháňa zážihový trojvalec s objemom 0,8 litra. Výkon 41 kW (56 k) a 75 Nm krútiaceho momentu sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Pohotovostná hmotnosť vozidla sa pohybuje v intervale 725 až 772 kilogramov, v závislosti od výbavy. Výrobca udáva priemernú spotrebu benzínu 4,7 l/100 km.

Hyundai mieni model Eon predávať výhradne na indickom trhu. Ročný odbyt má dosiahnuť 150 000 kusov. Najväčším konkurentom preň bude Maruti Suzuki Alto.

V Indii sú dostupné ešte lacnejšie a jednoduchšie autá, ako Hyundai Eon. Najdostupnejšie, no nie príliš moderné, sú Tata Nano alebo Maruti Suzuki 800 (mierne modifikované Suzuki Alto z roku 1984).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 113
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 319
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 508
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 292
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 742
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 389
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 017
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 509
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 824
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.