ŠPORT

Toyota sa vráti do Le Mans. S hybridom

Japonci po 12 rokov trvajúcej odmlke avizujú návrat na legendárne 24-hodinové vytrvalostné preteky v Le Mans. Konkurenčné vznetové špeciály chcú pokoriť hybridnou technikou.

Zatiaľ existuje iba skica nového špeciálu. Reálne auto predstavia na začiatku budúceho roka.(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Japonská automobilka Toyota oznámila návrat do kolotoča vytrvalostných okruhových pretekov. Proti rýchlym a úsporným konkurenčným špeciálom, ktoré poháňajú vznetové motory, chce nasadiť vlastný prototyp s hybridnou technikou.

V pláne je celý seriál pretekov

Šasi vozidla, navrhnuté podľa predpisov elitnej kategórie LMP1, vzniká v európskej základni Toyota Motorsport, sídliacej v Kolíne nad Rýnom. Poháňacie ústrojenstvo bude tvoriť kombinácia zážihového a elektrického motora. Vyvíjajú ho inžinieri v Japonsku.

Už začiatkom budúceho roka odštartuje rozsiahly program testov. Vrcholom sezóny bude účasť na legendárnej 24-hodinovke Le Mans, ktorá sa každoročne koná v júni na okruhu La Sarthe.

Toyota zároveň plánuje v roku 2012 absolvovať kompletný seriál vytrvalostných pretekov, organizovaných pod hlavičkou Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA).

Továrenský tím Toyota nie je v Le Mans žiadnym nováčikom. Naposledy tam štartoval v roku 1999 a s posádkou Ukyo Katayama, Keiichi Tsuchiya, Toshio Suzuki, striedajúcej sa v kokpite vozidla Toyota GT-One, obsadil druhú pozíciu v absolútnom poradí. Tesne vtedy zvíťazilo konkurenčné BMW s prototypom V12 LMR a trojicou pilotov Joachim Winkelhock, Pierluigi Martini, Yannick Dalmas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 082
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 966
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 036
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 853
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 472
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 667
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 310
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 461
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 140
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 632

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.