SME
reklama

Cúval po chodníku, aby mohol zásobovať

Predstavte si, že odídete na dovolenku a keď sa z nej vrátite, auto nikde. Zistíte, že ho odtiahli preto, že orezávali stromy. A čo poviete na cúvajúce autá na chodníkoch?

Odtiahli mu auto, lebo orezávali stromy, no nevrátili ho

vangogh1: "Počas dovolenky mi odtiahli auto. Keď som si poň došiel, povedali mi, že na danej ulici, kde denne parkuje X áut, išli orezávať stromy a umiestnili tam prenosné dopravné značenie zákazu státia. Na druhý deň všetky autá, ktoré nepreparkovali, odtiahli. Chcem sa opýtať, či sa dá proti tomu niečo namietať, nakoľko som videl aj to, že v niektorých prípadoch, keď potrebovali kresliť značenie na chodníkoch, tak auto zdvihli a po nakreslení ho potom položili naspäť na pôvodné miesto. Nikde inde nebola zmienka o orezávaní stromov."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

To, že auto odtiahli, nie je problém. Žiadny vlastník auta by nebol rád, ak by mu odrezaný padajúci konár poškodil auto, ktoré stojí pod orezávaným stromom. Je teda aj v záujme vlastníkov áut, aby ich premiestnili, ak nad nimi idú orezávať stromy.

Možno si poviete, nemali vôbec orezávať. Lenže dlhšie konáre môžu v konečnom dôsledku takisto poškodiť váš majetok.

V poriadku bolo aj to, že istú dobu pred prácou označili parkovacie miesta prenosným dopravným značením. Takto sa zabezpečuje to, aby nové autá na parkovacie miesta nepribudli. Čo však s autami, ktoré na parkovacích miestach stoja v čase, keď sa tam objavilo prenosné dopravné značenie Zákaz zastavenia?

Vodič nemôže porušiť dopravné predpisy vyplývajúce z dopravného značenia, ktoré neexistovalo v čase, keď vodič zaparkoval. Priestupkom nie je ani to, keď auto už parkuje v čase označenia miesta značkou Zákaz zastavenia. Ak by platil opak, potom by vás mohli pokojne pokutovať za to, že ste išli po ceste 90-kou deň predtým, než cestu označili 50-kou.

Majiteľ vozidla, ktorého auto odtiahli pre rezanie stromov, teda neporušil žiadne predpisy. Ani ten, ktorý by správcovi komunikácie umožnil auto odtiahnuť z parkovacieho miesta pre jeho neestetický vzhľad.

Tí, ktorí zabezpečovali orezávanie stromov, mali nielen autá stojace pod stromami odtiahnuť, ale ich aj nepoškodené vrátiť naspäť po skončení prác.

Zásobovanie nie je dôvodom jazdy po chodníku

Kým predchádzajúci vodič predpisy neporušil, ten nasledujúci ich porušil veľmi výrazne. Napriek tomu by ho to stálo najviac 60 eur.

Peter natočil v Bratislave video, na ktorom vidno auto cúvajúce po chodníku: "Cez chodník na zastávke Miletičova (dom č. 67) sústavne jazdia autá, či už osobné, nákladné alebo policajné. Často sa teda stáva, že sú chodci čakajúci na zastávke konfrontovaní s vozidlami, tak ako v tomto prípade na videu. Pritom napríklad zásobovanie obchodov je riešené aj z vnútra bloku. Stačilo by osadiť pár stĺpikov a problém by bol vyriešený (medzi označník zástavky a novinový stánok)."

Hlavný problém je v tom, že podľa predpisov je jazda vozidlami po chodníku zakázaná. Chodci sú najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky. Ak autá jazdia po chodníku, riziko zranenia človeka výrazne rastie.

Aj najväčšia snaha jazdiť po chodníku opatrne sa môže skončiť obrovskou tragédiou. Nikdy totiž neviete, čo sa "zvrtne".

Dôvodom pre jazdu po chodníku nie je ani zásobovanie prevádzky. Najmä, ak je prístup k prevádzke aj po vozovke. A ak by aj takýto prístup neexistoval, je na zodpovednosti toho, kto si danú prevádzku zriadil, že k nej má zhoršený prístup z hľadiska zásobovania. Je arogantné a sebecké, ak by sa mal vlastný problém so zásobovaním riešiť ohrozením iných.

Ešte väčší problém je v tom, ak po chodníku jazdia autá len preto, aby odviezli svoju osádku čo najbližšie k vchodu cieľového objektu. Vodič, ktorý sa takého niečoho dopustí, si potom pre svoj arogantný postoj k dopravným pravidlám nezaslúži byť držiteľom vodičského preukazu.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 682
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 666
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 469
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 381
  6. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 370
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 359
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 789
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu