SME

Cúval po chodníku, aby mohol zásobovať

Predstavte si, že odídete na dovolenku a keď sa z nej vrátite, auto nikde. Zistíte, že ho odtiahli preto, že orezávali stromy. A čo poviete na cúvajúce autá na chodníkoch?

Odtiahli mu auto, lebo orezávali stromy, no nevrátili ho

vangogh1: "Počas dovolenky mi odtiahli auto. Keď som si poň došiel, povedali mi, že na danej ulici, kde denne parkuje X áut, išli orezávať stromy a umiestnili tam prenosné dopravné značenie zákazu státia. Na druhý deň všetky autá, ktoré nepreparkovali, odtiahli. Chcem sa opýtať, či sa dá proti tomu niečo namietať, nakoľko som videl aj to, že v niektorých prípadoch, keď potrebovali kresliť značenie na chodníkoch, tak auto zdvihli a po nakreslení ho potom položili naspäť na pôvodné miesto. Nikde inde nebola zmienka o orezávaní stromov."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

To, že auto odtiahli, nie je problém. Žiadny vlastník auta by nebol rád, ak by mu odrezaný padajúci konár poškodil auto, ktoré stojí pod orezávaným stromom. Je teda aj v záujme vlastníkov áut, aby ich premiestnili, ak nad nimi idú orezávať stromy.

Možno si poviete, nemali vôbec orezávať. Lenže dlhšie konáre môžu v konečnom dôsledku takisto poškodiť váš majetok.

V poriadku bolo aj to, že istú dobu pred prácou označili parkovacie miesta prenosným dopravným značením. Takto sa zabezpečuje to, aby nové autá na parkovacie miesta nepribudli. Čo však s autami, ktoré na parkovacích miestach stoja v čase, keď sa tam objavilo prenosné dopravné značenie Zákaz zastavenia?

SkryťVypnúť reklamu

Vodič nemôže porušiť dopravné predpisy vyplývajúce z dopravného značenia, ktoré neexistovalo v čase, keď vodič zaparkoval. Priestupkom nie je ani to, keď auto už parkuje v čase označenia miesta značkou Zákaz zastavenia. Ak by platil opak, potom by vás mohli pokojne pokutovať za to, že ste išli po ceste 90-kou deň predtým, než cestu označili 50-kou.

Majiteľ vozidla, ktorého auto odtiahli pre rezanie stromov, teda neporušil žiadne predpisy. Ani ten, ktorý by správcovi komunikácie umožnil auto odtiahnuť z parkovacieho miesta pre jeho neestetický vzhľad.

Tí, ktorí zabezpečovali orezávanie stromov, mali nielen autá stojace pod stromami odtiahnuť, ale ich aj nepoškodené vrátiť naspäť po skončení prác.

Zásobovanie nie je dôvodom jazdy po chodníku

Kým predchádzajúci vodič predpisy neporušil, ten nasledujúci ich porušil veľmi výrazne. Napriek tomu by ho to stálo najviac 60 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Peter natočil v Bratislave video, na ktorom vidno auto cúvajúce po chodníku: "Cez chodník na zastávke Miletičova (dom č. 67) sústavne jazdia autá, či už osobné, nákladné alebo policajné. Často sa teda stáva, že sú chodci čakajúci na zastávke konfrontovaní s vozidlami, tak ako v tomto prípade na videu. Pritom napríklad zásobovanie obchodov je riešené aj z vnútra bloku. Stačilo by osadiť pár stĺpikov a problém by bol vyriešený (medzi označník zástavky a novinový stánok)."

Hlavný problém je v tom, že podľa predpisov je jazda vozidlami po chodníku zakázaná. Chodci sú najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky. Ak autá jazdia po chodníku, riziko zranenia človeka výrazne rastie.

Aj najväčšia snaha jazdiť po chodníku opatrne sa môže skončiť obrovskou tragédiou. Nikdy totiž neviete, čo sa "zvrtne".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôvodom pre jazdu po chodníku nie je ani zásobovanie prevádzky. Najmä, ak je prístup k prevádzke aj po vozovke. A ak by aj takýto prístup neexistoval, je na zodpovednosti toho, kto si danú prevádzku zriadil, že k nej má zhoršený prístup z hľadiska zásobovania. Je arogantné a sebecké, ak by sa mal vlastný problém so zásobovaním riešiť ohrozením iných.

Ešte väčší problém je v tom, ak po chodníku jazdia autá len preto, aby odviezli svoju osádku čo najbližšie k vchodu cieľového objektu. Vodič, ktorý sa takého niečoho dopustí, si potom pre svoj arogantný postoj k dopravným pravidlám nezaslúži byť držiteľom vodičského preukazu.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 360
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 406
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 793
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 501
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 428
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 188
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 096
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 810
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 257
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu