Mestskí policajti šli autom po chodníku po tekvicové jadierka

Policajti toho smú na cestách veľa. Zásadou však je, že nesmú nikoho ohroziť. Ak teda policajné auto zostalo stáť v križovatke, nemusí to byť problém. To ale neplatí, ak auto mestskej polície jazdí po chodníku.

Policajti zostali stáť v križovatke

Jano: "Koľko by som zaplatil pokutu, keby som takto stál v križovatke, resp. nestihol opustiť križovatku (nehovorím o tom, že policajné auto cúvalo na priechod, kde skoro zrazilo chodca)?"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti majú možnosť využiť jednu z viacerých výnimiek, ktoré im ponúka zákon o cestnej premávky. V tomto prípade si pravdepodobne udelili výnimku podľa § 69: "Výnimku z druhej časti tohto zákona, ktorá je v cestnej premávke okamžite potrebná, môže povoliť policajt na mieste samom v nevyhnutnej miere a za predpokladu, že sa tým neohrozí bezpečnosť cestnej premávky."

Ak to teda bolo okamžite potrebné v cestnej premávke, policajti smeli takto stáť v križovatke a blokovať jazdný pruh. Je vcelku pravdepodobné, že takto zablokovali jazdný pruh, ktorým vodiči pôvodne jazdili rovno. Vodičom tak jasne dali najavo, že rovno sa ísť cez križovatku nesmie.

Z fotiek tiež vyplýva, že iné smery premávky neobmedzovali a ani neohrozovali. Druhá vec je, ak svojim cúvaním k priechodu reálne ohrozili chodca. Policajti zvyčajne jazdia vo dvojiciach. Nič by sa im nestalo, ak by jeden z nich z auta vystúpil a riadil premávku v okolí priechodu, kým by policajné auto cúvalo.

Mimochodom, ak by Jano stál takto v križovatke, čakala by ho pokuta vo výške 60 eur - napríklad za obmedzenie plynulosti cestnej premávky.

Mestskí policajti jazdili autom po chodníku, aby si kúpili tekvicové semienka

Ďalší z vás nám napísal o svojej skúsenosti so strážcami zákona z leta. Pri vychádzaní z obchodného domu v Bratislave videl auto mestskej polície.

Jakub: "Išlo o to, že auto mestskej polície si pred tento obchodný dom prifrčalo pešou zónou pomedzi ľudí rýchlosťou, ktorá zjavne prevyšovala 20 km/h. Už o poznanie menšou rýchlosťou z neho vystúpil pán policajt, ktorý si to zamieril k stánku, aby si kúpil tekvicové zrniečka. Po kúpe zrniečok sa tento pán policajt ešte značnú chvíľu rozprával s predavačom, tak mi nedalo aby som ho neodfotil pri takomto vážnom plnení služobných povinností, kvôli ktorým museli vstúpiť služobným vozidlom na chodník s ľuďmi. Pri odchode ma ešte jeho spolusediaci kolega obdaril prednáškou o zamyslení sa nad tým, či týmto niekomu pomôžem."

Obecní policajti a teda aj tí mestskí, nemajú také oprávnenia ako štátni policajti. Nemôžu si udeliť výnimku podľa § 69. A ak nemajú zapnutý maják a sirénu, po chodníku jazdiť autom nesmú.

Aj na nich sa vzťahuje zákaz používania chodníka vozidlami: "Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať; to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením je určené inak alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m."

Pravdepodobne by každý "zavrel všetky oči", ak by mestskí policajti boli na zásahu. Pravdepodobne nikomu by potom ich jazda po chodníku nevadila. Ale ísť autom po chodníku a ohrozovať chodcov len kvôli tekvicovým jadierkam?

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.