Inšpektori informujú vodičov o následkoch pri nezaplatení pokuty

Pracovníci inšpektorátu práce dnes popri svojej bežnej kontrole na diaľnici medzi Prešovom a Košicami rozbehli aj informačnú kampaň, v ktorej hovoria zahraničným kamionistom a vodičom autobusov, že sa u nás mení od 1. novembra legislatíva.

PREŠOV. Inšpektori práce dnes na diaľnici medzi Prešovom a Košicami popri kontrole vozidiel nad 3,5 tony začali s informačnou kampaňou u zahraničných vodičov, ktorých oboznamujú, že od novembra u nás platí novela zákona, umožňujúca pri nezaplatí pokuty na mieste odstaviť vodičovi kamión alebo autobus.

Ako informovala generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce (NIP) Jana Popovičová, po ročnom snažení sa im podarilo ako jednej z posledných krajín v Európskej únii presadiť zákon, ktorým Slovensko zaviedlo právomoc nariadiť odstavenie vozidla pre dozorný orgán v oblasti kontroly dodržiavania sociálnej legislatívy v doprave. Od novej kompetencie očakáva výrazné zlepšenie vymožiteľnosti na mieste uložených blokových pokút.

Inšpekcia práce robí na cestách kontroly zamerané na dodržiavanie sociálnej legislatívy v doprave, kontroluje maximálne limity času jazdy, dodržiavanie povinných prestávok a odpočinku.

Zahraniční vodiči odmietali platiť pokuty

Doteraz zahraniční vodiči často odmietali zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce uložili, a bez zaplatenia opustili Slovensko. Vymôcť pokutu bolo komplikované a pri nízkych sumách aj neekonomické. Zahraniční vodiči sa tak plateniu pokút ľahko vyhli.

„Od novembra budeme môcť vodiča, ktorý porušil nejaký zákon a nezaplatil, odstaviť a odtiahnuť na parkovisko až do času, pokiaľ túto sankciu nezaplatí. Je nám ľúto, že sme sa nedokázali dohodnúť aj s ministerstvom dopravy na zvýšení pokút, ktoré sú v okolitých krajinách niekoľkonásobne vyššie. Ale aj od tohto zákona očakávame zvýšenie vymožiteľnosti a vodiči budú súčasne vedieť, že máme na nich na Slovensku účinný nástroj,“ uviedla Popovičová.

Pokuty môžu vodiči platiť aj platobnou kartou

Vodiči, ktorí dostanú pokutu od inšpektorátu práce, ju môžu zaplatiť v hotovosti, alebo bankovou kartou cez terminál, čo je novinkou u inšpekcie práce. Od 1. novembra všetci inšpektori, ktorí vykonávajú sociálnu legislatívu v doprave, budú mať k dispozícii bankový terminál.

Popovičová uviedla, že doteraz štát prichádzal o veľké peniaze z pokút, ktoré nedokázali vymôcť. Keďže po našich cestách jazdí asi polovica zahraničných vodičov s vozidlami nad 3,5 tony, štát tak prichádzal o zhruba polovicu vyrúbených sankcií. V prvom polroku tohto roku inšpektori skontrolovaných 1 921 vodičov zo zahraničia, pričom u nich zistili 1 756 nedostatkov. Koľko vodičov nezaplatilo pokutu, inšpektorát nezverejnil.

Hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy povedal, že do oficiálnej účinnosti zákona, ktorý bude platiť od 1. novembra, ostávajú necelé dva týždne. „Inšpektoráty práce spúšťajú kampaň, ktorá bude informovať hlavne zahraničných vodičov, že sa na Slovensku mení príslušná legislatíva. Dnes sme túto informačnú kampaň odštartovali v Prešovskom kraji. Vodičov z Poľska, Maďarska aj z ďalších krajín informujeme o tom, že im môžeme od novembra odstaviť kamión, a aby boli na to pripravení,“ uviedol hovorca.

Nedodržujú limity jazdy a odpočinku

Podľa vyjadrenia inšpektora Ladislava Mudríka pri kontrolách najčastejšie zisťujú porušenie časov jázd vodičov, ktorí nedodržiavajú dovolené limity jazdy a odpočinku. Vodič má povolené nepretržite jazdiť štyri a pol hodiny, potom je povinný urobiť si prestávku minimálne 45 minút.

Pri kontrole prichytili vodiča, ktorý tento limit prekročil o celú hodinu, teda jazdil bez prestávky päť a pol hodiny. Najvyššia bloková pokuta je do výšky 165 eur, vodič však môže dostať aj oveľa vyššiu pokutu podľa rozkazného konania, alebo na základe správneho konania, prípadne mu môže byť zakázaná činnosť až na dva roky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 437
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 043
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 382
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 854
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 605
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 334
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 321
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 819
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 728

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.