SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Inšpektori informujú vodičov o následkoch pri nezaplatení pokuty

Pracovníci inšpektorátu práce dnes popri svojej bežnej kontrole na diaľnici medzi Prešovom a Košicami rozbehli aj informačnú kampaň, v ktorej hovoria zahraničným kamionistom a vodičom autobusov, že sa u nás mení od 1. novembra legislatíva.

PREŠOV. Inšpektori práce dnes na diaľnici medzi Prešovom a Košicami popri kontrole vozidiel nad 3,5 tony začali s informačnou kampaňou u zahraničných vodičov, ktorých oboznamujú, že od novembra u nás platí novela zákona, umožňujúca pri nezaplatí pokuty na mieste odstaviť vodičovi kamión alebo autobus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako informovala generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce (NIP) Jana Popovičová, po ročnom snažení sa im podarilo ako jednej z posledných krajín v Európskej únii presadiť zákon, ktorým Slovensko zaviedlo právomoc nariadiť odstavenie vozidla pre dozorný orgán v oblasti kontroly dodržiavania sociálnej legislatívy v doprave. Od novej kompetencie očakáva výrazné zlepšenie vymožiteľnosti na mieste uložených blokových pokút.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Inšpekcia práce robí na cestách kontroly zamerané na dodržiavanie sociálnej legislatívy v doprave, kontroluje maximálne limity času jazdy, dodržiavanie povinných prestávok a odpočinku.

Zahraniční vodiči odmietali platiť pokuty

Doteraz zahraniční vodiči často odmietali zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce uložili, a bez zaplatenia opustili Slovensko. Vymôcť pokutu bolo komplikované a pri nízkych sumách aj neekonomické. Zahraniční vodiči sa tak plateniu pokút ľahko vyhli.

„Od novembra budeme môcť vodiča, ktorý porušil nejaký zákon a nezaplatil, odstaviť a odtiahnuť na parkovisko až do času, pokiaľ túto sankciu nezaplatí. Je nám ľúto, že sme sa nedokázali dohodnúť aj s ministerstvom dopravy na zvýšení pokút, ktoré sú v okolitých krajinách niekoľkonásobne vyššie. Ale aj od tohto zákona očakávame zvýšenie vymožiteľnosti a vodiči budú súčasne vedieť, že máme na nich na Slovensku účinný nástroj,“ uviedla Popovičová.

SkryťVypnúť reklamu

Pokuty môžu vodiči platiť aj platobnou kartou

Vodiči, ktorí dostanú pokutu od inšpektorátu práce, ju môžu zaplatiť v hotovosti, alebo bankovou kartou cez terminál, čo je novinkou u inšpekcie práce. Od 1. novembra všetci inšpektori, ktorí vykonávajú sociálnu legislatívu v doprave, budú mať k dispozícii bankový terminál.

Popovičová uviedla, že doteraz štát prichádzal o veľké peniaze z pokút, ktoré nedokázali vymôcť. Keďže po našich cestách jazdí asi polovica zahraničných vodičov s vozidlami nad 3,5 tony, štát tak prichádzal o zhruba polovicu vyrúbených sankcií. V prvom polroku tohto roku inšpektori skontrolovaných 1 921 vodičov zo zahraničia, pričom u nich zistili 1 756 nedostatkov. Koľko vodičov nezaplatilo pokutu, inšpektorát nezverejnil.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy povedal, že do oficiálnej účinnosti zákona, ktorý bude platiť od 1. novembra, ostávajú necelé dva týždne. „Inšpektoráty práce spúšťajú kampaň, ktorá bude informovať hlavne zahraničných vodičov, že sa na Slovensku mení príslušná legislatíva. Dnes sme túto informačnú kampaň odštartovali v Prešovskom kraji. Vodičov z Poľska, Maďarska aj z ďalších krajín informujeme o tom, že im môžeme od novembra odstaviť kamión, a aby boli na to pripravení,“ uviedol hovorca.

Nedodržujú limity jazdy a odpočinku

Podľa vyjadrenia inšpektora Ladislava Mudríka pri kontrolách najčastejšie zisťujú porušenie časov jázd vodičov, ktorí nedodržiavajú dovolené limity jazdy a odpočinku. Vodič má povolené nepretržite jazdiť štyri a pol hodiny, potom je povinný urobiť si prestávku minimálne 45 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Pri kontrole prichytili vodiča, ktorý tento limit prekročil o celú hodinu, teda jazdil bez prestávky päť a pol hodiny. Najvyššia bloková pokuta je do výšky 165 eur, vodič však môže dostať aj oveľa vyššiu pokutu podľa rozkazného konania, alebo na základe správneho konania, prípadne mu môže byť zakázaná činnosť až na dva roky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 298
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 989
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 260
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 844
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 704
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 668
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 369
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 018
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 437
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 401
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 960
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 325
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 513
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 512
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu