Inšpektori informujú vodičov o následkoch pri nezaplatení pokuty

Pracovníci inšpektorátu práce dnes popri svojej bežnej kontrole na diaľnici medzi Prešovom a Košicami rozbehli aj informačnú kampaň, v ktorej hovoria zahraničným kamionistom a vodičom autobusov, že sa u nás mení od 1. novembra legislatíva.

PREŠOV. Inšpektori práce dnes na diaľnici medzi Prešovom a Košicami popri kontrole vozidiel nad 3,5 tony začali s informačnou kampaňou u zahraničných vodičov, ktorých oboznamujú, že od novembra u nás platí novela zákona, umožňujúca pri nezaplatí pokuty na mieste odstaviť vodičovi kamión alebo autobus.

Ako informovala generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce (NIP) Jana Popovičová, po ročnom snažení sa im podarilo ako jednej z posledných krajín v Európskej únii presadiť zákon, ktorým Slovensko zaviedlo právomoc nariadiť odstavenie vozidla pre dozorný orgán v oblasti kontroly dodržiavania sociálnej legislatívy v doprave. Od novej kompetencie očakáva výrazné zlepšenie vymožiteľnosti na mieste uložených blokových pokút.

Článok pokračuje pod video reklamou

Inšpekcia práce robí na cestách kontroly zamerané na dodržiavanie sociálnej legislatívy v doprave, kontroluje maximálne limity času jazdy, dodržiavanie povinných prestávok a odpočinku.

Zahraniční vodiči odmietali platiť pokuty

Doteraz zahraniční vodiči často odmietali zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce uložili, a bez zaplatenia opustili Slovensko. Vymôcť pokutu bolo komplikované a pri nízkych sumách aj neekonomické. Zahraniční vodiči sa tak plateniu pokút ľahko vyhli.

„Od novembra budeme môcť vodiča, ktorý porušil nejaký zákon a nezaplatil, odstaviť a odtiahnuť na parkovisko až do času, pokiaľ túto sankciu nezaplatí. Je nám ľúto, že sme sa nedokázali dohodnúť aj s ministerstvom dopravy na zvýšení pokút, ktoré sú v okolitých krajinách niekoľkonásobne vyššie. Ale aj od tohto zákona očakávame zvýšenie vymožiteľnosti a vodiči budú súčasne vedieť, že máme na nich na Slovensku účinný nástroj,“ uviedla Popovičová.

Pokuty môžu vodiči platiť aj platobnou kartou

Vodiči, ktorí dostanú pokutu od inšpektorátu práce, ju môžu zaplatiť v hotovosti, alebo bankovou kartou cez terminál, čo je novinkou u inšpekcie práce. Od 1. novembra všetci inšpektori, ktorí vykonávajú sociálnu legislatívu v doprave, budú mať k dispozícii bankový terminál.

Popovičová uviedla, že doteraz štát prichádzal o veľké peniaze z pokút, ktoré nedokázali vymôcť. Keďže po našich cestách jazdí asi polovica zahraničných vodičov s vozidlami nad 3,5 tony, štát tak prichádzal o zhruba polovicu vyrúbených sankcií. V prvom polroku tohto roku inšpektori skontrolovaných 1 921 vodičov zo zahraničia, pričom u nich zistili 1 756 nedostatkov. Koľko vodičov nezaplatilo pokutu, inšpektorát nezverejnil.

Hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy povedal, že do oficiálnej účinnosti zákona, ktorý bude platiť od 1. novembra, ostávajú necelé dva týždne. „Inšpektoráty práce spúšťajú kampaň, ktorá bude informovať hlavne zahraničných vodičov, že sa na Slovensku mení príslušná legislatíva. Dnes sme túto informačnú kampaň odštartovali v Prešovskom kraji. Vodičov z Poľska, Maďarska aj z ďalších krajín informujeme o tom, že im môžeme od novembra odstaviť kamión, a aby boli na to pripravení,“ uviedol hovorca.

Nedodržujú limity jazdy a odpočinku

Podľa vyjadrenia inšpektora Ladislava Mudríka pri kontrolách najčastejšie zisťujú porušenie časov jázd vodičov, ktorí nedodržiavajú dovolené limity jazdy a odpočinku. Vodič má povolené nepretržite jazdiť štyri a pol hodiny, potom je povinný urobiť si prestávku minimálne 45 minút.

Pri kontrole prichytili vodiča, ktorý tento limit prekročil o celú hodinu, teda jazdil bez prestávky päť a pol hodiny. Najvyššia bloková pokuta je do výšky 165 eur, vodič však môže dostať aj oveľa vyššiu pokutu podľa rozkazného konania, alebo na základe správneho konania, prípadne mu môže byť zakázaná činnosť až na dva roky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 474
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 568
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 275
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 867
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 607
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 501
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 688
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 507
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 933
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 663

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.