Subaru Trezia 1.3i: Veľa predností za vysokú cenu

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Dizajnom nás príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Bez mučenia priznávam, že ma po dizajnovej stránke príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Hru dizajnérov na účelnosť oceníte v kabíne. Subaru Trezia je s dĺžkou 3.995 mm po Honde Jazz druhým najkratším mini MPV na našom trhu. Vo vnútri to ale ťažko spoznáte. Konštruktéri použili známe finty, ako na malom pôdoryse vykúzliť priestor pre menšiu rodinu a jej batožinu.

Karoséria má vyššiu stavbu, kratučkú prednú kapotu a kolesá sú umiestnené celkom v rohoch auta. Tým vznikol jeden z najdlhších rázvorov v segmente, 2.550 mm. Zvislejšie sedenie ako na stoličke so spustenými nohami tiež šetrí drahocenné centimetre. Trezia dokáže pohodlne odviesť štyroch dospelých.

Limitujúci faktor predstavuje jedine šírka. Tá je príčinou, prečo vzadu neobsedia traja pasažieri. Príjemným bonusom je polohovateľné zadné operadlo. Nesklame ani kufor so základným objemom 363 l. Vtedy je medzipodlaha umiestnená v hornej polohe, takže medzi dnom kufra a nakladacou hranou nevzniká žiadny schod.

Už máte svojho víťaza v kategórii malých áut?

Ak medzipodlahu z auta úplne odstránite, kapacita batožinového priestoru narastie na solídnych 429 l. Zadné sedadlá nie je možné posúvať v pozdĺžnom smere, iba sklápať, a to pomocou páčok priamo v kufri. Dovnútra sa potom zmestí 1.388 l.

Interiér je zariadený v typicky japonskom štýle, teda opäť najmä s ohľadom na praktickosť. Žiadne zbytočnosti, len radiaca páka umiestnená na vyvýšenej konzole, dostatok odkladacích priečinkov a klasické analógové prístroje.

Komu oranžové podsvietenie a grafika displejov pripomína autá značky Toyota, nemýli sa. Subaru Trezia je len mierne upraveným modelom Toyota Verso-S, ktorý sa u nás zatiaľ nepredáva. Z neho pochádza aj technika, vrátane zážihového štvorvalca s objemom 1.3 l (73 kW/99 k).

Motor známy napríklad z Yarisa je dôkazom, že napriek prísnym emisným normám sa dnes dá vyrobiť príjemne živý a zároveň úsporný atmosférický agregát. Subaru, podobne ako Toyota, ho štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Výrobcom udávanú spotrebu 5,5 l/100 km som prekročil o 0,3 l, chýbalo mi lepšie odhlučnenie poháňacej jednotky. V najmenšom Subaru sa krútiaci moment prenáša výlučne na predné kolesá. Štvorkolku nedostanete ani za príplatok.

Bezmála 1,6 m vysoká Trezia v zákrutách nevystraší veľkými náklonmi karosérie a podvozok sa statočne vysporadúva s nerovnosťami. Stabilizačný systém patrí k základnej výbave, poteší aj sedem airbagov (vrátane kolenného).

Má nástupca Subaru Justy pred sebou sľubnú kariéru? Na Slovensku zrejme nie. Ceny totiž začínajú pri čiastke 13 990 eur, čo je v porovnaní s konkurenciou približne o 2 000 eur viac. Štandardná bezpečnostná výbava je síce bohatá, no komfortná nie. V základe chýba klimatizácia, dvojité dno kufra i pozdĺžne nastaviteľný volant.

Kupujem-nekupujem
Kto siahne po Subaru Trezia, nesklame sa, zvlášť v kombinácii s benzínovou jednatrojkou. Je ale otázne, koľko ľudí si bude ochotných priplatiť za Subaru, keď sú k dispozícii lacnejší, o málo väčší a nezriedka aj bohatšie vybavení konkurenti.
Motor 1.3i
zdvihový objem [cm3] 1329
výkon [kW/k] 73/99
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 125
pri otáčkach [1/min] 4000
maximálna rýchlosť [km/h] 170
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,3
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 127
batožinový priestor [l] 363-1388
cena modelu od [eur] 13 990

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 887
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 673
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 605
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 605
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 145
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 229
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 638
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 090
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 986
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 001