Subaru Trezia 1.3i: Veľa predností za vysokú cenu

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Dizajnom nás príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Bez mučenia priznávam, že ma po dizajnovej stránke príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Hru dizajnérov na účelnosť oceníte v kabíne. Subaru Trezia je s dĺžkou 3.995 mm po Honde Jazz druhým najkratším mini MPV na našom trhu. Vo vnútri to ale ťažko spoznáte. Konštruktéri použili známe finty, ako na malom pôdoryse vykúzliť priestor pre menšiu rodinu a jej batožinu.

Karoséria má vyššiu stavbu, kratučkú prednú kapotu a kolesá sú umiestnené celkom v rohoch auta. Tým vznikol jeden z najdlhších rázvorov v segmente, 2.550 mm. Zvislejšie sedenie ako na stoličke so spustenými nohami tiež šetrí drahocenné centimetre. Trezia dokáže pohodlne odviesť štyroch dospelých.

Limitujúci faktor predstavuje jedine šírka. Tá je príčinou, prečo vzadu neobsedia traja pasažieri. Príjemným bonusom je polohovateľné zadné operadlo. Nesklame ani kufor so základným objemom 363 l. Vtedy je medzipodlaha umiestnená v hornej polohe, takže medzi dnom kufra a nakladacou hranou nevzniká žiadny schod.

Už máte svojho víťaza v kategórii malých áut?

Ak medzipodlahu z auta úplne odstránite, kapacita batožinového priestoru narastie na solídnych 429 l. Zadné sedadlá nie je možné posúvať v pozdĺžnom smere, iba sklápať, a to pomocou páčok priamo v kufri. Dovnútra sa potom zmestí 1.388 l.

Interiér je zariadený v typicky japonskom štýle, teda opäť najmä s ohľadom na praktickosť. Žiadne zbytočnosti, len radiaca páka umiestnená na vyvýšenej konzole, dostatok odkladacích priečinkov a klasické analógové prístroje.

Komu oranžové podsvietenie a grafika displejov pripomína autá značky Toyota, nemýli sa. Subaru Trezia je len mierne upraveným modelom Toyota Verso-S, ktorý sa u nás zatiaľ nepredáva. Z neho pochádza aj technika, vrátane zážihového štvorvalca s objemom 1.3 l (73 kW/99 k).

Motor známy napríklad z Yarisa je dôkazom, že napriek prísnym emisným normám sa dnes dá vyrobiť príjemne živý a zároveň úsporný atmosférický agregát. Subaru, podobne ako Toyota, ho štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Výrobcom udávanú spotrebu 5,5 l/100 km som prekročil o 0,3 l, chýbalo mi lepšie odhlučnenie poháňacej jednotky. V najmenšom Subaru sa krútiaci moment prenáša výlučne na predné kolesá. Štvorkolku nedostanete ani za príplatok.

Bezmála 1,6 m vysoká Trezia v zákrutách nevystraší veľkými náklonmi karosérie a podvozok sa statočne vysporadúva s nerovnosťami. Stabilizačný systém patrí k základnej výbave, poteší aj sedem airbagov (vrátane kolenného).

Má nástupca Subaru Justy pred sebou sľubnú kariéru? Na Slovensku zrejme nie. Ceny totiž začínajú pri čiastke 13 990 eur, čo je v porovnaní s konkurenciou približne o 2 000 eur viac. Štandardná bezpečnostná výbava je síce bohatá, no komfortná nie. V základe chýba klimatizácia, dvojité dno kufra i pozdĺžne nastaviteľný volant.

Kupujem-nekupujem
Kto siahne po Subaru Trezia, nesklame sa, zvlášť v kombinácii s benzínovou jednatrojkou. Je ale otázne, koľko ľudí si bude ochotných priplatiť za Subaru, keď sú k dispozícii lacnejší, o málo väčší a nezriedka aj bohatšie vybavení konkurenti.
Motor 1.3i
zdvihový objem [cm3] 1329
výkon [kW/k] 73/99
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 125
pri otáčkach [1/min] 4000
maximálna rýchlosť [km/h] 170
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,3
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 127
batožinový priestor [l] 363-1388
cena modelu od [eur] 13 990

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 749
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 18 103
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 218
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 7 842
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 724
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 346
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 254
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 515
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 276
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 885

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Café Európa: Kvalita médií a dezinformácie na Slovensku

V akom stave sú slovenské médiá. Sledujte diskusiu naživo.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie (píše Ivan Mikloš)

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

ŠPORT

Hamšík zrejme pôjde do Číny: Chcel by som skúsiť niečo nové

Som sklamaný, že nám opäť titul ušiel, uviedol Marek Hamšík.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.