Subaru Trezia 1.3i: Veľa predností za vysokú cenu

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Dizajnom nás príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Bez mučenia priznávam, že ma po dizajnovej stránke príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Hru dizajnérov na účelnosť oceníte v kabíne. Subaru Trezia je s dĺžkou 3.995 mm po Honde Jazz druhým najkratším mini MPV na našom trhu. Vo vnútri to ale ťažko spoznáte. Konštruktéri použili známe finty, ako na malom pôdoryse vykúzliť priestor pre menšiu rodinu a jej batožinu.

Karoséria má vyššiu stavbu, kratučkú prednú kapotu a kolesá sú umiestnené celkom v rohoch auta. Tým vznikol jeden z najdlhších rázvorov v segmente, 2.550 mm. Zvislejšie sedenie ako na stoličke so spustenými nohami tiež šetrí drahocenné centimetre. Trezia dokáže pohodlne odviesť štyroch dospelých.

Limitujúci faktor predstavuje jedine šírka. Tá je príčinou, prečo vzadu neobsedia traja pasažieri. Príjemným bonusom je polohovateľné zadné operadlo. Nesklame ani kufor so základným objemom 363 l. Vtedy je medzipodlaha umiestnená v hornej polohe, takže medzi dnom kufra a nakladacou hranou nevzniká žiadny schod.

Už máte svojho víťaza v kategórii malých áut?

Ak medzipodlahu z auta úplne odstránite, kapacita batožinového priestoru narastie na solídnych 429 l. Zadné sedadlá nie je možné posúvať v pozdĺžnom smere, iba sklápať, a to pomocou páčok priamo v kufri. Dovnútra sa potom zmestí 1.388 l.

Interiér je zariadený v typicky japonskom štýle, teda opäť najmä s ohľadom na praktickosť. Žiadne zbytočnosti, len radiaca páka umiestnená na vyvýšenej konzole, dostatok odkladacích priečinkov a klasické analógové prístroje.

Komu oranžové podsvietenie a grafika displejov pripomína autá značky Toyota, nemýli sa. Subaru Trezia je len mierne upraveným modelom Toyota Verso-S, ktorý sa u nás zatiaľ nepredáva. Z neho pochádza aj technika, vrátane zážihového štvorvalca s objemom 1.3 l (73 kW/99 k).

Motor známy napríklad z Yarisa je dôkazom, že napriek prísnym emisným normám sa dnes dá vyrobiť príjemne živý a zároveň úsporný atmosférický agregát. Subaru, podobne ako Toyota, ho štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Výrobcom udávanú spotrebu 5,5 l/100 km som prekročil o 0,3 l, chýbalo mi lepšie odhlučnenie poháňacej jednotky. V najmenšom Subaru sa krútiaci moment prenáša výlučne na predné kolesá. Štvorkolku nedostanete ani za príplatok.

Bezmála 1,6 m vysoká Trezia v zákrutách nevystraší veľkými náklonmi karosérie a podvozok sa statočne vysporadúva s nerovnosťami. Stabilizačný systém patrí k základnej výbave, poteší aj sedem airbagov (vrátane kolenného).

Má nástupca Subaru Justy pred sebou sľubnú kariéru? Na Slovensku zrejme nie. Ceny totiž začínajú pri čiastke 13 990 eur, čo je v porovnaní s konkurenciou približne o 2 000 eur viac. Štandardná bezpečnostná výbava je síce bohatá, no komfortná nie. V základe chýba klimatizácia, dvojité dno kufra i pozdĺžne nastaviteľný volant.

Kupujem-nekupujem
Kto siahne po Subaru Trezia, nesklame sa, zvlášť v kombinácii s benzínovou jednatrojkou. Je ale otázne, koľko ľudí si bude ochotných priplatiť za Subaru, keď sú k dispozícii lacnejší, o málo väčší a nezriedka aj bohatšie vybavení konkurenti.
Motor 1.3i
zdvihový objem [cm3] 1329
výkon [kW/k] 73/99
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 125
pri otáčkach [1/min] 4000
maximálna rýchlosť [km/h] 170
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,3
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 127
batožinový priestor [l] 363-1388
cena modelu od [eur] 13 990

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 939
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 796
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 044
  4. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 11 912
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 276
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 10 178
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 7 846
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 108
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 318
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 246

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Saková vysvetľovala Kiskovi kauzy, vymenovať by ju mal vo štvrtok

V Moste-Híd dúfali, že Smer vyberie za ministra vnútra človeka, ktorý nebude polarizovať spoločnosť. Kaliňákova spolupracovníčka im neprekáža.

KOMENTÁRE

Saková zdedila postupy, ako chrániť našich ľudí

Denisa Saková ako ministerka je splneným smeráckym snom.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.