Subaru Trezia 1.3i: Veľa predností za vysokú cenu

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Dizajnom nás príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Bez mučenia priznávam, že ma po dizajnovej stránke príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Hru dizajnérov na účelnosť oceníte v kabíne. Subaru Trezia je s dĺžkou 3.995 mm po Honde Jazz druhým najkratším mini MPV na našom trhu. Vo vnútri to ale ťažko spoznáte. Konštruktéri použili známe finty, ako na malom pôdoryse vykúzliť priestor pre menšiu rodinu a jej batožinu.

Karoséria má vyššiu stavbu, kratučkú prednú kapotu a kolesá sú umiestnené celkom v rohoch auta. Tým vznikol jeden z najdlhších rázvorov v segmente, 2.550 mm. Zvislejšie sedenie ako na stoličke so spustenými nohami tiež šetrí drahocenné centimetre. Trezia dokáže pohodlne odviesť štyroch dospelých.

Limitujúci faktor predstavuje jedine šírka. Tá je príčinou, prečo vzadu neobsedia traja pasažieri. Príjemným bonusom je polohovateľné zadné operadlo. Nesklame ani kufor so základným objemom 363 l. Vtedy je medzipodlaha umiestnená v hornej polohe, takže medzi dnom kufra a nakladacou hranou nevzniká žiadny schod.

Už máte svojho víťaza v kategórii malých áut?

Ak medzipodlahu z auta úplne odstránite, kapacita batožinového priestoru narastie na solídnych 429 l. Zadné sedadlá nie je možné posúvať v pozdĺžnom smere, iba sklápať, a to pomocou páčok priamo v kufri. Dovnútra sa potom zmestí 1.388 l.

Interiér je zariadený v typicky japonskom štýle, teda opäť najmä s ohľadom na praktickosť. Žiadne zbytočnosti, len radiaca páka umiestnená na vyvýšenej konzole, dostatok odkladacích priečinkov a klasické analógové prístroje.

Komu oranžové podsvietenie a grafika displejov pripomína autá značky Toyota, nemýli sa. Subaru Trezia je len mierne upraveným modelom Toyota Verso-S, ktorý sa u nás zatiaľ nepredáva. Z neho pochádza aj technika, vrátane zážihového štvorvalca s objemom 1.3 l (73 kW/99 k).

Motor známy napríklad z Yarisa je dôkazom, že napriek prísnym emisným normám sa dnes dá vyrobiť príjemne živý a zároveň úsporný atmosférický agregát. Subaru, podobne ako Toyota, ho štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Výrobcom udávanú spotrebu 5,5 l/100 km som prekročil o 0,3 l, chýbalo mi lepšie odhlučnenie poháňacej jednotky. V najmenšom Subaru sa krútiaci moment prenáša výlučne na predné kolesá. Štvorkolku nedostanete ani za príplatok.

Bezmála 1,6 m vysoká Trezia v zákrutách nevystraší veľkými náklonmi karosérie a podvozok sa statočne vysporadúva s nerovnosťami. Stabilizačný systém patrí k základnej výbave, poteší aj sedem airbagov (vrátane kolenného).

Má nástupca Subaru Justy pred sebou sľubnú kariéru? Na Slovensku zrejme nie. Ceny totiž začínajú pri čiastke 13 990 eur, čo je v porovnaní s konkurenciou približne o 2 000 eur viac. Štandardná bezpečnostná výbava je síce bohatá, no komfortná nie. V základe chýba klimatizácia, dvojité dno kufra i pozdĺžne nastaviteľný volant.

Kupujem-nekupujem
Kto siahne po Subaru Trezia, nesklame sa, zvlášť v kombinácii s benzínovou jednatrojkou. Je ale otázne, koľko ľudí si bude ochotných priplatiť za Subaru, keď sú k dispozícii lacnejší, o málo väčší a nezriedka aj bohatšie vybavení konkurenti.
Motor 1.3i
zdvihový objem [cm3] 1329
výkon [kW/k] 73/99
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 125
pri otáčkach [1/min] 4000
maximálna rýchlosť [km/h] 170
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,3
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 127
batožinový priestor [l] 363-1388
cena modelu od [eur] 13 990

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 047
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 644
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 131
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 765
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 274
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 185
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 391
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 182

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.