Subaru Trezia 1.3i: Veľa predností za vysokú cenu

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Dizajnom nás príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Japonci sú známi tým, že uprednostňujú obsah pred formou a Subaru Trezia je toho žiarivým príkladom. Bez mučenia priznávam, že ma po dizajnovej stránke príliš neoslovilo. Zvlášť s fádnym šedým lakom toto auto vyzerá, akoby jazdilo po cestách už niekoľko rokov.

Hru dizajnérov na účelnosť oceníte v kabíne. Subaru Trezia je s dĺžkou 3.995 mm po Honde Jazz druhým najkratším mini MPV na našom trhu. Vo vnútri to ale ťažko spoznáte. Konštruktéri použili známe finty, ako na malom pôdoryse vykúzliť priestor pre menšiu rodinu a jej batožinu.

Karoséria má vyššiu stavbu, kratučkú prednú kapotu a kolesá sú umiestnené celkom v rohoch auta. Tým vznikol jeden z najdlhších rázvorov v segmente, 2.550 mm. Zvislejšie sedenie ako na stoličke so spustenými nohami tiež šetrí drahocenné centimetre. Trezia dokáže pohodlne odviesť štyroch dospelých.

Limitujúci faktor predstavuje jedine šírka. Tá je príčinou, prečo vzadu neobsedia traja pasažieri. Príjemným bonusom je polohovateľné zadné operadlo. Nesklame ani kufor so základným objemom 363 l. Vtedy je medzipodlaha umiestnená v hornej polohe, takže medzi dnom kufra a nakladacou hranou nevzniká žiadny schod.

Už máte svojho víťaza v kategórii malých áut?

Ak medzipodlahu z auta úplne odstránite, kapacita batožinového priestoru narastie na solídnych 429 l. Zadné sedadlá nie je možné posúvať v pozdĺžnom smere, iba sklápať, a to pomocou páčok priamo v kufri. Dovnútra sa potom zmestí 1.388 l.

Interiér je zariadený v typicky japonskom štýle, teda opäť najmä s ohľadom na praktickosť. Žiadne zbytočnosti, len radiaca páka umiestnená na vyvýšenej konzole, dostatok odkladacích priečinkov a klasické analógové prístroje.

Komu oranžové podsvietenie a grafika displejov pripomína autá značky Toyota, nemýli sa. Subaru Trezia je len mierne upraveným modelom Toyota Verso-S, ktorý sa u nás zatiaľ nepredáva. Z neho pochádza aj technika, vrátane zážihového štvorvalca s objemom 1.3 l (73 kW/99 k).

Motor známy napríklad z Yarisa je dôkazom, že napriek prísnym emisným normám sa dnes dá vyrobiť príjemne živý a zároveň úsporný atmosférický agregát. Subaru, podobne ako Toyota, ho štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Výrobcom udávanú spotrebu 5,5 l/100 km som prekročil o 0,3 l, chýbalo mi lepšie odhlučnenie poháňacej jednotky. V najmenšom Subaru sa krútiaci moment prenáša výlučne na predné kolesá. Štvorkolku nedostanete ani za príplatok.

Bezmála 1,6 m vysoká Trezia v zákrutách nevystraší veľkými náklonmi karosérie a podvozok sa statočne vysporadúva s nerovnosťami. Stabilizačný systém patrí k základnej výbave, poteší aj sedem airbagov (vrátane kolenného).

Má nástupca Subaru Justy pred sebou sľubnú kariéru? Na Slovensku zrejme nie. Ceny totiž začínajú pri čiastke 13 990 eur, čo je v porovnaní s konkurenciou približne o 2 000 eur viac. Štandardná bezpečnostná výbava je síce bohatá, no komfortná nie. V základe chýba klimatizácia, dvojité dno kufra i pozdĺžne nastaviteľný volant.

Kupujem-nekupujem
Kto siahne po Subaru Trezia, nesklame sa, zvlášť v kombinácii s benzínovou jednatrojkou. Je ale otázne, koľko ľudí si bude ochotných priplatiť za Subaru, keď sú k dispozícii lacnejší, o málo väčší a nezriedka aj bohatšie vybavení konkurenti.
Motor 1.3i
zdvihový objem [cm3] 1329
výkon [kW/k] 73/99
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 125
pri otáčkach [1/min] 4000
maximálna rýchlosť [km/h] 170
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,3
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 127
batožinový priestor [l] 363-1388
cena modelu od [eur] 13 990

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 300
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 021
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 822
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 191
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 775
  6. Kam do tepla v januári? 2 546
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 295
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 211
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 542
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.