Ako si vybaviť nižšiu cenu pri kúpe auta

To isté vozidlo môžete dostať u rôznych predajcov za rôzne ceny.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Výber, objednávka a prevzatie nového automobilu sú pre väčšinu z nás príjemné a vzrušujúce. Avšak stáva sa, že človek stratí hlavu a omyl, ktorého sa následne dopustí, ho stojí pekných pár stoviek. Na chyby, ktorých sa mnohí dopúšťajú pri kúpe nového auta upozornil nedávno portál zlavynaauta.sk.

Veľa predajcov sa spolieha na nepripravených zákazníkov, ktorí prídu do predajne áut bez toho, aby vedeli niečo o cenových úrovniach vozidiel, či mali nejaké základné znalostí aut. To dáva predajcovi možnosť prevziať celú kontrolu predaja na seba.

Poznáte pojem MSRP (Manufacturer´s suggested retail price), čiže Výrobcom odporúčaná maloobchodná cena? Je to prvá cena, ktorú vám predajca ponúkne.

Ide o výrobcom vopred určenú sumu, ktorá je bežne známa ako cenníková alebo katalógová cena. Táto cena je pre predajcu začínajúcim bodom vyjednávania. V mnohých prípadoch je to zároveň aj konečná predajná cena – výhodná pre šikovného predajcu, no menej výhodná pre nešikovného zákazníka.

Predajcovia sú oveľa ústretovejší a snaživejší, keď vidia, že máte seriózny a vážny záujem o kúpu automobilu. Pri otázkach však musíte pôsobiť presvedčivo. Nikdy im neposkytnite možnosť vycítiť, že zúfalo potrebujete ten či onen model, pretože vtedy využijú svoju šancu.

Pred cestou do predajne si vždy dôkladne preskúmajte svoje možnosti. Čítajte rôzne recenzie a diskusie, kde získate najviac poznatkov priamo od užívateľov. Preštudujte si informácie o spoľahlivosti, bezpečnosti, spotrebe a cene všetkých modelov, ktoré zvažujete kúpiť.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Informujte sa u viacerých predajcov

Šikovný kupujúci vie, že musí vynaložiť viac úsilia, aby kúpil auto za rozumnú cenu.

Presne to isté vozidlo môžete dostať u rôznych predajcov za rôzne ceny – a jeden z týchto predajcov je ochotný predať ho za tú najnižšiu. Problém je v tom, že neviete ktorý a žiadny z nich vám tú najnižšiu možnú cenu nebude rovno vešať na nos.

Treba využiť klasickú možnosť konkurenčnej ponuky. Spôsob je nasledovný: kontaktujte viacero predávajúcich, vyberte najlepšiu ponuku a pýtajte sa ostatných predajcov, či ju môžu zlepšiť. Pamätajte, že predajcovia tieto postupy nemajú radi, preto je možné, že budú občas nepríjemní. Týmto postupom im totiž beriete čas a, samozrejme, znižujete provízie.

Pri niektorých značkách a modeloch sa výrobcovia sústreďujú na vysoký predaj s nízkymi províziami, preto je oveľa zložitejšie získať u nich zľavu. V takýchto prípadoch je však možné dostať extra výbavu alebo iné bonusy vo forme zimných pneumatík, diskov, predĺženej záruky, servisu zdarma, poistenia a podobne.

Pozor na platby

Predajcovia pri ponúkaní financovania radi miešajú lízing s predajnou cenou automobilu. Zákazníka sa často pýtajú na približnú mesačnú splátku, ktorú je ochotný zaplatiť. Vďaka tejto taktike majú viac možností, aby ponúkli pre nich zaujímavé sumy, pričom tie zaujímavé pre kupujúceho takticky zahrajú do outu.

Práve pre takéto prípady sa vždy radšej uistite, že máte najnižšiu možnú nákupnú cenu svojho automobilu. Neváhajte navštíviť viac predajcov tej istej značky.

Až keď ste sa dohodli na najlepšej možnej cene, začnite riešiť financovanie, lízing, pôžičku alebo priamu kúpu. Je tiež výhodné, ak si zistíte a porovnáte úroky vo viacerých bankách a lízingových spoločnostiach skôr, ako začnete diskusiu na túto tému u vybraného predajcu.

Nezabúdajte, že bez dohody za nič neplatíte a kedykoľvek môžete z predajne odísť.

Čo vám v predajni nepovedia

Ak hľadáte nové auto, stojí za úvahu zamyslieť sa nad kúpou predvádzacieho vozidla. Je to v podstate nové auto, ktoré má najazdené veľmi málo kilometrov.

Predvádzacie autá majú jedinú funkciu: navnadiť zákazníka na kúpu nového vozidla. Pri kúpe predvádzacích áut však môžete ušetriť aj niekoľko tisíc eur v porovnaní s rovnakým, ktoré nebolo použité ako predvádzacie.

Správne načasovanie môže byť taktiež nápomocné pri vyjednaní lepšej ceny. Predajcovia sú náchylnejší zľaviť mimo "sezóny", keď nepredávajú toľko vozidiel ako v sezóne. Ideálne sú mesiace august a január, alebo koniec každého mesiace, keď musia dohnať stanovené predajné ciele.

Pri kúpe auta myslite mozgom, nie srdcom

Ak sa predajca nechce baviť o cene, rozmyslite si, či je správne kúpiť auto práve v jeho predajni.

Nezamilujte sa do žiadneho auta v "showroome" – vaša objektivita tým môže značne utrpieť. Obchodujte jednoducho a každú vec riešte osobitne.

Buďte pri kúpe auta pozorní a ostražití. Predajcom totiž viac ako na spokojnosti zákazníka záleží na províziách z predaja.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 399
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 132
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 893
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 8 997
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 8 227
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 460
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 666
  8. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 5 401
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 662
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 522

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy Veľkého filtra môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

KULTÚRA

Juliette Binoche pre SME: Láska? Všetci v nej robíme chybu

V novom filme hrá so Gérardom Depardieum, aj keď majú konflikt.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.