SME

Fiat zvažuje zrušenie ďalších 550 pracovných miest

Rím 24. júla (TASR) - Talianska automobilka Fiat SpA môže v rámci rozsiahleho reštrukturalizačného plánu prepustiť dodatočných 550 ľudí, tentokrát zo ...

Rím 24. júla (TASR) - Talianska automobilka Fiat SpA môže v rámci rozsiahleho reštrukturalizačného plánu prepustiť dodatočných 550 ľudí, tentokrát zo spoločnom podniku Power Train s americkým gigantom General Motors Corp.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fiat pred nedávnom oznámil zrušenie 2 887 najmä administratívnych pracovných miest v Taliansku, kde síce patrí medzi najväčších súkromných zamestnávateľov, no vysoké mzdové náklady poškodzujú beztak klesajúce príjmy.

Problémy Fiatu sa však nenachádzajú len na bilancii - jedným z nich je odborová organizácia Fiom-Cgil, ktorá odmietla schváliť plán znižovania počtu pracovných miest s odôvodnením, že zatiaľ nemajú dôkaz, že reštrukturalizácia obsahuje viac než prepúšťanie. "Plán nie je dôveryhodný. Nevytiahne Fiat z krízy. Je to len plán znižovania pracovnej sily," povedal pre agentúru Reuters prezident odborov Gianni Rinaldini.

SkryťVypnúť reklamu

Fiat pritom "po všetkých kútoch zhľadúva" možnosti zníženia nákladov a zvýšenia príjmov na splácanie dlhov, odhadovaných na viac než 30 miliárd EUR. Fiat v rámci tohto plánu už predal 34% v dcérskej spoločnosti Ferrari skupine bánk pod vedením milánskej Mediobanca.

Divízia Fiat Auto, ktorá vlastní značky Fiat a Lancia, stiahla koncern do hlbokých strát a analytici očakávajú jej predaj v roku 2004 v rámci opcie, ktorú General Motors získal v roku 2000 pri kúpe 20-% podielu.

Pravdepodobný odpredaj značky Alfa Romeo, ktorú chce Mediobanca začleniť do Ferrari, však môže rozhnevať General Motors, no parlamentná komisia, sledujúca krízu v automobilovom sektore, ho označila za vhodné riešenie. Komisia vo svojej správe uvádza, že zachovanie talianskeho vlastníctva bude zárukou udržania dôležitej pozície priemyslu v krajine. Ferrari totiž vlastní aj luxusnú značku Maserati a všetky tri značky (Ferrari, Maserati a Alfa Romeo) budú mať možnosť spojiť celý výrobný proces - od výskumu až po marketing.

SkryťVypnúť reklamu

* 1 sov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 614
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 107
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 116
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 635
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 256
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 295
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 158
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 776
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  2. Štefan Šturdzík: 350
  3. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  4. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  5. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  6. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  8. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 337
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 626
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 128
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 157
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 438
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 662
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 547
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 394
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
SkryťZatvoriť reklamu