Fiat zvažuje zrušenie ďalších 550 pracovných miest
Rím 24. júla (TASR) - Talianska automobilka Fiat SpA môže
v rámci rozsiahleho reštrukturalizačného plánu prepustiť dodatočných
550 ľudí, tentokrát zo ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Rím 24. júla (TASR) - Talianska automobilka Fiat SpA môže v rámci rozsiahleho reštrukturalizačného plánu prepustiť dodatočných 550 ľudí, tentokrát zo spoločnom podniku Power Train s americkým gigantom General Motors Corp.
Fiat pred nedávnom oznámil zrušenie 2 887 najmä administratívnych pracovných miest v Taliansku, kde síce patrí medzi najväčších súkromných zamestnávateľov, no vysoké mzdové náklady poškodzujú beztak klesajúce príjmy.
Problémy Fiatu sa však nenachádzajú len na bilancii - jedným z nich je odborová organizácia Fiom-Cgil, ktorá odmietla schváliť plán znižovania počtu pracovných miest s odôvodnením, že zatiaľ nemajú dôkaz, že reštrukturalizácia obsahuje viac než prepúšťanie. "Plán nie je dôveryhodný. Nevytiahne Fiat z krízy. Je to len plán znižovania pracovnej sily," povedal pre agentúru Reuters prezident odborov Gianni Rinaldini.
Fiat pritom "po všetkých kútoch zhľadúva" možnosti zníženia nákladov a zvýšenia príjmov na splácanie dlhov, odhadovaných na viac než 30 miliárd EUR. Fiat v rámci tohto plánu už predal 34% v dcérskej spoločnosti Ferrari skupine bánk pod vedením milánskej Mediobanca.
Divízia Fiat Auto, ktorá vlastní značky Fiat a Lancia, stiahla koncern do hlbokých strát a analytici očakávajú jej predaj v roku 2004 v rámci opcie, ktorú General Motors získal v roku 2000 pri kúpe 20-% podielu.
Pravdepodobný odpredaj značky Alfa Romeo, ktorú chce Mediobanca začleniť do Ferrari, však môže rozhnevať General Motors, no parlamentná komisia, sledujúca krízu v automobilovom sektore, ho označila za vhodné riešenie. Komisia vo svojej správe uvádza, že zachovanie talianskeho vlastníctva bude zárukou udržania dôležitej pozície priemyslu v krajine. Ferrari totiž vlastní aj luxusnú značku Maserati a všetky tri značky (Ferrari, Maserati a Alfa Romeo) budú mať možnosť spojiť celý výrobný proces - od výskumu až po marketing.