SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Celonárodná evidencia vozidiel bude stáť 37 miliónov

Ministerstvo vnútra chce znižovať byrokraciu a šetriť čas občanov. K tomu mu má pomôcť projekt Elektronické služby národnej evidencie vozidiel.

Ministerstvo začne na projekte pracovať v novembri a ukončí ho v októbri 2013.

BRATISLAVA. Ministerstvo vnútra dnes podpísalo zmluvu s dodávateľmi projektu, spoločnosťami Soitron a Ditec, v hodnote 37 miliónov eur bez DPH. Z rozpočtu Európskeho fondu regionálneho rozvoja je hradených 75 percent projektu, zvyšok zaplatí štátny rozpočet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiadosti o zmenu údajov v osvedčení o evidencii vozidla budú môcť po dokončení projektu majitelia vozidiel poskytnúť elektronicky.

Ak občan uprednostní osobnú návštevu inšpektorátu, žiadosť o zmenu údajov bude môcť podať kdekoľvek na Slovensku a teda nielen tam, kde svoje vozidlo prihlásil. Všetky dopravné inšpektoráty na Slovensku totiž budú prepojené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Obhliadku vozidla však aj naďalej budú robiť inšpektoráty v mieste trvalého bydliska. Inšpektoráty zavedú takzvané časenky, majitelia vozidiel si ich budú rezervovať cez internet.

Nová celonárodná evidencia vozidiel bude obsahovať aj údaje, ktoré spravuje ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií. Zoznam vozidiel bude rozšírený aj o dopravné prostriedky bez evidenčného čísla a vozidlá, ktoré nie sú určené na prepravu. Systém evidencie vozidiel bude navyše prepojený so Slovenskou kanceláriou poisťovateľov.

Zmluva o nenávratný finančný príspevok bola podpísaná v júni 2010 a v tom istom mesiaci bol zverejnený aj výsledok verejného obstarávania. Od novembra minulého roka rezort vnútra odstraňoval administratívne nedostatky, na ktoré upozorňovalo ministerstvo financií. To je sprostredkovateľským orgánom Operačného programu informatizácia spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo vnútra v súčasnosti pracuje na šiestich projektoch Operačného programu informatizácie spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 390
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 983
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 235
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 846
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 704
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 666
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 372
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 017
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 430
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 390
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 959
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 320
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 513
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 343
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu