Prvá jazda v novom Mercedese triedy B: Bez sendviča chutí lepšie

Prvé Béčko s praktickým interiérom a dobrým výhľadom z kabíny imponovalo najmä ženám. Druhá generácia si vďaka lepším jazdným vlastnostiam trúfa prilákať za volant aj mužov.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

VIEDEŇ. Mercedes novej triede B hovorí Sports Tourer a hoci marketingové oddelenia automobiliek často preháňajú, Stuttgartčanom dávame za pravdu.

Kompaktný Mercedes dostal v rámci generačnej výmeny úplne novú platformu. Kedysi prelomový, no súčasne aj drahý sendvičový podvozok s poháňacím ústrojenstvom umiestneným takpovediac pod kabínou, je minulosťou. Novinka stojí na konvenčnej platforme a vďaka nej sa výrazne prikrčila k zemi.

Veľká zmena

V porovnaní s predchodcom je o takmer 50 mm nižšia. Predné sedadlá sú ukotvené o 90 mm bližšie k vozovke. Mercedes-Benz triedy B je teraz len o málo vyšší než bežné kompaktné hatchbacky. Tým trochu utrpel komfort nastupovania na predné či zadné sedadlá, čo bola pýcha staršieho modelu.

Radikálna zmena však prospela jazdným vlastnostiam. Béčko už nejazdí ako van. Predná náprava bola medzigeneračne mierne modifikovaná. Zadné kolesá vedie nové štvorprvkové zavesenie.

Prelisy na bokoch karosérie autu pridali na zaujímavosti.

Auto sa už so štandardným podvozkom ovláda veľmi príjemne. Nižší posed, príjemne strmé (hoci trochu preposilované) riadenie a minimálne náklony karosérie v zákrutách dajú rýchlo zabudnúť na zvláštne pocity z jazdy v predchodcovi.

Vycibrili aerodynamiku

Doplnkový športový paket pridáva riadenie s premenlivým prevodovým pomerom, o 15 mm nižšiu svetlú výšku a takzvané selektívne pruženie. Tlmiče majú na prvých asi 20 mm zdvihu mäkšiu charakteristiku a na zvyšku tuhšiu. Kvalitné rakúske cesty nám však zatiaľ nedali možnosť pocítiť, ako sa dva typy podvozka vedia vysporiadať s nerovnosťami.

K optimalizácii aerodynamiky prispeli kryty na podvozku, alebo mriežka chladiča s uzatvárateľnými lamelami.

Tichá jazda po diaľnici odhalila detailnú prácu špecialistov zaoberajúcich sa aerodynamikou. Mercedes si na smerovaní prúdiaceho vzduchu vôkol auta v ostatnom čase dáva mimoriadne záležať. Model B dosahuje koeficient odporu vzduchu cx=0,26 (s ECO paketom dokonca 0,24), čo sú vraj najlepšie čísla v triede.

Narástol do dĺžky, rázvor má kratší

Béčko s mierami 4359 x 1786 x 1557 mm narástlo do dĺžky i šírky. Prekvapivo kratší je rázvor osí kolies s hodnotou 2699 mm (predchodca: 2778 mm). Cestujúci úbytok milimetrov medzi nápravami nepocítia. Konštruktéri stavili na vzpriamenejšiu polohu sedenia, čím ušetrili priestor.

V okolí Viedne sme si len utvrdili dojmy z frankfurtského autosalónu. Štyria pasažieri majú vo vnútri bohatú porciu miesta vo všetkých smeroch. Objem kufra je teraz nepatrne menší - 488 l. Škoda, že v rozsahu 140 mm posuvné zadné sedadlá sú dodávané iba za príplatok. Vďaka nim je možné zväčšiť kapacitu kufra na 666 l.

Okrúhle výduchy ventilácie pripomínajú exkluzívny Mercedes SLS.

Interiér pôsobí príjemne jednoduchým a veľmi kvalitným dojmom. Typickým znakom značky Mercedes je ovládanie stieračov na páčke vľavo pod volantom. Priestor vpravo patrí voliču automatickej prevodovky.

Dôvodom, prečo si auto dobre poistiť, je displej multimediálneho a navigačného systému. Vytŕča zo stredovej konzoly a nedá sa zasunúť do palubnej dosky ani inak ukryť. Nielen v našich končinách môže byť cieľom útoku zlodeja.

Dve novinky medzi motormi

Pod kapotou Béčka debutujú dva nové motory, kombinované so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu dosahuje buď 90 kW (122 k), alebo 115 kW (156 k). Obe verzie charakterizuje záťah tesne nad hranicou 1200/min.

Prvé jazdy v zahraničí nie sú pre meranie spotreby ideálne. Apetít benzínových agregátov atakoval hranicu 8 l/100 km, avšak spoľahlivejším ukazovateľom bude test v domácich podmienkach.

Oba nové agregáty sa objavia aj v útrobách nového Mercedesu triedy A.

Čerstvou novinkou je aj turbodiesel 1.8 CDI, naladený na výkon 80 kW (109 k), resp. 100 kW (136 k). Vznetovému agregátu stačí necelých 2000 1/min, aby ponúkol očakávanú dynamiku. Silnejší variant sa uspokojil so 6 l/100 km, hoci značná časť skúšobnej trasy viedla po upchatej Viedni.

Všimli sme si...

Radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje mimoriadne ľahko a precízne.
Systém Collision Prevention Assist využíva radar na monitorovanie bezpečnej vzdialenosti od vozidla idúceho pred Béčkom. Na riziko možnej kolízie vodiča upozorní opticky i akusticky. V prípade potreby mu umožní vyvinúť maximálnu brzdnú silu. Collision Prevention Assist patrí k štandardnej výbave.
Po výmene príslušenstva je možné nový zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra uložiť v aute nielen naprieč, ale aj pozdĺžne. Mercedes bude tento agregát montovať aj do triedy C.
Koncové svetlá tvorí štandardne kombinácia žiaroviek a diód. Za príplatok dostanete efektnejšie svetlá, zostavené iba z diód.
Výrobca prirovnáva multifunkčný displej k peknému televízoru. Škoda, že ho nie je možné ukryť do útrob palubnej dosky.

Technické parametre

Verzia B180 B200 B180 CDI B200 CDI
Zdvihový objem (cm3) 1595 1595 1796 1796
Výkon (kW/k) 90/122 115/156 80/109 100/136
Pri otáčkach (ot./min.) 5000 5300 3200-4600 3600-4400
Krútiaci moment (Nm) 200 250 250 300
Pri otáčkach (ot./min) 1250-4000 1250-4000 1400-2800 1600-3000
Prevodovka 6M/7A 6M/7A 6M/7A 6M/7A
Spotreba (l/100km) 5,9-6,2 5,9-6,2 4,4-4,6 4,4-4,6
Zrýchlenie 0-100km/h (s) 10,4 8,6 10,9 9,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 190 220 190 210
Emisie CO2 (g/km) 137-144 138-144 114-121 115-121
Cena od (eur) 22 800 28 170 23 880 29 490

Rozmery

Dĺžka (mm) 4359
Rázvor náprav (mm) 2699
Šírka (mm) 1786
Výška (mm) 1557
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1552/1549
Základný objem bat. priestoru (l) 488-666
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1395-1475
Užitočné zaťaženie (kg) 555-565

Cestu redaktora hradila spoločnosť Mercedes-Benz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.