Prvá jazda v novom Mercedese triedy B: Bez sendviča chutí lepšie

Prvé Béčko s praktickým interiérom a dobrým výhľadom z kabíny imponovalo najmä ženám. Druhá generácia si vďaka lepším jazdným vlastnostiam trúfa prilákať za volant aj mužov.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

VIEDEŇ. Mercedes novej triede B hovorí Sports Tourer a hoci marketingové oddelenia automobiliek často preháňajú, Stuttgartčanom dávame za pravdu.

Kompaktný Mercedes dostal v rámci generačnej výmeny úplne novú platformu. Kedysi prelomový, no súčasne aj drahý sendvičový podvozok s poháňacím ústrojenstvom umiestneným takpovediac pod kabínou, je minulosťou. Novinka stojí na konvenčnej platforme a vďaka nej sa výrazne prikrčila k zemi.

Veľká zmena

V porovnaní s predchodcom je o takmer 50 mm nižšia. Predné sedadlá sú ukotvené o 90 mm bližšie k vozovke. Mercedes-Benz triedy B je teraz len o málo vyšší než bežné kompaktné hatchbacky. Tým trochu utrpel komfort nastupovania na predné či zadné sedadlá, čo bola pýcha staršieho modelu.

Radikálna zmena však prospela jazdným vlastnostiam. Béčko už nejazdí ako van. Predná náprava bola medzigeneračne mierne modifikovaná. Zadné kolesá vedie nové štvorprvkové zavesenie.

Prelisy na bokoch karosérie autu pridali na zaujímavosti.

Auto sa už so štandardným podvozkom ovláda veľmi príjemne. Nižší posed, príjemne strmé (hoci trochu preposilované) riadenie a minimálne náklony karosérie v zákrutách dajú rýchlo zabudnúť na zvláštne pocity z jazdy v predchodcovi.

Vycibrili aerodynamiku

Doplnkový športový paket pridáva riadenie s premenlivým prevodovým pomerom, o 15 mm nižšiu svetlú výšku a takzvané selektívne pruženie. Tlmiče majú na prvých asi 20 mm zdvihu mäkšiu charakteristiku a na zvyšku tuhšiu. Kvalitné rakúske cesty nám však zatiaľ nedali možnosť pocítiť, ako sa dva typy podvozka vedia vysporiadať s nerovnosťami.

K optimalizácii aerodynamiky prispeli kryty na podvozku, alebo mriežka chladiča s uzatvárateľnými lamelami.

Tichá jazda po diaľnici odhalila detailnú prácu špecialistov zaoberajúcich sa aerodynamikou. Mercedes si na smerovaní prúdiaceho vzduchu vôkol auta v ostatnom čase dáva mimoriadne záležať. Model B dosahuje koeficient odporu vzduchu cx=0,26 (s ECO paketom dokonca 0,24), čo sú vraj najlepšie čísla v triede.

Narástol do dĺžky, rázvor má kratší

Béčko s mierami 4359 x 1786 x 1557 mm narástlo do dĺžky i šírky. Prekvapivo kratší je rázvor osí kolies s hodnotou 2699 mm (predchodca: 2778 mm). Cestujúci úbytok milimetrov medzi nápravami nepocítia. Konštruktéri stavili na vzpriamenejšiu polohu sedenia, čím ušetrili priestor.

V okolí Viedne sme si len utvrdili dojmy z frankfurtského autosalónu. Štyria pasažieri majú vo vnútri bohatú porciu miesta vo všetkých smeroch. Objem kufra je teraz nepatrne menší - 488 l. Škoda, že v rozsahu 140 mm posuvné zadné sedadlá sú dodávané iba za príplatok. Vďaka nim je možné zväčšiť kapacitu kufra na 666 l.

Okrúhle výduchy ventilácie pripomínajú exkluzívny Mercedes SLS.

Interiér pôsobí príjemne jednoduchým a veľmi kvalitným dojmom. Typickým znakom značky Mercedes je ovládanie stieračov na páčke vľavo pod volantom. Priestor vpravo patrí voliču automatickej prevodovky.

Dôvodom, prečo si auto dobre poistiť, je displej multimediálneho a navigačného systému. Vytŕča zo stredovej konzoly a nedá sa zasunúť do palubnej dosky ani inak ukryť. Nielen v našich končinách môže byť cieľom útoku zlodeja.

Dve novinky medzi motormi

Pod kapotou Béčka debutujú dva nové motory, kombinované so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu dosahuje buď 90 kW (122 k), alebo 115 kW (156 k). Obe verzie charakterizuje záťah tesne nad hranicou 1200/min.

Prvé jazdy v zahraničí nie sú pre meranie spotreby ideálne. Apetít benzínových agregátov atakoval hranicu 8 l/100 km, avšak spoľahlivejším ukazovateľom bude test v domácich podmienkach.

Oba nové agregáty sa objavia aj v útrobách nového Mercedesu triedy A.

Čerstvou novinkou je aj turbodiesel 1.8 CDI, naladený na výkon 80 kW (109 k), resp. 100 kW (136 k). Vznetovému agregátu stačí necelých 2000 1/min, aby ponúkol očakávanú dynamiku. Silnejší variant sa uspokojil so 6 l/100 km, hoci značná časť skúšobnej trasy viedla po upchatej Viedni.

Všimli sme si...

Radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje mimoriadne ľahko a precízne.
Systém Collision Prevention Assist využíva radar na monitorovanie bezpečnej vzdialenosti od vozidla idúceho pred Béčkom. Na riziko možnej kolízie vodiča upozorní opticky i akusticky. V prípade potreby mu umožní vyvinúť maximálnu brzdnú silu. Collision Prevention Assist patrí k štandardnej výbave.
Po výmene príslušenstva je možné nový zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra uložiť v aute nielen naprieč, ale aj pozdĺžne. Mercedes bude tento agregát montovať aj do triedy C.
Koncové svetlá tvorí štandardne kombinácia žiaroviek a diód. Za príplatok dostanete efektnejšie svetlá, zostavené iba z diód.
Výrobca prirovnáva multifunkčný displej k peknému televízoru. Škoda, že ho nie je možné ukryť do útrob palubnej dosky.

Technické parametre

Verzia B180 B200 B180 CDI B200 CDI
Zdvihový objem (cm3) 1595 1595 1796 1796
Výkon (kW/k) 90/122 115/156 80/109 100/136
Pri otáčkach (ot./min.) 5000 5300 3200-4600 3600-4400
Krútiaci moment (Nm) 200 250 250 300
Pri otáčkach (ot./min) 1250-4000 1250-4000 1400-2800 1600-3000
Prevodovka 6M/7A 6M/7A 6M/7A 6M/7A
Spotreba (l/100km) 5,9-6,2 5,9-6,2 4,4-4,6 4,4-4,6
Zrýchlenie 0-100km/h (s) 10,4 8,6 10,9 9,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 190 220 190 210
Emisie CO2 (g/km) 137-144 138-144 114-121 115-121
Cena od (eur) 22 800 28 170 23 880 29 490

Rozmery

Dĺžka (mm) 4359
Rázvor náprav (mm) 2699
Šírka (mm) 1786
Výška (mm) 1557
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1552/1549
Základný objem bat. priestoru (l) 488-666
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1395-1475
Užitočné zaťaženie (kg) 555-565

Cestu redaktora hradila spoločnosť Mercedes-Benz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 867
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 9 881
  3. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 136
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 572
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 653
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 312
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 576
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 249
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 649
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 213

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

ŠPORT

Súperi pri ňom vyzerali ako kužele. Zostavili sme ideálny tím

Najlepším hráčom bol Modrič, najužitočnejším Griezmann.

EKONOMIKA

Hotovosť na dovolenke môže vyjsť drahšie, bankomaty mätú ľudí

Nie je jedno, akú možnosť zvolíte.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na rýchlych motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Na väčšiu trpezlivosť sa musia pripraviť vodiči aj cestujúci MHD.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.