Nový bič na vodičov: automatické meranie hĺbky dezénu pneumatiky

Britská polícia uvažuje o tom, že by na vybraných miestach inštalovala automatické merače hĺbky dezénu pneumatiky. Vodičom, ktorí by jazdili na nevyhovujúcich pneumatikách, by hrozila okamžitá pokuta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ako napísal portál idnes.cz, britská polícia o zavedenie automatických detektorov hĺbky dezénu uvažuje ako o ďalšom možnom preventívnom opatrení. Systém by vraj mal vodiča upozorňovať na to, že jeho pneumatiky sú príliš zjazdené a tým ho donútiť k ich výmene.

Prevencia alebo vyberanie pokút?

info
§ 5, vyhláška
č. 464/2009 Z.z.:
(5) Pneumatiky nesmú mať na svojom vonkajšom obvode, napríklad v oblasti koruny, boku a pätky, trhliny ani poškodenia, ktoré obnažujú kordovú kostru alebo ju narúšajú. Hĺbka hlavných drážok v stredovej časti povrchu dezénu pneumatiky, ktorý pokrýva približne tri štvrtiny šírky povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky, nesmie byť menej ako
a) 1 mm na vozidlách kategórie L1e,
b) 1,6 mm na vozidlách ostatných kategórií a 3 mm v prípadoch, keď osobitný predpis pre vozidlá kategórie M a N ustanovuje povinnosť použiť v cestnej premávke vozidlo vybavené zimnými pneumatikami "M+S", "M.S." alebo "M & S".

Kritici systému sa ale obávajú, že bude využívaný k ďalším perzekúciám vodičov. Merací systém totiž stojí v prepočte približne 60 tisíc eur za jedno meracie miesto a skeptici sa domnievajú, že tieto náklady si nechá britská polícia zaplatiť z vreciek vodičov. Hriešnika, ktorého by systém odhalil, by totiž o niekoľko sto metrov ďalej zastavili policajti a vystavili mu pokutu.

Či už bude systém v Británii fungovať akokoľvek, je isté, že systém automatického merania dezénu by mohol byť ďalším príspevkom k zvýšeniu bezpečnosti prevádzky.

Systém automatickej detekcie hĺbky dezénu vyrába napríklad nemecká spoločnosť ProContour a nedávno ho predstavila aj firma Apollo Vredestein. Špeciálne detektory sú zabudované vo vozovke a skenujú odtlačok pneumatiky auta, ktorý cez ne prejde.

Systém, ktorý pomáha pneuservisom

Spoločnosť ProContour ponúka tento systém predovšetkým autoservisom a pneuservisom. Ich prevádzkovateľom ponúka možnosť spoznať prostredníctvom systému nielen ihneď pri vjazde stav pneumatík zákazníkovho vozidla, ale aj odhaliť rad ďalších technických problémov.

Technológia 3D skenovania dezénu pneumatiky dokáže odhaliť rôzne nerovnomernosti v jej opotrebení. Tieto nerovnomernosti sú spôsobené nesprávne nastavenou geometriou alebo inými závadami na podvozku. A skúsený technik dokáže podľa typu opotrebovania ihneď určiť pôvod problému.

Automatické meranie stavu pneumatiky umožňuje mechanikovi odhaliť závadu prakticky ešte pred tým, než zákazník zaparkuje svoje vozidlo v dielni.

Spoločnosť ProContour sľubuje, že jej systém H3-D toho bude v budúcnosti vedieť ešte viac. Hlavnou novinkou by mala byť schopnosť merať podľa odtlačku aj aktuálny tlak v pneumatike. Systém by mohol byť používaný napríklad na benzínových pumpách, kde by boli vodiči automaticky upozorňovaní na podhustené pneumatiky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 619
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 148
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 651
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 518
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 925
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 158
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 153
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 146
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 975
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 935

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.