Nový bič na vodičov: automatické meranie hĺbky dezénu pneumatiky

Britská polícia uvažuje o tom, že by na vybraných miestach inštalovala automatické merače hĺbky dezénu pneumatiky. Vodičom, ktorí by jazdili na nevyhovujúcich pneumatikách, by hrozila okamžitá pokuta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ako napísal portál idnes.cz, britská polícia o zavedenie automatických detektorov hĺbky dezénu uvažuje ako o ďalšom možnom preventívnom opatrení. Systém by vraj mal vodiča upozorňovať na to, že jeho pneumatiky sú príliš zjazdené a tým ho donútiť k ich výmene.

Prevencia alebo vyberanie pokút?

info
§ 5, vyhláška
č. 464/2009 Z.z.:
(5) Pneumatiky nesmú mať na svojom vonkajšom obvode, napríklad v oblasti koruny, boku a pätky, trhliny ani poškodenia, ktoré obnažujú kordovú kostru alebo ju narúšajú. Hĺbka hlavných drážok v stredovej časti povrchu dezénu pneumatiky, ktorý pokrýva približne tri štvrtiny šírky povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky, nesmie byť menej ako
a) 1 mm na vozidlách kategórie L1e,
b) 1,6 mm na vozidlách ostatných kategórií a 3 mm v prípadoch, keď osobitný predpis pre vozidlá kategórie M a N ustanovuje povinnosť použiť v cestnej premávke vozidlo vybavené zimnými pneumatikami "M+S", "M.S." alebo "M & S".

Kritici systému sa ale obávajú, že bude využívaný k ďalším perzekúciám vodičov. Merací systém totiž stojí v prepočte približne 60 tisíc eur za jedno meracie miesto a skeptici sa domnievajú, že tieto náklady si nechá britská polícia zaplatiť z vreciek vodičov. Hriešnika, ktorého by systém odhalil, by totiž o niekoľko sto metrov ďalej zastavili policajti a vystavili mu pokutu.

Či už bude systém v Británii fungovať akokoľvek, je isté, že systém automatického merania dezénu by mohol byť ďalším príspevkom k zvýšeniu bezpečnosti prevádzky.

Systém automatickej detekcie hĺbky dezénu vyrába napríklad nemecká spoločnosť ProContour a nedávno ho predstavila aj firma Apollo Vredestein. Špeciálne detektory sú zabudované vo vozovke a skenujú odtlačok pneumatiky auta, ktorý cez ne prejde.

Systém, ktorý pomáha pneuservisom

Spoločnosť ProContour ponúka tento systém predovšetkým autoservisom a pneuservisom. Ich prevádzkovateľom ponúka možnosť spoznať prostredníctvom systému nielen ihneď pri vjazde stav pneumatík zákazníkovho vozidla, ale aj odhaliť rad ďalších technických problémov.

Technológia 3D skenovania dezénu pneumatiky dokáže odhaliť rôzne nerovnomernosti v jej opotrebení. Tieto nerovnomernosti sú spôsobené nesprávne nastavenou geometriou alebo inými závadami na podvozku. A skúsený technik dokáže podľa typu opotrebovania ihneď určiť pôvod problému.

Automatické meranie stavu pneumatiky umožňuje mechanikovi odhaliť závadu prakticky ešte pred tým, než zákazník zaparkuje svoje vozidlo v dielni.

Spoločnosť ProContour sľubuje, že jej systém H3-D toho bude v budúcnosti vedieť ešte viac. Hlavnou novinkou by mala byť schopnosť merať podľa odtlačku aj aktuálny tlak v pneumatike. Systém by mohol byť používaný napríklad na benzínových pumpách, kde by boli vodiči automaticky upozorňovaní na podhustené pneumatiky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 227
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 604
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 549
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 446
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 264
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 846
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 336
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 702
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 950
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 564

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop