Suzuki Swift 1.2 VVT AT: Automat mu pristane

Automatická prevodovka nepatrí len do manažérskych sedanov. Rovnako dobre sa uplatní v mestských autách. Kto si raz vyskúšal jazdu medzi semaformi s automatom, už by ho za manuál nevymenil.

(Zdroj: autor)

KOŠICE. Najmä v našich končinách sú však vyššie ceny verzií s automatickými prevodovkami. Hoci výrobcovia do malých áut väčšinou montujú technicky jednoduchšie prevodové ústrojenstvá, ich konečná cena aj tak citeľne vzrastie. Taký je aj Swift.

Štvorstupňová automatická prevodovka sa v ňom dá kombinovať výhradne so zážihovým štvorvalcom 1.2 VVT, päťdverovovou karosériou a najvyšším stupňom výbavy GS AAC. Príplatok za ňu predstavuje 1 000 eur a základná cena auta dosiahne 12 900 eur. Mnohí zákazníci si však za pohodlie automatu radi priplatia. V minulosti stáli totiž automatické prevodovky dvakrát až trikrát toľko.

Za danú cenu zákazník dostane okrem automatu aj veľkorysú výbavu, obsahujúcu také prvky, ako bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatickú klimatizáciu, tempomat, multifunkčný volant, Bluetooth alebo stabilizačný systém ESP.

Prevodovke chýbajú vyššie stupne

Benzínová jedna-dvojka disponuje nadpriemerným výkonom 69 kW (94 k), ktorý sa však prejaví až vo vyšších otáčkach. Naladenie automatickej prevodovky uprednostňuje nízku spotrebu a motor preto drží podľa možnosti v čo najnižších otáčkach.

Dynamická stránka tým síce trochu utrpela, čo dokumentuje aj hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 13,5 s. (verzia s manuálom akceleruje za 12,3 s.), no apetít motora nikdy počas testu nepresiahol 6 l/100 km. A to sme Swift potrápili nielen v meste, ale vybrali sme sa s ním aj na cestu z Bratislavy do Košíc a späť.

Priemer sa ustálil na cifre 5,8 l/100 km. Prevodovke by mimo mesta a najmä na diaľnici prospel piaty a možno aj šiesty prevodový stupeň. Kvôli dlhej štvorke jej musel elektronický mozog aj v najmiernejších stúpaniach dať povel na podradenie o stupeň nižšie. To ale nie je teritórium, kde by Swift strávil väčšinu svojho života.

Automat odvádza v meste dobrú prácu. Zmeny jednotlivých stupňov zvláda spravidla bez cukania. Sekvenčné radenie nám v aute tohto typu nechýbalo. Najmä v zime môže prísť vhod možnosť manuálne uzamknúť prvý a druhý prevodový stupeň.

Pri predbiehaní mimo mesta sme ocenili tlačidlo „overdrive off“ na voliči prevodovky. Jeho stlačenie vyšle povel, aby prevodovka okamžite podradila zo štvorky do trojky.

Prekvapivo pohodlný

Obavy, že Swift na 16-palcových zliatinových diskoch s pneumatikami 195/55 (súčasť najvyššej výbavy) bude nepohodlný a na nerovnostiach uskákaný, sa rozplynuli po prvých kilometroch.

Vodiča poteší aj volant s príjemne hrubým vencom a predné sedadlá so solídnym bočným vedením. Hoci je volant multifunkčný, chýba na ňom ovládač palubného počítača. Listovať v jeho menu treba aj naďalej prostredníctvom „tykadla“ trčiaceho z prístrojového panela.

Priestorovo si malé Suzuki medzigeneračne polepšilo hlavne zásluhou o 50 mm dlhšieho rázvoru náprav. Vzadu pribudlo okrem priestoru i pohodlie - vďaka šikmejšiemu sklonu sedákov. Najstiesnenejšie pomery panujú v kufri. Jeho objem 211 l patrí medzi najmenšie v triede.

Kupujem - nekupujem
Swift s automatom v meste uspel po stránke pohodlia i spotreby. Škoda, že automatickú prevodovku nie je možné kombinovať aj s menej bohatou výbavou. Zákazníci sa však naučili akceptovať príplatok za pohodlie automatu, vrátane bonusu v podobe bohatšej výbavy. Dobrá ponuka ceny a hodnoty, preto kupujem.
Motor 1.2 VVT
zdvihový objem [cm3] 1242
výkon [kW/k] 69/94
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 118
pri otáčkach [1/min] 4800
maximálna rýchlosť [km/h] 160
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,5
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 129
batožinový priestor [l] 211-528
cena modelu od [eur] 12 900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 993
  2. Od septembra opäť po starom 5 829
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 643
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 028
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 839
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 754
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 214
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 117
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 104
  10. Leto nekončí! 1 026

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

ŠPORT

Ramsay premiéra vyšla. Vie, že musíme hrať ešte lepšie

Slovenskí hokejisti porazili Česko.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.