SME

Suzuki Swift 1.2 VVT AT: Automat mu pristane

Automatická prevodovka nepatrí len do manažérskych sedanov. Rovnako dobre sa uplatní v mestských autách. Kto si raz vyskúšal jazdu medzi semaformi s automatom, už by ho za manuál nevymenil.

(Zdroj: autor)

KOŠICE. Najmä v našich končinách sú však vyššie ceny verzií s automatickými prevodovkami. Hoci výrobcovia do malých áut väčšinou montujú technicky jednoduchšie prevodové ústrojenstvá, ich konečná cena aj tak citeľne vzrastie. Taký je aj Swift.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvorstupňová automatická prevodovka sa v ňom dá kombinovať výhradne so zážihovým štvorvalcom 1.2 VVT, päťdverovovou karosériou a najvyšším stupňom výbavy GS AAC. Príplatok za ňu predstavuje 1 000 eur a základná cena auta dosiahne 12 900 eur. Mnohí zákazníci si však za pohodlie automatu radi priplatia. V minulosti stáli totiž automatické prevodovky dvakrát až trikrát toľko.

SkryťVypnúť reklamu

Za danú cenu zákazník dostane okrem automatu aj veľkorysú výbavu, obsahujúcu také prvky, ako bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatickú klimatizáciu, tempomat, multifunkčný volant, Bluetooth alebo stabilizačný systém ESP.

Prevodovke chýbajú vyššie stupne

Benzínová jedna-dvojka disponuje nadpriemerným výkonom 69 kW (94 k), ktorý sa však prejaví až vo vyšších otáčkach. Naladenie automatickej prevodovky uprednostňuje nízku spotrebu a motor preto drží podľa možnosti v čo najnižších otáčkach.

Dynamická stránka tým síce trochu utrpela, čo dokumentuje aj hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 13,5 s. (verzia s manuálom akceleruje za 12,3 s.), no apetít motora nikdy počas testu nepresiahol 6 l/100 km. A to sme Swift potrápili nielen v meste, ale vybrali sme sa s ním aj na cestu z Bratislavy do Košíc a späť.

SkryťVypnúť reklamu

Priemer sa ustálil na cifre 5,8 l/100 km. Prevodovke by mimo mesta a najmä na diaľnici prospel piaty a možno aj šiesty prevodový stupeň. Kvôli dlhej štvorke jej musel elektronický mozog aj v najmiernejších stúpaniach dať povel na podradenie o stupeň nižšie. To ale nie je teritórium, kde by Swift strávil väčšinu svojho života.

Automat odvádza v meste dobrú prácu. Zmeny jednotlivých stupňov zvláda spravidla bez cukania. Sekvenčné radenie nám v aute tohto typu nechýbalo. Najmä v zime môže prísť vhod možnosť manuálne uzamknúť prvý a druhý prevodový stupeň.

Pri predbiehaní mimo mesta sme ocenili tlačidlo „overdrive off“ na voliči prevodovky. Jeho stlačenie vyšle povel, aby prevodovka okamžite podradila zo štvorky do trojky.

Prekvapivo pohodlný

Obavy, že Swift na 16-palcových zliatinových diskoch s pneumatikami 195/55 (súčasť najvyššej výbavy) bude nepohodlný a na nerovnostiach uskákaný, sa rozplynuli po prvých kilometroch.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiča poteší aj volant s príjemne hrubým vencom a predné sedadlá so solídnym bočným vedením. Hoci je volant multifunkčný, chýba na ňom ovládač palubného počítača. Listovať v jeho menu treba aj naďalej prostredníctvom „tykadla“ trčiaceho z prístrojového panela.

Priestorovo si malé Suzuki medzigeneračne polepšilo hlavne zásluhou o 50 mm dlhšieho rázvoru náprav. Vzadu pribudlo okrem priestoru i pohodlie - vďaka šikmejšiemu sklonu sedákov. Najstiesnenejšie pomery panujú v kufri. Jeho objem 211 l patrí medzi najmenšie v triede.

Kupujem - nekupujem
Swift s automatom v meste uspel po stránke pohodlia i spotreby. Škoda, že automatickú prevodovku nie je možné kombinovať aj s menej bohatou výbavou. Zákazníci sa však naučili akceptovať príplatok za pohodlie automatu, vrátane bonusu v podobe bohatšej výbavy. Dobrá ponuka ceny a hodnoty, preto kupujem.
Motor 1.2 VVT
zdvihový objem [cm3] 1242
výkon [kW/k] 69/94
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 118
pri otáčkach [1/min] 4800
maximálna rýchlosť [km/h] 160
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,5
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 129
batožinový priestor [l] 211-528
cena modelu od [eur] 12 900

Suzuki
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  4. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  5. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  3. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  4. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  5. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 670
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 10 735
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 916
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 5 387
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 851
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 201
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 052
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké 2 858
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Neschopná opozícia alebo hra kto je väčší babrák.
  2. Vladimír Bačišin: Čisté úspory domácností sú v mínuse
  3. Miroslav Ferkl: Kazisvet Fico
  4. Dušan Piršel: Ako liečiť tento svet
  5. Otilia Horrocks: Vynikajúce podanie rečou, ktorej by v KDH mohli porozumieť.
  6. Michaela Witters: Obrana proti úchylákovi? Naučte svoju dcéru túto vetu – odzbrojí ho razom.
  7. Dávid Polák: Ako jedna nešťastná petícia najväčšiu slovenskú bublinu rozbila
  8. Milan Polician: Viete, že žijeme v univerze v ktorom je 163 > 4 238?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 109 942
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 35 435
  3. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 12 855
  4. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 11 914
  5. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 9 421
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 640
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 8 520
  8. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 7 850
  1. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  2. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  3. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  4. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  5. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  6. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  7. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  8. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
SkryťZatvoriť reklamu