Suzuki Swift 1.2 VVT AT: Automat mu pristane

Automatická prevodovka nepatrí len do manažérskych sedanov. Rovnako dobre sa uplatní v mestských autách. Kto si raz vyskúšal jazdu medzi semaformi s automatom, už by ho za manuál nevymenil.

(Zdroj: autor)

KOŠICE. Najmä v našich končinách sú však vyššie ceny verzií s automatickými prevodovkami. Hoci výrobcovia do malých áut väčšinou montujú technicky jednoduchšie prevodové ústrojenstvá, ich konečná cena aj tak citeľne vzrastie. Taký je aj Swift.

Štvorstupňová automatická prevodovka sa v ňom dá kombinovať výhradne so zážihovým štvorvalcom 1.2 VVT, päťdverovovou karosériou a najvyšším stupňom výbavy GS AAC. Príplatok za ňu predstavuje 1 000 eur a základná cena auta dosiahne 12 900 eur. Mnohí zákazníci si však za pohodlie automatu radi priplatia. V minulosti stáli totiž automatické prevodovky dvakrát až trikrát toľko.

Za danú cenu zákazník dostane okrem automatu aj veľkorysú výbavu, obsahujúcu také prvky, ako bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatickú klimatizáciu, tempomat, multifunkčný volant, Bluetooth alebo stabilizačný systém ESP.

Prevodovke chýbajú vyššie stupne

Benzínová jedna-dvojka disponuje nadpriemerným výkonom 69 kW (94 k), ktorý sa však prejaví až vo vyšších otáčkach. Naladenie automatickej prevodovky uprednostňuje nízku spotrebu a motor preto drží podľa možnosti v čo najnižších otáčkach.

Dynamická stránka tým síce trochu utrpela, čo dokumentuje aj hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 13,5 s. (verzia s manuálom akceleruje za 12,3 s.), no apetít motora nikdy počas testu nepresiahol 6 l/100 km. A to sme Swift potrápili nielen v meste, ale vybrali sme sa s ním aj na cestu z Bratislavy do Košíc a späť.

Priemer sa ustálil na cifre 5,8 l/100 km. Prevodovke by mimo mesta a najmä na diaľnici prospel piaty a možno aj šiesty prevodový stupeň. Kvôli dlhej štvorke jej musel elektronický mozog aj v najmiernejších stúpaniach dať povel na podradenie o stupeň nižšie. To ale nie je teritórium, kde by Swift strávil väčšinu svojho života.

Automat odvádza v meste dobrú prácu. Zmeny jednotlivých stupňov zvláda spravidla bez cukania. Sekvenčné radenie nám v aute tohto typu nechýbalo. Najmä v zime môže prísť vhod možnosť manuálne uzamknúť prvý a druhý prevodový stupeň.

Pri predbiehaní mimo mesta sme ocenili tlačidlo „overdrive off“ na voliči prevodovky. Jeho stlačenie vyšle povel, aby prevodovka okamžite podradila zo štvorky do trojky.

Prekvapivo pohodlný

Obavy, že Swift na 16-palcových zliatinových diskoch s pneumatikami 195/55 (súčasť najvyššej výbavy) bude nepohodlný a na nerovnostiach uskákaný, sa rozplynuli po prvých kilometroch.

Vodiča poteší aj volant s príjemne hrubým vencom a predné sedadlá so solídnym bočným vedením. Hoci je volant multifunkčný, chýba na ňom ovládač palubného počítača. Listovať v jeho menu treba aj naďalej prostredníctvom „tykadla“ trčiaceho z prístrojového panela.

Priestorovo si malé Suzuki medzigeneračne polepšilo hlavne zásluhou o 50 mm dlhšieho rázvoru náprav. Vzadu pribudlo okrem priestoru i pohodlie - vďaka šikmejšiemu sklonu sedákov. Najstiesnenejšie pomery panujú v kufri. Jeho objem 211 l patrí medzi najmenšie v triede.

Kupujem - nekupujem
Swift s automatom v meste uspel po stránke pohodlia i spotreby. Škoda, že automatickú prevodovku nie je možné kombinovať aj s menej bohatou výbavou. Zákazníci sa však naučili akceptovať príplatok za pohodlie automatu, vrátane bonusu v podobe bohatšej výbavy. Dobrá ponuka ceny a hodnoty, preto kupujem.
Motor 1.2 VVT
zdvihový objem [cm3] 1242
výkon [kW/k] 69/94
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 118
pri otáčkach [1/min] 4800
maximálna rýchlosť [km/h] 160
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,5
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 129
batožinový priestor [l] 211-528
cena modelu od [eur] 12 900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  2. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  3. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  4. Slováci rozhodli o najlepšom!
  5. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  7. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  8. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  9. Dobrodružstvo s vodou
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 7 054
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 6 871
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 5 584
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 579
  5. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 062
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 286
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 083
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 612
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 430
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 496

Téma: Suzuki SX4, Swift, Vitara, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Andrej Kiska: Vláde sa zatiaľ nedarí byť hrádzou proti extrémizmu

Prezident hovorí, že ak je politik presvedčený, že korupcia neexistuje, nemá čo robiť na svojom mieste.

EKONOMIKA

Ponuka Volkswagenu je blízko očakávaní odborov. Prečo štrajk pokračuje

Pri najnižšom plate chýbajú štyri eurá.

ŠPORT

Macedónsko udržalo šance Slovákov, Portugalci nepostúpia

Portugalci potrebovali vyhrať o tri góly.

KOMENTÁRE

Volkswagen môže byť pilotom zmien na pracovnom trhu

Spoločnosť pre jeden štrajk určite neodíde.

Neprehliadnite tiež

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.