Suzuki Swift 1.2 VVT AT: Automat mu pristane

Automatická prevodovka nepatrí len do manažérskych sedanov. Rovnako dobre sa uplatní v mestských autách. Kto si raz vyskúšal jazdu medzi semaformi s automatom, už by ho za manuál nevymenil.

(Zdroj: autor)

KOŠICE. Najmä v našich končinách sú však vyššie ceny verzií s automatickými prevodovkami. Hoci výrobcovia do malých áut väčšinou montujú technicky jednoduchšie prevodové ústrojenstvá, ich konečná cena aj tak citeľne vzrastie. Taký je aj Swift.

Štvorstupňová automatická prevodovka sa v ňom dá kombinovať výhradne so zážihovým štvorvalcom 1.2 VVT, päťdverovovou karosériou a najvyšším stupňom výbavy GS AAC. Príplatok za ňu predstavuje 1 000 eur a základná cena auta dosiahne 12 900 eur. Mnohí zákazníci si však za pohodlie automatu radi priplatia. V minulosti stáli totiž automatické prevodovky dvakrát až trikrát toľko.

Za danú cenu zákazník dostane okrem automatu aj veľkorysú výbavu, obsahujúcu také prvky, ako bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatickú klimatizáciu, tempomat, multifunkčný volant, Bluetooth alebo stabilizačný systém ESP.

Prevodovke chýbajú vyššie stupne

Benzínová jedna-dvojka disponuje nadpriemerným výkonom 69 kW (94 k), ktorý sa však prejaví až vo vyšších otáčkach. Naladenie automatickej prevodovky uprednostňuje nízku spotrebu a motor preto drží podľa možnosti v čo najnižších otáčkach.

Dynamická stránka tým síce trochu utrpela, čo dokumentuje aj hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 13,5 s. (verzia s manuálom akceleruje za 12,3 s.), no apetít motora nikdy počas testu nepresiahol 6 l/100 km. A to sme Swift potrápili nielen v meste, ale vybrali sme sa s ním aj na cestu z Bratislavy do Košíc a späť.

Priemer sa ustálil na cifre 5,8 l/100 km. Prevodovke by mimo mesta a najmä na diaľnici prospel piaty a možno aj šiesty prevodový stupeň. Kvôli dlhej štvorke jej musel elektronický mozog aj v najmiernejších stúpaniach dať povel na podradenie o stupeň nižšie. To ale nie je teritórium, kde by Swift strávil väčšinu svojho života.

Automat odvádza v meste dobrú prácu. Zmeny jednotlivých stupňov zvláda spravidla bez cukania. Sekvenčné radenie nám v aute tohto typu nechýbalo. Najmä v zime môže prísť vhod možnosť manuálne uzamknúť prvý a druhý prevodový stupeň.

Pri predbiehaní mimo mesta sme ocenili tlačidlo „overdrive off“ na voliči prevodovky. Jeho stlačenie vyšle povel, aby prevodovka okamžite podradila zo štvorky do trojky.

Prekvapivo pohodlný

Obavy, že Swift na 16-palcových zliatinových diskoch s pneumatikami 195/55 (súčasť najvyššej výbavy) bude nepohodlný a na nerovnostiach uskákaný, sa rozplynuli po prvých kilometroch.

Vodiča poteší aj volant s príjemne hrubým vencom a predné sedadlá so solídnym bočným vedením. Hoci je volant multifunkčný, chýba na ňom ovládač palubného počítača. Listovať v jeho menu treba aj naďalej prostredníctvom „tykadla“ trčiaceho z prístrojového panela.

Priestorovo si malé Suzuki medzigeneračne polepšilo hlavne zásluhou o 50 mm dlhšieho rázvoru náprav. Vzadu pribudlo okrem priestoru i pohodlie - vďaka šikmejšiemu sklonu sedákov. Najstiesnenejšie pomery panujú v kufri. Jeho objem 211 l patrí medzi najmenšie v triede.

Kupujem - nekupujem
Swift s automatom v meste uspel po stránke pohodlia i spotreby. Škoda, že automatickú prevodovku nie je možné kombinovať aj s menej bohatou výbavou. Zákazníci sa však naučili akceptovať príplatok za pohodlie automatu, vrátane bonusu v podobe bohatšej výbavy. Dobrá ponuka ceny a hodnoty, preto kupujem.
Motor 1.2 VVT
zdvihový objem [cm3] 1242
výkon [kW/k] 69/94
pri otáčkach [1/min] 6000
krútiaci moment [Nm] 118
pri otáčkach [1/min] 4800
maximálna rýchlosť [km/h] 160
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,5
nameraná spotreba [l/100 km] 5,8
emisie CO2 [g/km] 129
batožinový priestor [l] 211-528
cena modelu od [eur] 12 900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 147
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 915
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 980
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 350
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 153
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 727
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 4 915
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 362
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 941
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 817

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.