Autoslalom tentokrát aj s medzinárodnou účasťou

Areál letiska v Piešťanoch sa v tohoročnom kalendári objavil výnimočne tretíkrát.Popri poslednom kole pretekov Majstrovstiev SR prebiehala aj medzinárodná súťaž Central European Zone pre jazdcov z Rakúska, Maďarska, Čiech.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Na plecia organizátorov seriálu AZ pneu AutoSlalom popri poslednom kole pretekov Majstrovstiev SR padlo zároveň pripraviť aj medzinárodnú súťaž CEZ – Central European Zone, preteky v automobilovom slalome pre licencovaných jazdcov z Rakúska, Maďarska, Čiech.

Areál letiska v Piešťanoch sa v tohoročnom kalendári objavil výnimočne tretíkrát. Pôvodne tu figurovalo letisko Trenčín, no viaceré okolnosti si vynútili zmenu. Bol to dobrý krok, pretože profíci zo zahraničia zažili azda najlepšiu trať akú AZ pneu AutoSlalom v portfóliu má.

Preteky v Piešťanoch patria od začiatku medzi najobľúbenejšie. Rekord v počte štartujúcich 128 drží práve toto miesto. Počas klasickej týždňovej predregistrácie sa o súťaženie na IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj vážne zaujímalo 144 jazdcov. Niektorí však svoju účasť pre rôzne dôvody ospravedlnili.

Rébusom ostával počet jazdcov zo zahraničia, ktorí nie sú zvyknutí na domovskú webstránku www.autoslalom.sk ani na online predregistráciu. Do súťaže vo veľmi ufúkanú, no suchú sobotu 15.10. nastúpilo 123 jazdcov. Z nich 22 s celoročnou licenciou, no asi len polovica s účasťou v medzinárodných pretekoch CEZ.

Na AutoSlalome švihá každý šuhaj, ktorý súťaží. A Švihaj Šuhaj je špeciálna bratislavská kuriérska cykloslužba. Viac info o ich špecializácii nájdete na www.svihajsuhaj.sk

Počasie milo prekvapilo

Uprostred októbra už možno od oblohy očakávať všeličo. Jasno a slnečno rovnako ako dážď, ale aj sneh. Predpoveď znela suché, no chladné počasie. A také naozaj bolo. O silnom vetre síce nebolo reči, ale beztak by na tom nik nič nezmenil. Ranný príchod pred siedmou hodinou dal s aktuálnou teplotou nula stupňov všetkým malú facku.

Počas dňa sa vďaka priamemu slnku teplota prehupla cez 10oC, no výdatný vietor väčšine bral z tváre úsmev. Všetkým bolo jasné, že najväčší kumšt pre tých, ktorí sa neprišli len tak povoziť bude trafiť správne obutie a tlak v pneu...

Pre drobné zdržania sa takmer nestihli celé preteky

Po rannom svižnom administratívnom nasledovalo technické preberanie. To sa, aj vďaka len dvom technickým komisárom vlieklo dlhšie než malo a ukázalo, že pre budúcu sezónu bude nutné zabezpečiť na každé preteky ešte jedného. Skôr to beztak nebude možné.

Pretekom ako vždy predchádza povinná rozprava jazdcov. Keďže bola vedená dvojjazyčne, aj tu sa podarilo ráno stratiť dôležité desiatky minút. Konečne, po 10.30 h, teda s hodinovým meškaním prišli na rad tréningy. Už začínalo byť jasné, že to bude dlhý deň a stihnúť preteky pred západom slnka (tesne po 18 h) nebude ľahké, ak vôbec možné.

Priebeh pretekov okrem niekoľkých výletov áut mimo trate a následnému zametaniu trate značne ovplyvnili technické problémy časomiery. Tá počas dňa zastavila jazdy na štvrťhodinku asi 3x. Tretiu ostrú jazdu tak niektorí dabléri štartovali za šera... Nakoniec sa však našťastie podarilo odjazdiť všetko ako kážu pravidlá, aj keď s riadne odrenými ušami. Ako to teda v jednotlivých triedach dopadlo?

S1 do 1400 ccm

V najmenšej triede bol doslova nátresk. Napriek tomu, že sa jazdila najrýchlejšia trať, práve najmenších áut do 1,4 l prišlo do Piešťan najviac. Ale tak, že s počtom 36 ich bolo 2x toľko ak v ktorejkoľvek inej triede.

Zolovi Lovászovi na Peugeote 106 Rely by asi bolo jedno koľko je jazdcov. Lebo všetci spravidla končia za ním. Aj tu vyhral s takým prehľadom, že najbližší druhý slalomár zaostal v súčte dvoch lepších časov dostal 6 s. Bol to tiež mimoriadne zdatný kužeľkár Rasťo Šimon na Fiate 127 od maminky.

Tretie miesto si vyjazdil Peter Prno na Citroene Saxo. Niektoré známe mená asi práve pre pneumatikovú alchýmiu nedokázali podať očakávaný výkon. Naopak Japonec Ishikawa Masayuki by si svoje tradičné 5. miesto vyjazdil asi aj v tme.

S2 do 1600 ccm

Tú jazdila presná polovica počtu v S1. To však neznamená, že tu konkurencia bola malá. Prišli takmer všetky slalomárske hviezdy a situáciu okorenila účasť zahraničných jazdcov. Jeden z nich sa dostal aj do prvej trojky.

Vraj ostrieľaný a dlhoročný slalomár János Vizkeleti na Honde CRX. Na Miša Nováka na Citroene Saxo VTS však nemal. Tretí skončil Miro Baláž na Renaulte Twingo RS.

S3 do 2000 ccm

Návrat Eda Bednárika na slalom po vyše ročnej pauze si musí všimnúť každý. Čo prišiel, vždy berie trofej, podobne ako v rokoch 2008 a 2009. Na Honde Civic TypeR si v dvojlitroch vyjazdil prvenstvo.

Peter Granát s celkom tesným odstupom zabojoval na Nissane Almera GTI o druhé miesto a Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport si vzal bronz. Oceniť však treba výkon dvojčiat Drgoňovcov. Na slalomoch bojujú vždy s úplne sériovým a starým Fordom Focus 1,8i a miešajú karty.

Karol skončil piaty a Tomáš siedmy, čo je medzi upravenými autami doslova úžasné. Medzi nich sa zarezal Edov brat Dávid Bednárik na Honde Integra TypeR.

S4 nad 2000 ccm

Michal Žiak začal so seriálom AZ pneu AutoSlalom len túto jar. Medzičasom si kúpil správne slalomárske náradie, Mitsubishi Lancer EVO VIII. Má ho vraj v pôvodnom stave, aj tak však dokáže celkom pravidelne vystúpiť na bedňu.

Tu sa dokonca zadarilo prvé miesto. Položil ostrieľaného rakúšana Mathiasa Lidauera na Porsche 911 turbo Cabrio a aj skvelo jazdiaceho Braňa Gogu na Honde S2000turbo. Zaujímavé vlastné boje zvádzali chalani z RoadLife klubu.

Ľuboš Mistrík na Subaru Impreza Sti to z nich nakoniec dotiahol najvyššie, na celkovo 4. miesto v triede. V tesnom závese skončil Mišo Mydlo na Forde Focus RS a trojku uzatváral Tomáš Benko na Audi S3.

SS2 do 1600 ccm

Medzi malými slalomovými špecialistami sa prítomnosť zahraničných jazdcov prejavila najviac. Slalomári z Maďarska si vzali druhé a štvrté miesto. Na prvom skončil už „náš“ Moravák Michal Kašpar na Citroene Saxo VTS.

Druhý teda Lorand Ludescher na Trabante s motorom zo superbiku. Tretí Miki Čambal na Citroene Saxo VTS a štvrtý Ákos Ludescher na Honde CRX sa po celý deň naťahovali doslova o desatinky.

SS3 nad 1600 ccm

Veľké slalomové špeciály zahraniční jazdci, naopak, vôbec neovplyvnili. Najvyššie sa so superšpeciálom skupiny A vhodným aj na rely, vďaka ALS jednoznačne najhlučnejšie auto v areáli, dostal Lászlo Hernadi na Mitsubishi Lancer EVO IX. Aj to len na 9. miesto.

Všetko ostatné zožali tradiční borci zo Slovenska a Moravy. Profesorsky jazdiaci Aleš Hreha po dlhšej pauze, ktorú venoval zástavbe turba do svojej Hondy S2000, sa tu dostal „len“ na 5. miesto a to bez jedinej penalizácie. Asi tiež jedna z obetí pneumatikovej rošády.

Na 4. mieste preteky dokončil stále lepšie jazdiaci Juro Kočár na replike Lotusu 7. Doslova na desatinky po celý deň bojoval s Tomášom Polereckým na Mitsubishi Lancer EVO IX. Luboš Čelín má zas všetky pocty za svoju schopnosť krotiť megasilné BMW 330d s vyše 700 Nm nie len tak, že nevyletí z trate, ale tak, že celkom pravidelne berie trofeje.

Na prvenstvo to síce nebolo, ale aj tak musí byť viac než spokojný. Absolutórium aj tu totiž patrilo prakticky neporaziteľnému Tonodovi Červenkovi na veľmi špeciálne pripravenom Peugeote 205 Gti.

J – juniori

Demeterovci sú medzi juniormi známa firma. Bez ohľadu na to, aká trať sa jazdí, Swift GTO ich zaručene dovezie na bedňu. Oboch. Otázka zväčša je, kto z bratov bude prvý. Pišta to dotiahol najďalej.

Matej medzi sebou a bratom nechal dosť veľkú medzeru na to (5 s) aby sa do nej zmestil nováčik Martin Hroba na kopcovom špeciály Škoda Fabia. Štvrtý tu skončil Stano Pecha na úplne sériovom VW Polo 6N.

D – dámy

Keďže deň pred pretekmi sa ospravedlnila aj najväčšia dámska favoritka Lucka Červenková, automaticky ostalo voľné jedno miesto na stupienkoch víťazov. Konkurencia v kategórii D bola aj tak azda najväčšia za ostatné roky.

Na štart sa totiž postavilo spolu desať dievčat. Prvú trojku si rozdelili Martina Kašparová na špeciálnom Saxe VTS pa prvom, Monika Weissová na Honde Prelude na druhom a prekvapením bola Jana Cintulová na Suzuki Ingnis.

IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj 2011
15.10. letisko Piešťany

por. št. č. kategória Meno + auto výsledný čas
S1 – 1400 ccm
1 905 S1-1400 Zoltán LOVÁSZ
Peugeot 106 Rallye
2:38.910
2 731 S1-1400 Rastislav ŠIMON
FIAT 127
2:44.650
3 512 S1-1400 Peter PRNO
Citroen Saxo
2:48.040
S2 – 1600 ccm
1 456 S2-1600 Michal NOVÁK
Citroen Saxo VTS
2:38.800
2 490 S2-1600 János VÍZKELETI
Honda CRX
2:42.770
3 8 S2-1600 Miro BALÁŽ
Renault Twingo RS-Cup
2:44.720
S3 – 2000 ccm
1 274 S3-2000 Edo BEDNÁRIK
Honda Civic TypeR
2:42.440
2 26 S3-2000 Peter GRANÁT
Nissan Almera GTi
2:43.700
3 16 S3-2000 Vlado OKÁLI
Renault Clio Sport
2:44.130
S4 + 2000 ccm
1 267 S4+2000 Michal ŽIAK
Mitsubishi Lancer EVO VIII
2:36.070
2 501 S4+2000 Mathias LIDAUER
Porsche 911
2:36.640
3 124 S4+2000 Branislav GOGA
Honda S2000 turbo
2:40.530
D – dámy
1 182 SS2-1600 Martina KAŠPAROVÁ
Citroen Saxo VTS
2:46.180
2 300 S4+2000 Monika WEISOVÁ
Honda Prelude
2:53.510
3 78 S1-1400 Jana CINTULOVÁ
Suzuki Ignis
3:04.490
J – junior
1 907 SS2-1600 Štefan DEMETER
Suzuki Swift GTO
2:44.230
2 425 SS2-1600 Martin HROBA
Škoda Fabia
2:46.890
3 221 SS2-1600 Matej DEMETER
Suzuki Swift GTO
2:49.220
SS2 – 1600 ccm
1 176 SS2-1600 Michal KAŠPAR
Citroen Saxo VTS
2:31.890
2 496 SS2-1600 Lorand Ludescher
Trabant
2:35.670
3 7 SS2-1600 Miki ČAMBAL
Citroen Saxo VTS
2:36.310
SS3 + 1600 ccm
1 777 SS3+1600 Tonda ČERVENKA
Peugeot 205 GTI
2:28.050
2 330 SS3+1600 Ľuboš ČELÍN
BMW 330d e46
2:30.050
3 98 SS3+1600 Tomáš POLERECKÝ
Mitsubishi Lancer EVO 9
2:31.340

IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj bol jednoznačne vrcholom sezónu 2011. Zároveň ukončil majstrovstvá SR v automobilovom slalome a rovnako tak CEZ. Na programe sú už klasické posledné preteky sezóny, ktoré sa 17.11. jazdia na vonkajšej motokárovej dráhe v Trebaticiach. Bude nasledovať vyhodnotenie sezóny, honorovanie najlepších jazdcov sezóny na spoločnom večierku a prípravy na sezónu 2012. Pre podrobnejšie info sledujte www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 476
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 036
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 507
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 396
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 744
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 674
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 003
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 753
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 511
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 433

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.