NOVINKY

Ruský AvtoVaz predstavil elektromobil ELLada

Malé kombi prejde na jedno nabitie 140 kilometrov. Výrobca odhaduje životnosť akumulátorov na päť rokov.

(Zdroj: zr.ru)

BRATISLAVA. Automobilka AvtoVaz využila medzinárodné fórum o nanotechnológiách Rusnanotech 2011, ktoré sa v týchto dňoch koná v Moskve, na odhalenie prototypu elektrického auta.

140 kilometrov na jedno nabitie

Koncept ELLada vznikol na báze modelu Lada Kalina kombi. Poháňa ho trojfázový asynchrónny elektromotor s výkonom 40 kW (54 k). Batérie zostavené z lítiovo-iónových článkov dodala spoločnosť Liotech.

Autu udeľujú dojazd 140 kilometrov. Ich opätovné nabitie z 220 V elektrickej siete trvá osem hodín. Výrobca odhaduje životnosť akumulátorov na 3000 nabíjacích cyklov, čo predstavuje približne päť rokov.

ELLada váži 1200 kilogramov, zrýchli z pokoja na 100 km/h za 13 sekúnd a dosiahne najvyššiu rýchlosť 140 km/h.

Plánuje sa produkcia menších sérií

Cena auta zatiaľ presahuje čiastku 35 000 eur, AvtoVaz však verí, že po odštartovaní sériovej výroby klesne. Elektromobil by sa vraj mohol presadiť na juhu Ruska, v rekreačných oblastiach.

Masovejšiemu rozšíreniu ELLady bráni neexistujúca infraštruktúra nabíjacích staníc v Rusku, ale aj relatívne nízke teploty vzduchu prevládajúce v mnohých oblastiach, ktoré elektromobilom príliš nevyhovujú.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.