Zopakujme si: Ak vám niekto nedá prednosť, skúste ho obísť

Nedanie prednosti patrí medzi desať najčastejších príčin dopravných nehôd s vysokým podielom usmrtených osôb. Zmiernenie následkov nehôd má v rukách aj vodič na hlavnej ceste.

Nedanie prednosti patrí medzi desať najčastejších príčin dopravných nehôd s vysokým podielom usmrtených osôb. Na nedanie prednosti zväčša doplatí vinník, pretože auto na hlavnej ceste mu narazí do boku.

BREZNO.Chvíľková nepozornosť stojí mnohých život, pretože pri náraze zboku nie sú tak dobre chránení ako pri čelnom náraze. Zmiernenie následkov nehôd má v rukách aj vodič na hlavnej ceste.

Ako zmierniť zrážku

  • intenzívne brzdiť a vyhýbať sa autu
  • snažiť sa vyhnúť nárazu do dverí
  • využiť voľný protismer
  • prípadne prejsť poza auto
  • náraz do zadného nárazníka je miernejší ako do boku
  • predvídať reakciu vodiča v druhom aute


Ako prechádzať kolmou križovatkou

  • prispôsobiť rýchlosť rozhľadu
  • dávať pozor na autá na vedľajšej ceste
  • počítať s nepozornosťou iných
  • nikdy nepredbiehať
  • držať poriadne volant
  • počítať s prudkým brzdením
  • nerozptyľovať sa

Prečo je náraz zboku najhorší ?

  • posádku chránia iba dvere
  • minimálne deformačné zóny
  • vysoké preťaženie hlavy
  • obrovské priečne zrýchlenie
  • veľký priečny odpor auta
  • posádka nemôže zmierniť náraz
  • terénne autá majú vysoko nárazník

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Téma: Bezpečnosť s auto.sme


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.