SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Mŕtvych na cestách neubudne bez podpory celej spoločnosti

Aj keď počet nehôd klesá, za posledné dva týždne výrazne narástol počet mŕtvych. Polícia bude viac dohliadať na dodržiavanie predpisov, najmä na kritických miestach.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Policajný zbor zverejnil štatistiky nehodovosti za posledné 2 týždne. Od 17. do 30. októbra sa stalo 630 nehôd, čo je o tretinu menej ako v rovnakom období pred rokom.

Poklesol aj počet zranených. Alarmujúce je však to, že za to isté obdobie bolo o 7 usmrtených viac ako pred rokom.

Najkritickejší bol pondelok 24.10., kedy zahynulo 6 osôb priamo na mieste nehôd a do 24 hodín po nehode zomrela aj jedna ťažko zranená osoba. "Nie sme spokojní s takýmto vývojom." uviedol Ľubomír Ábel, viceprezident policajného zboru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Za nehodu väčšinou môže porušenie predpisov

Polícia vidí ako základnú príčinu rastu nehodovosti nedodržiavanie dopravných predpisov vodičmi. Medzi najzávažnejšie príčiny nehôd patria aj najčastejšie zistené priestupky - prekročenie povolenej rýchlosti, šoférovanie v podnapitom stave a nedodržiavanie základných povinností vodiča.

Nepochopiteľné sú najmä dopravné nehody, kedy vodiči na rovných úsekoch zídu z cesty a narazia do stĺpu či stromu. Takýchto nehôd sa za posledné dva týždne stalo niekoľko. Pri väčšine z nich sa vodiči zjavne nevenovali riadeniu.

Nehoda, ktorá sa minulý týždeň stala na ceste medzi Zvolenom a Detvou, bola dokonca pravdepodobne spôsobená vodičkou, ktorá sa počas jazdy obrátila za svojím dieťaťom na zadnom sedadle. V aute vtedy zomreli 3 ľudia.

SkryťVypnúť reklamu

Opatrenia polície na zníženie nehodovosti

Aby sa aj takýchto nehôd stávalo menej, policajný zbor bude podľa jeho predstaviteľov nepretržite merať rýchlosť na nehodových úsekoch a zároveň posilňovať hliadky tam, kde sa nehodovosť bude vyvíjať negatívne.

Od 1. novembra budú účinné tvrdšie tresty za jazdu pod vplyvom alkoholu. Polícia bude hneď od prvého dňa posudzovať alkohol za volantom veľmi prísne. Takisto sa zamerajú na kontrola povinností cyklistov a chodcov. Najmä na používanie reflexných prvkov, povinnej prilby, technického stavu bicykla a podobne.

Policajti sa podľa Ľubomíra Ábela budú chodcom a cyklistom nepretržite venovať, aby ich mohli poučiť, vystríhať a varovať. Na mnohých miestach už pritom rozdávajú reflexné prvky pre najohrozenejších účastníkov cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže sa od začiatku novembra zmenia niektoré pravidlá pre vodičov vo vzťahu k chodcom a cyklistom, neopomenú ani to. A tak nezabudnite, že od utorka je zakázané predchádzať iné vozidlo cez priechod a ak sa pritom neohrozí bezpečnosť cestnej premávky, nesmiete zastaviť vozidlo na priechode pre chodcov.

Intenzita dopravy stúpa, nehodovosť klesá

Riaditeľ dopravnej polície, Milan Hamar, k týmto informáciám dodal, že od roku 2009, kedy sa naposledy menila metodika merania nehodovosti, štatistika nehodovosti vo všeobecnosti klesá. Pritom intenzita dopravy rastie.

Do roku 2020 polícia očakáva, že intenzita nákladnej dopravy narastie o 55 až 76%, osobnej dopravy bude o 25 až 35% viac. Hamar tiež pripomenul, že aj keď sa polícia bude snažiť pomáhať znižovať nehodovosť, bez podpory celej spoločnosti sa to nepodarí.

SkryťVypnúť reklamu

Na záver predstavitelia polície upozornili, že činnosť polície má na vývoj nehodovosti len obmedzený vplyv.

Výraznejšie zníženie nehodovosti očakávajú spolu s dobudovaní diaľnic, so zavedením objektívnej zodpovednosti za dopravné nehody, po výraznejšom zavádzaní informačno-navigačných technológií, po väčšom uvedomení si potreby celoživotného vzdelávania vodičov a po náraste vplyvu iných foriem dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 917
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 349
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 884
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 340
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 597
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 808
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 960
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 392
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 918
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 753
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 837
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 076
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu