SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Volkswagen v roku 2013 spustí výrobu auta s litrovou spotrebou

Extrémne úsporné vozidlo vzíde zo štúdie VW XL1, predstavenej na začiatku tohto roka.

Štúdia Volkswagen XL1 sa onedlho premení na malosériovo vyrábaný model.Štúdia Volkswagen XL1 sa onedlho premení na malosériovo vyrábaný model. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Predseda predstavenstva koncernu Volkswagen - Martin Winterkorn - potvrdil, že v roku 2013 odštartuje malosériová produkcia dvojmiestneho extrémne úsporného modelu XL1, ktorý v podobe štúdie debutoval na januárovom autosalóne v Qatare.

Podľa informácií Automotive News, výroba má prebiehať vo Wolfsburgu alebo v Drážďanoch.

Prototyp zaujal

Zatiaľ však nie je jasné, do akej miery sa bude produkčný variant líšiť od konceptu. Ten vonkajšími rozmermi pripomína Polo - s výnimkou výšky dosahujúcej iba 1156 mm. Tvary karosérie vyrobenej z kompozitového plastu vystuženého uhlíkovými vláknami boli podriadené aerodynamike. Dokonca chýbajú aj vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré nahradili malé kamery. Súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu iba 0,186.

V porovnaní s predchádzajúcimi prototypmi VW 1-Litre a L1, má XL1 pohodlnejší interiér. Dvaja cestujúci už nemusia sedieť za sebou, ale tradične vedľa seba. Jednoduchá palubná doska evokuje „normálne“ auto. Viacero ovládačov pochádza z rôznych sériových modelov Volkswagen. Nekonvenčný je prístup do kabíny, prostredníctvom dvojice vyklápajúcich sa dverí.

Plug-in hybrid

Celé poháňacie ústrojenstvo sa ukrýva za chrbtami cestujúcich. Tvorí ho dvojvalcový turbodiesel s objemom 0,8 litra. Tento agregát bol odvodený od sériovo montovaného motora 1,6 TDI. Dosahuje výkon 35 kW (48 k) a 120 Nm krútiaceho momentu.

Ďalších 20 kW (27 k) a 100 Nm pridáva elektromotor, umiestnený medzi vznetovou poháňacou jednotkou a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Agregáty sú schopné krátkodobo vyprodukovať spoločný krútiaci moment 140 Nm. Ten sa prenáša na zadné kolesá.

Elektromotor je napájaný z lítiovo-iónových článkov. Dobíja ich spaľovací motor, funkcia rekuperácie energie alebo externý zdroj elektrickej energie, ku ktorému je auto možné pripojiť.

Za necelý liter na sto kilometrov

VW XL1 je schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Bez produkcie emisií prejde najviac 35 kilometrov. Výrobca hovorí o priemernej spotrebe nafty 0,9 l/100 km a emisiách CO2 24 g/km. Dojazd s plnou nádržou a nabitými batériami predstavuje 550 kilometrov.

Vozidlo s hmotnosťou 795 kilogramov zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,9 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 160 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 992
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 730
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 066
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 811
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 797
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 491
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 099
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


15 h
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary a Neil Armstrong na výlete na severný pól
  2. Soňa Kallová: To najťažšie na záver. Národný park Mt. Kenya (UNESCO). Mt. Kenya verzus Kilimandžáro.
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  4. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  5. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  6. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  8. Alec Borový: Autonómne systémy ako budúcnosť slovenskej armády
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 247
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 7 144
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 049
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 942
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 452
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 129
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 623
  8. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 2 545
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary a Neil Armstrong na výlete na severný pól
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu