GARÁŽ

Volkswagen v roku 2013 spustí výrobu auta s litrovou spotrebou

Extrémne úsporné vozidlo vzíde zo štúdie VW XL1, predstavenej na začiatku tohto roka.

Štúdia Volkswagen XL1 sa onedlho premení na malosériovo vyrábaný model.(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Predseda predstavenstva koncernu Volkswagen - Martin Winterkorn - potvrdil, že v roku 2013 odštartuje malosériová produkcia dvojmiestneho extrémne úsporného modelu XL1, ktorý v podobe štúdie debutoval na januárovom autosalóne v Qatare.

Podľa informácií Automotive News, výroba má prebiehať vo Wolfsburgu alebo v Drážďanoch.

Prototyp zaujal

Zatiaľ však nie je jasné, do akej miery sa bude produkčný variant líšiť od konceptu. Ten vonkajšími rozmermi pripomína Polo - s výnimkou výšky dosahujúcej iba 1156 mm. Tvary karosérie vyrobenej z kompozitového plastu vystuženého uhlíkovými vláknami boli podriadené aerodynamike. Dokonca chýbajú aj vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré nahradili malé kamery. Súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu iba 0,186.

V porovnaní s predchádzajúcimi prototypmi VW 1-Litre a L1, má XL1 pohodlnejší interiér. Dvaja cestujúci už nemusia sedieť za sebou, ale tradične vedľa seba. Jednoduchá palubná doska evokuje „normálne“ auto. Viacero ovládačov pochádza z rôznych sériových modelov Volkswagen. Nekonvenčný je prístup do kabíny, prostredníctvom dvojice vyklápajúcich sa dverí.

Plug-in hybrid

Celé poháňacie ústrojenstvo sa ukrýva za chrbtami cestujúcich. Tvorí ho dvojvalcový turbodiesel s objemom 0,8 litra. Tento agregát bol odvodený od sériovo montovaného motora 1,6 TDI. Dosahuje výkon 35 kW (48 k) a 120 Nm krútiaceho momentu.

Ďalších 20 kW (27 k) a 100 Nm pridáva elektromotor, umiestnený medzi vznetovou poháňacou jednotkou a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Agregáty sú schopné krátkodobo vyprodukovať spoločný krútiaci moment 140 Nm. Ten sa prenáša na zadné kolesá.

Elektromotor je napájaný z lítiovo-iónových článkov. Dobíja ich spaľovací motor, funkcia rekuperácie energie alebo externý zdroj elektrickej energie, ku ktorému je auto možné pripojiť.

Za necelý liter na sto kilometrov

VW XL1 je schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Bez produkcie emisií prejde najviac 35 kilometrov. Výrobca hovorí o priemernej spotrebe nafty 0,9 l/100 km a emisiách CO2 24 g/km. Dojazd s plnou nádržou a nabitými batériami predstavuje 550 kilometrov.

Vozidlo s hmotnosťou 795 kilogramov zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,9 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 160 km/h.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  7. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  5. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  6. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  7. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  8. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  9. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  10. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 903
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 454
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 960
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 048
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 448
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 150
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 781
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 4 555
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 105
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 893

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.