NOVINKY

Nový Peugeot z Trnavy má označenie 208 (doplnené)

Pozrite si malý troj- a päťdverový hatchback, ktorý u nás onedlho začnú sériovo vyrábať.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Francúzi plánovali odhaliť podobu nového malého auta, ktoré v ponuke nahradí dosluhujúcu 207-čku, až zajtra. Prvé obrázky sa však neoficiálnou cestou dostali na internet už dnes.

Vidieť môžeme tvary troj- a päťdverového hatchbacku. Neskôr ich zrejme doplní kupé-kabriolet.

Nový malý Peugeot sa po dizajnovej stránke inšpiroval väčším modelom 508. Oba sú navrhnuté v súlade s aktuálnym štylistickým jazykom značky, nazvaným „Motion&Emotion“. Azda najviac však zaujmú netradičné línie palubnej dosky.

Pod kapotou sa zrejme objavia nové zážihové trojvalce s objemami 1,0 a 1,2 litra, vybavené atmosférickým nasávaním i prepĺňaním. Doplnia ich známe štvorvalce VTi a THP, a chýbať nebudú ani vznetové jednotky HDi.

Doplnené (2.11.): Peugeot k novinke zverejnil základné informácie. Podľa nich je model 208 o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Peugeot 208 bude v priemere o 110 kg ľahší ako jeho predchodca, čo kladne ovplyvní jazdné vlastnosti. Základná verzia má vážiť iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubujú viac priestoru v kabíne. Konkrétne pasažieri na zadných sedadlách budú mať o 50 mm viac miesta na nohy. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho objem dosiahne 285 l

Štvrtina plastov použitých na modeli 208 je recyklovateľných, prípadne sú prírodného pôvodu.

Z palety poháňacích jednotiek výrobca spomína už avizované benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevvypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 10 198
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 695
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 300
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 353
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 213
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 177
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 007
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 707
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 549
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 215

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.