SME

Nový Peugeot z Trnavy má označenie 208 (doplnené)

Pozrite si malý troj- a päťdverový hatchback, ktorý u nás onedlho začnú sériovo vyrábať.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Francúzi plánovali odhaliť podobu nového malého auta, ktoré v ponuke nahradí dosluhujúcu 207-čku, až zajtra. Prvé obrázky sa však neoficiálnou cestou dostali na internet už dnes.

Vidieť môžeme tvary troj- a päťdverového hatchbacku. Neskôr ich zrejme doplní kupé-kabriolet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový malý Peugeot sa po dizajnovej stránke inšpiroval väčším modelom 508. Oba sú navrhnuté v súlade s aktuálnym štylistickým jazykom značky, nazvaným „Motion&Emotion“. Azda najviac však zaujmú netradičné línie palubnej dosky.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou sa zrejme objavia nové zážihové trojvalce s objemami 1,0 a 1,2 litra, vybavené atmosférickým nasávaním i prepĺňaním. Doplnia ich známe štvorvalce VTi a THP, a chýbať nebudú ani vznetové jednotky HDi.

Doplnené (2.11.): Peugeot k novinke zverejnil základné informácie. Podľa nich je model 208 o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Peugeot 208 bude v priemere o 110 kg ľahší ako jeho predchodca, čo kladne ovplyvní jazdné vlastnosti. Základná verzia má vážiť iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubujú viac priestoru v kabíne. Konkrétne pasažieri na zadných sedadlách budú mať o 50 mm viac miesta na nohy. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho objem dosiahne 285 l

SkryťVypnúť reklamu

Štvrtina plastov použitých na modeli 208 je recyklovateľných, prípadne sú prírodného pôvodu.

Z palety poháňacích jednotiek výrobca spomína už avizované benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevvypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 833
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 629
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 527
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 187
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 124
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 837
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 729
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 135
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 179
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 212
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 694
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 735
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu