SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Nový Peugeot z Trnavy má označenie 208 (doplnené)

Pozrite si malý troj- a päťdverový hatchback, ktorý u nás onedlho začnú sériovo vyrábať.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Francúzi plánovali odhaliť podobu nového malého auta, ktoré v ponuke nahradí dosluhujúcu 207-čku, až zajtra. Prvé obrázky sa však neoficiálnou cestou dostali na internet už dnes.

Vidieť môžeme tvary troj- a päťdverového hatchbacku. Neskôr ich zrejme doplní kupé-kabriolet.

Nový malý Peugeot sa po dizajnovej stránke inšpiroval väčším modelom 508. Oba sú navrhnuté v súlade s aktuálnym štylistickým jazykom značky, nazvaným „Motion&Emotion“. Azda najviac však zaujmú netradičné línie palubnej dosky.

Pod kapotou sa zrejme objavia nové zážihové trojvalce s objemami 1,0 a 1,2 litra, vybavené atmosférickým nasávaním i prepĺňaním. Doplnia ich známe štvorvalce VTi a THP, a chýbať nebudú ani vznetové jednotky HDi.

Doplnené (2.11.): Peugeot k novinke zverejnil základné informácie. Podľa nich je model 208 o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Peugeot 208 bude v priemere o 110 kg ľahší ako jeho predchodca, čo kladne ovplyvní jazdné vlastnosti. Základná verzia má vážiť iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubujú viac priestoru v kabíne. Konkrétne pasažieri na zadných sedadlách budú mať o 50 mm viac miesta na nohy. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho objem dosiahne 285 l

Štvrtina plastov použitých na modeli 208 je recyklovateľných, prípadne sú prírodného pôvodu.

Z palety poháňacích jednotiek výrobca spomína už avizované benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevvypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 728
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 177
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 848
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 628
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 607
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 686
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 623
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 950
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 631
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 130
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


19 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  3. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  5. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  6. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  7. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  8. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 358
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 870
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 6 824
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 980
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 955
  6. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 4 481
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 387
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 064
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu