NOVINKY

Nový Peugeot z Trnavy má označenie 208 (doplnené)

Pozrite si malý troj- a päťdverový hatchback, ktorý u nás onedlho začnú sériovo vyrábať.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Francúzi plánovali odhaliť podobu nového malého auta, ktoré v ponuke nahradí dosluhujúcu 207-čku, až zajtra. Prvé obrázky sa však neoficiálnou cestou dostali na internet už dnes.

Vidieť môžeme tvary troj- a päťdverového hatchbacku. Neskôr ich zrejme doplní kupé-kabriolet.

Nový malý Peugeot sa po dizajnovej stránke inšpiroval väčším modelom 508. Oba sú navrhnuté v súlade s aktuálnym štylistickým jazykom značky, nazvaným „Motion&Emotion“. Azda najviac však zaujmú netradičné línie palubnej dosky.

Pod kapotou sa zrejme objavia nové zážihové trojvalce s objemami 1,0 a 1,2 litra, vybavené atmosférickým nasávaním i prepĺňaním. Doplnia ich známe štvorvalce VTi a THP, a chýbať nebudú ani vznetové jednotky HDi.

Doplnené (2.11.): Peugeot k novinke zverejnil základné informácie. Podľa nich je model 208 o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Peugeot 208 bude v priemere o 110 kg ľahší ako jeho predchodca, čo kladne ovplyvní jazdné vlastnosti. Základná verzia má vážiť iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubujú viac priestoru v kabíne. Konkrétne pasažieri na zadných sedadlách budú mať o 50 mm viac miesta na nohy. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho objem dosiahne 285 l

Štvrtina plastov použitých na modeli 208 je recyklovateľných, prípadne sú prírodného pôvodu.

Z palety poháňacích jednotiek výrobca spomína už avizované benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevvypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 266
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 461
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 083
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 524
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 402
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 395
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 375
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 336
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 007

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.