SME

Muži si za volantom užívajú, ženy chcú praktického pomocníka

Muži si svoje auto užívajú, ženy ho používajú. To je základný rozdiel v tom, ako obe pohlavia využívajú osobné auto. Muži si chcú sadnúť za volant, užívať si zvuk motora a byť pánmi na cestách.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Ženy naopak dávajú prednosť slabšiemu, spoľahlivému vozidlu s jednoduchou obsluhou, do ktorého sa zmestí nákup a deti. Vyplýva to z profilu klientov spoločnosti Home Credit Slovakia, ktorí si od nej zaobstarali auto na splátky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vek typického klienta autobazára je 36 rokov, tridsiatnikov je 31 %. Najpočetnejšia je ale skupina zákazníkov vo veku 20-29 rokov, tých je tretina. A zatiaľ čo vek zákazníkov sa o rok zvýšil, vek auta sa naopak mierne znižuje. V roku 2009 ľudia na úver kupovali priemerne 6,9-ročné auto, v prvej polovici tohto roka boli autá v priemere o päť mesiacov mladšie.

SkryťVypnúť reklamu

Obe pohlavia volia v bazároch najčastejšie české autá, každé štvrté auto na splátky od Home Creditu je Škoda. Obľúbené sú aj koncernové značky Volkswagen a Renault. Muž zaplatí za auto z bazáru kupované na splátky priemerne 6610 eur, žena o 220 eur menej. Výber typu a ceny auta závisí hlavne od toho, na aké účely bude slúžiť.

"Auto si buď kupujú muži pre seba v takom prípade si plnia sny alebo zaobstarávajú priestranné rodinné vozidlo s bohatšou výbavou. Ženy väčšinou požadujú druhé auto do rodiny, ktoré im zaistí rýchly a bezpečný presun na nákupy alebo vyzdvihnutie detí zo školy," upresňuje analytik Home Creditu Michal Kozub.

Ženy premýšľajú ekonomickejšie, a preto si vyberajú malé autá s naftovým motorom a nižšou spotrebou. Muž sa potrebuje svojím autom nielen presunúť z miesta na miesto, ale aj pochváliť sa kamarátom a jazdu si vychutnať.

SkryťVypnúť reklamu

Z bazárov si ľudia už niekoľko rokov odvážajú autá hlavne neutrálnej šedej farby alebo striebornej metalízy. V 1. polroku 2011 bolo 36 % vozidiel financovaných Home Creditom práve v týchto odtieňoch. Zákazníci sa tiež prestali obávať čiernej: jej podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2009 na tohtoročných 16 %.

"Ľudia sa čiernej skôr vyhýbali, pretože v lete sa dokáže auto neuveriteľne rozpáliť. Postupne ako sa klimatizácia stáva samozrejmosťou, tento problém odpadá," komentuje posun Luboš Ondrůj, šéf sekcie Auto spoločnosti Home Credit Slovakia.

Najdrahšie auto, na ktoré poskytol Home Credit úver v prvej polovici tohto roka, bola trojročná Toyota Landcruiser za takmer 48.000 eur. Tento offroad v zlatej metalíze si prekvapivo užíva žena v stredných rokoch.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: as

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 823
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 619
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 516
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 163
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 828
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 747
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 740
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 115
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 473
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 878
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 583
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 818
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 204
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 709
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 788
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu