Muži si svoje auto užívajú, ženy ho používajú

Muži si chcú sadnúť za volant, užívať si zvuk motora a byť pánmi na cestách. Ženy naopak dávajú prednosť slabšiemu, spoľahlivému vozidlu s jednoduchou obsluhou, do ktorého sa zmestí nákup aj deti.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Home Credit Slovakia.

Vek typického klienta autobazára je 36 rokov, tridsiatnikov je 31 %. Najpočetnejšia je ale skupina zákazníkov vo veku 20-29 rokov, tých je tretina. A zatiaľ čo vek zákazníkov sa o rok zvýšil, vek auta sa naopak mierne znižuje. V roku 2009 ľudia na úver kupovali priemerne 6,9 ročné auto, v prvej polovici tohto roka boli autá v priemere o päť mesiacov mladšie.

Obe pohlavia volia v bazároch najčastejšie české autá. Každé štvrté auto na splátky je Škoda. Obľúbené sú aj značky Volkswagen a Renault.

Muž zaplatí za auto z bazáru kupované na splátky priemerne 6610 eur, žena o 220 eur menej. Výber typu a ceny auta závisí hlavne od toho, na aké účely bude slúžiť.

"Auto si buď kupujú muži pre seba – v takom prípade si plnia sny – alebo zaobstarávajú priestranné rodinné vozidlo s bohatšou výbavou. Ženy väčšinou požadujú druhé auto do rodiny, ktoré im zaistí rýchly a bezpečný presun na nákupy alebo vyzdvihnutie detí zo školy," upresňuje analytik Home Creditu Michal Kozub.

Ženy premýšľajú ekonomickejšie, a preto si vyberajú malé autá s naftovým motorom a nižšou spotrebou. Muž sa potrebuje svojím autom nielen presunúť z miesta na miesto, ale aj pochváliť sa kamarátom a jazdu si vychutnať.

Z bazárov si ľudia už niekoľko rokov odvážajú autá najmä sivej farby alebo striebornej metalízy. Kupujúci sa tiež prestali obávať čiernej: jej podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2009 na tohtoročných 16 %. S pribúdajúcimi klimatizáciami v autách ubúdajú obavy z toho, že čierna farba dokáže auto v lete rozpáliť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 425
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 047
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 582
  4. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 502
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 418
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 256
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 831
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 678
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 619
  10. Splnený sen 1 336

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Robustné SUV Mitshubishi Outlander degraduje slabý motor (test)

Populárne japonské SUV vyniká v teréne, no začína sa na ňom odrážať jeho vek.