Muži si svoje auto užívajú, ženy ho používajú

Muži si chcú sadnúť za volant, užívať si zvuk motora a byť pánmi na cestách. Ženy naopak dávajú prednosť slabšiemu, spoľahlivému vozidlu s jednoduchou obsluhou, do ktorého sa zmestí nákup aj deti.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Home Credit Slovakia.

Vek typického klienta autobazára je 36 rokov, tridsiatnikov je 31 %. Najpočetnejšia je ale skupina zákazníkov vo veku 20-29 rokov, tých je tretina. A zatiaľ čo vek zákazníkov sa o rok zvýšil, vek auta sa naopak mierne znižuje. V roku 2009 ľudia na úver kupovali priemerne 6,9 ročné auto, v prvej polovici tohto roka boli autá v priemere o päť mesiacov mladšie.

Obe pohlavia volia v bazároch najčastejšie české autá. Každé štvrté auto na splátky je Škoda. Obľúbené sú aj značky Volkswagen a Renault.

Muž zaplatí za auto z bazáru kupované na splátky priemerne 6610 eur, žena o 220 eur menej. Výber typu a ceny auta závisí hlavne od toho, na aké účely bude slúžiť.

"Auto si buď kupujú muži pre seba – v takom prípade si plnia sny – alebo zaobstarávajú priestranné rodinné vozidlo s bohatšou výbavou. Ženy väčšinou požadujú druhé auto do rodiny, ktoré im zaistí rýchly a bezpečný presun na nákupy alebo vyzdvihnutie detí zo školy," upresňuje analytik Home Creditu Michal Kozub.

Ženy premýšľajú ekonomickejšie, a preto si vyberajú malé autá s naftovým motorom a nižšou spotrebou. Muž sa potrebuje svojím autom nielen presunúť z miesta na miesto, ale aj pochváliť sa kamarátom a jazdu si vychutnať.

Z bazárov si ľudia už niekoľko rokov odvážajú autá najmä sivej farby alebo striebornej metalízy. Kupujúci sa tiež prestali obávať čiernej: jej podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2009 na tohtoročných 16 %. S pribúdajúcimi klimatizáciami v autách ubúdajú obavy z toho, že čierna farba dokáže auto v lete rozpáliť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.