Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Home Credit Slovakia.
Vek typického klienta autobazára je 36 rokov, tridsiatnikov je 31 %. Najpočetnejšia je ale skupina zákazníkov vo veku 20-29 rokov, tých je tretina. A zatiaľ čo vek zákazníkov sa o rok zvýšil, vek auta sa naopak mierne znižuje. V roku 2009 ľudia na úver kupovali priemerne 6,9 ročné auto, v prvej polovici tohto roka boli autá v priemere o päť mesiacov mladšie.
Obe pohlavia volia v bazároch najčastejšie české autá. Každé štvrté auto na splátky je Škoda. Obľúbené sú aj značky Volkswagen a Renault.
Muž zaplatí za auto z bazáru kupované na splátky priemerne 6610 eur, žena o 220 eur menej. Výber typu a ceny auta závisí hlavne od toho, na aké účely bude slúžiť.
"Auto si buď kupujú muži pre seba – v takom prípade si plnia sny – alebo zaobstarávajú priestranné rodinné vozidlo s bohatšou výbavou. Ženy väčšinou požadujú druhé auto do rodiny, ktoré im zaistí rýchly a bezpečný presun na nákupy alebo vyzdvihnutie detí zo školy," upresňuje analytik Home Creditu Michal Kozub.
Ženy premýšľajú ekonomickejšie, a preto si vyberajú malé autá s naftovým motorom a nižšou spotrebou. Muž sa potrebuje svojím autom nielen presunúť z miesta na miesto, ale aj pochváliť sa kamarátom a jazdu si vychutnať.
Z bazárov si ľudia už niekoľko rokov odvážajú autá najmä sivej farby alebo striebornej metalízy. Kupujúci sa tiež prestali obávať čiernej: jej podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2009 na tohtoročných 16 %. S pribúdajúcimi klimatizáciami v autách ubúdajú obavy z toho, že čierna farba dokáže auto v lete rozpáliť.