Cadillac opäť na Slovensku

Legendárne americké značky Cadillac a Corvette sa na slovenský trh vracajú po niekoľko ročnej pauze. Zastupuje ich spoločnosť Todos, ktorá minulý týždeň na Panónskej ulici v Bratislave slávnostne otvorila nové predajno-servisné priestory.

(Zdroj: Tomáš Kelement - www.presscars.sk)

BRATISLAVA. Pri tejto príležitosti predstavila celú rodinu najnovšieho športového modelu CTS-V. Nové kladivo na BMW M5 sme si mohli aj krátko vyskúšať.

Cadillac nikdy nebol a nebude masovo predávanou značkou. Možno aj preto už niekoľko pokusov o zavedenie tejto značky u nás stroskotalo. Spoločnosť Todos však v Cadillac verí a vidí v ňom potenciál, ktorý chce podporiť prvotriednymi službami.

Budúci rok plánuje umiestniť na slovenské cesty 40 vozidiel. Na tomto čísle by mal mať významný podiel práve pripravovaný nový model strednej triedy ATS, ktorý predstavia budúci rok na jeseň.

Na rozdiel od predchodcu BLS, ktorý bol luxusnejšie preoblečeným Saabom 9-3 s predným pohonom, nová limuzína stavaná ako konkurent modelom BMW 3 a Mercedes-Benz C bude prenášať výkon na cestu cez zadnú nápravu.

Pripravuje sa tiež nová vlajková loď XTS veľkosti BMW 7 aj luxusný 4-miestny kabriolet vychádzajúci z konceptu Ciel. Súčasná modelová paleta je na prémiovú značku celkom bohatá. Tvoria ju v Amerike veľmi obľubené auto mamičiek Escalade, od neho menší crossover SRX a aktuálna novinka vyššej strednej triedy CTS v troch verziách karosérie.

Nebezpečne rýchly

Hlavným ťahákom otvorenia novej predajne značky Cadillac bola možnosť zviesť sa so špičkovým športovým modelom CTS-V. Či sa pozeráte na sedan, kombi alebo kupé všetky tri pôsobia ostro a veľmi agresívne už na pohľad.

Vydutá predná kapota, nárazník s predkusom, obrovské brzdové strmene Brembo (vpredu s kotúčmi priemeru 380 mm, vzadu 373 mm) žiariace spod tmavých 19-palcových kolies a mohutné koncovky výfukov vzbudzujú veľký rešpekt. Milujem autá, ktoré už svojim zovňajškom upozorňujú na to s akou strojovňou má človek dočinenia.

Cadillac CTS-V emócie dávkuje postupne. Najprv mi rozbúchal srdce jeho svalnatý vzhľad. O ďalší stupeň sa mi tep zrýchlil po usadnutí za volant, kedy sa vodič doslova zaborí do športových sedačiek Recaro, chytí do rúk krásne tvarovaný športový volant obalený brúsenou kožou ako v pretekárskych autách a siahne si na radiacu páku so športovo krátkymi a tvrdými dráhami radenia.

Každý tento úkon a kontakt so základnými ovládacími prvkami graduje očakávania, ktoré vyvrcholia naštartovaním motora prvým pridaním plynu na podlahu. Nenajazdil som s ním veľa, v podstate len krátky 10 km dlhý okruh, no aj ten stačil na pár dojmov.

Prvým zážitkom bola ohromná sila, ktorú produkuje kompresorom preplňovaný 6,2-litrový V8 motor s výkonom 415 kW/556 k a krútiacim momentom 747 Nm. Taký záťah som v sériovom aute dávno nezažil. Papierovo síce zrýchľuje len o 0,2 sekundy skôr než Audi S8 (4,0 vs. 4,2 s), ktoré som nedávno skúšal a dokonca o 0,4 sekundy poráža tiež BMW M5, pocit zo zrýchlenia je však intenzívnejší v Cadillacu než v Audi.

Prirovnal by som ho asi k naťahovaciemu autíčku, ktoré keď uvoľníte vystrelí dopredu. Nejak podobne katapultuje pod plným plynom preplňovaný V8 motor túto limuzínu. Na prvých dvoch prevodových stupňoch sa zdá byť výkon motora priškrtený, aby zadné kolesá vedeli preniesť jeho silu na cestu.

Vďaka štandardne montovanému samosvornému diferenciálu a elektrickému pomocníkovi StabiliTrac s tým nemajú problém. Svoj plný silový register potom rozbalí od tretieho rýchlostného stupňa vyššie. Agregát plynulo zrýchľuje od nízkych otáčok až po obmedzovač pri otáčkach 6000 1/min.

Pri akcelerácii syčí, krásne hlboko bručí, kope pri radení prevodových stupňov, jednoducho po mechanickej stránke funguje nádherne ako sa od športového auta tohto kalibru očakáva. Po niekoľkých vytlačeniach akcelerátora na podlahu je vodič z preťaženia pri zrýchlení natoľko oblbnutý, že prestane vnímať reálnu rýchlosť. Preto je dôležité pravidelne sa pozerať na rýchlomer.

Vďaka adaptívnym tlmičom Magnetic Ride Control je jazdný komfort v normálnom režime celkom príjemný. Po prepnutí do režimu Sport celé auto citeľne stuhne a výborne komunikuje s vodičom. Škoda, že testovacie autá boli v Bratislave len na chvíľu v rámci európskej Cadillac Roadshow a nebol priestor na aspoň jednodňový test. Na tomto aute by som si naozaj pochutil.

Technické parametre Cadillac CTS-V Sedan

Motor 6,2 l V-8
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 415/564
Pri otáčkach (ot./min.) 6100
Krútiaci moment (Nm) 747
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 365*/336**
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2880
Dĺžka (mm) 4868
Šírka (mm) 1842
Výška (mm) 1455
Pohotovostná hmot (kg) 2040
Objem palivovej nádrže (l) 68
Objem batož. priestoru (l) 385
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,0
Zrýchlenie 0-200 km/h (s) 13,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 308*/282**
Spotreba mesto(l/100 km) 22,4*/21,3**
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 11,5*/10,7**
Kombinovaná spotreba 15,6*/14,4**

* manuálna prevodovka
** automatická prevodovka

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 623
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 145
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 661
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 493
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 427
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 377
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 120
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 049
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 813

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sedel s mafiánmi, pozná sa s poslancom. Šéfa sekcie Carga minister podržal

Minister Árpád Érsek sa zastal sekčného šéfa Carga Fazekaša, ktorý sedel s mafiánmi. Známa je už aj identita posledného muža z fotografie.

ŠPORT

Zomrela bývala wimbledonská víťazka Jana Novotná

Češka zomrela vo veku 49 rokov.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Okamuru musia Česi dostať do izolácie ako Slováci Kotlebu

Okamura je riziko pre budúcnosť Česka.

Neprehliadnite tiež

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.