SME

Cadillac opäť na Slovensku

Legendárne americké značky Cadillac a Corvette sa na slovenský trh vracajú po niekoľko ročnej pauze. Zastupuje ich spoločnosť Todos, ktorá minulý týždeň na Panónskej ulici v Bratislave slávnostne otvorila nové predajno-servisné priestory.

(Zdroj: Tomáš Kelement - www.presscars.sk)

BRATISLAVA. Pri tejto príležitosti predstavila celú rodinu najnovšieho športového modelu CTS-V. Nové kladivo na BMW M5 sme si mohli aj krátko vyskúšať.

Cadillac nikdy nebol a nebude masovo predávanou značkou. Možno aj preto už niekoľko pokusov o zavedenie tejto značky u nás stroskotalo. Spoločnosť Todos však v Cadillac verí a vidí v ňom potenciál, ktorý chce podporiť prvotriednymi službami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Budúci rok plánuje umiestniť na slovenské cesty 40 vozidiel. Na tomto čísle by mal mať významný podiel práve pripravovaný nový model strednej triedy ATS, ktorý predstavia budúci rok na jeseň.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od predchodcu BLS, ktorý bol luxusnejšie preoblečeným Saabom 9-3 s predným pohonom, nová limuzína stavaná ako konkurent modelom BMW 3 a Mercedes-Benz C bude prenášať výkon na cestu cez zadnú nápravu.

Pripravuje sa tiež nová vlajková loď XTS veľkosti BMW 7 aj luxusný 4-miestny kabriolet vychádzajúci z konceptu Ciel. Súčasná modelová paleta je na prémiovú značku celkom bohatá. Tvoria ju v Amerike veľmi obľubené auto mamičiek Escalade, od neho menší crossover SRX a aktuálna novinka vyššej strednej triedy CTS v troch verziách karosérie.

Nebezpečne rýchly

Hlavným ťahákom otvorenia novej predajne značky Cadillac bola možnosť zviesť sa so špičkovým športovým modelom CTS-V. Či sa pozeráte na sedan, kombi alebo kupé všetky tri pôsobia ostro a veľmi agresívne už na pohľad.

SkryťVypnúť reklamu

Vydutá predná kapota, nárazník s predkusom, obrovské brzdové strmene Brembo (vpredu s kotúčmi priemeru 380 mm, vzadu 373 mm) žiariace spod tmavých 19-palcových kolies a mohutné koncovky výfukov vzbudzujú veľký rešpekt. Milujem autá, ktoré už svojim zovňajškom upozorňujú na to s akou strojovňou má človek dočinenia.

Cadillac CTS-V emócie dávkuje postupne. Najprv mi rozbúchal srdce jeho svalnatý vzhľad. O ďalší stupeň sa mi tep zrýchlil po usadnutí za volant, kedy sa vodič doslova zaborí do športových sedačiek Recaro, chytí do rúk krásne tvarovaný športový volant obalený brúsenou kožou ako v pretekárskych autách a siahne si na radiacu páku so športovo krátkymi a tvrdými dráhami radenia.

Každý tento úkon a kontakt so základnými ovládacími prvkami graduje očakávania, ktoré vyvrcholia naštartovaním motora prvým pridaním plynu na podlahu. Nenajazdil som s ním veľa, v podstate len krátky 10 km dlhý okruh, no aj ten stačil na pár dojmov.

SkryťVypnúť reklamu

Prvým zážitkom bola ohromná sila, ktorú produkuje kompresorom preplňovaný 6,2-litrový V8 motor s výkonom 415 kW/556 k a krútiacim momentom 747 Nm. Taký záťah som v sériovom aute dávno nezažil. Papierovo síce zrýchľuje len o 0,2 sekundy skôr než Audi S8 (4,0 vs. 4,2 s), ktoré som nedávno skúšal a dokonca o 0,4 sekundy poráža tiež BMW M5, pocit zo zrýchlenia je však intenzívnejší v Cadillacu než v Audi.

Prirovnal by som ho asi k naťahovaciemu autíčku, ktoré keď uvoľníte vystrelí dopredu. Nejak podobne katapultuje pod plným plynom preplňovaný V8 motor túto limuzínu. Na prvých dvoch prevodových stupňoch sa zdá byť výkon motora priškrtený, aby zadné kolesá vedeli preniesť jeho silu na cestu.

Vďaka štandardne montovanému samosvornému diferenciálu a elektrickému pomocníkovi StabiliTrac s tým nemajú problém. Svoj plný silový register potom rozbalí od tretieho rýchlostného stupňa vyššie. Agregát plynulo zrýchľuje od nízkych otáčok až po obmedzovač pri otáčkach 6000 1/min.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri akcelerácii syčí, krásne hlboko bručí, kope pri radení prevodových stupňov, jednoducho po mechanickej stránke funguje nádherne ako sa od športového auta tohto kalibru očakáva. Po niekoľkých vytlačeniach akcelerátora na podlahu je vodič z preťaženia pri zrýchlení natoľko oblbnutý, že prestane vnímať reálnu rýchlosť. Preto je dôležité pravidelne sa pozerať na rýchlomer.

Vďaka adaptívnym tlmičom Magnetic Ride Control je jazdný komfort v normálnom režime celkom príjemný. Po prepnutí do režimu Sport celé auto citeľne stuhne a výborne komunikuje s vodičom. Škoda, že testovacie autá boli v Bratislave len na chvíľu v rámci európskej Cadillac Roadshow a nebol priestor na aspoň jednodňový test. Na tomto aute by som si naozaj pochutil.

Technické parametre Cadillac CTS-V Sedan

Motor 6,2 l V-8
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 415/564
Pri otáčkach (ot./min.) 6100
Krútiaci moment (Nm) 747
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 365*/336**
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2880
Dĺžka (mm) 4868
Šírka (mm) 1842
Výška (mm) 1455
Pohotovostná hmot (kg) 2040
Objem palivovej nádrže (l) 68
Objem batož. priestoru (l) 385
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,0
Zrýchlenie 0-200 km/h (s) 13,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 308*/282**
Spotreba mesto(l/100 km) 22,4*/21,3**
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 11,5*/10,7**
Kombinovaná spotreba 15,6*/14,4**

* manuálna prevodovka
** automatická prevodovka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 828
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 627
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 524
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 181
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 140
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 836
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 732
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 128
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 597
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 401
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 210
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 696
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 744
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu