SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Cadillac opäť na Slovensku

Legendárne americké značky Cadillac a Corvette sa na slovenský trh vracajú po niekoľko ročnej pauze. Zastupuje ich spoločnosť Todos, ktorá minulý týždeň na Panónskej ulici v Bratislave slávnostne otvorila nové predajno-servisné priestory.

(Zdroj: Tomáš Kelement - www.presscars.sk)

BRATISLAVA. Pri tejto príležitosti predstavila celú rodinu najnovšieho športového modelu CTS-V. Nové kladivo na BMW M5 sme si mohli aj krátko vyskúšať.

Cadillac nikdy nebol a nebude masovo predávanou značkou. Možno aj preto už niekoľko pokusov o zavedenie tejto značky u nás stroskotalo. Spoločnosť Todos však v Cadillac verí a vidí v ňom potenciál, ktorý chce podporiť prvotriednymi službami.

Budúci rok plánuje umiestniť na slovenské cesty 40 vozidiel. Na tomto čísle by mal mať významný podiel práve pripravovaný nový model strednej triedy ATS, ktorý predstavia budúci rok na jeseň.

Na rozdiel od predchodcu BLS, ktorý bol luxusnejšie preoblečeným Saabom 9-3 s predným pohonom, nová limuzína stavaná ako konkurent modelom BMW 3 a Mercedes-Benz C bude prenášať výkon na cestu cez zadnú nápravu.

Pripravuje sa tiež nová vlajková loď XTS veľkosti BMW 7 aj luxusný 4-miestny kabriolet vychádzajúci z konceptu Ciel. Súčasná modelová paleta je na prémiovú značku celkom bohatá. Tvoria ju v Amerike veľmi obľubené auto mamičiek Escalade, od neho menší crossover SRX a aktuálna novinka vyššej strednej triedy CTS v troch verziách karosérie.

Nebezpečne rýchly

Hlavným ťahákom otvorenia novej predajne značky Cadillac bola možnosť zviesť sa so špičkovým športovým modelom CTS-V. Či sa pozeráte na sedan, kombi alebo kupé všetky tri pôsobia ostro a veľmi agresívne už na pohľad.

Vydutá predná kapota, nárazník s predkusom, obrovské brzdové strmene Brembo (vpredu s kotúčmi priemeru 380 mm, vzadu 373 mm) žiariace spod tmavých 19-palcových kolies a mohutné koncovky výfukov vzbudzujú veľký rešpekt. Milujem autá, ktoré už svojim zovňajškom upozorňujú na to s akou strojovňou má človek dočinenia.

Cadillac CTS-V emócie dávkuje postupne. Najprv mi rozbúchal srdce jeho svalnatý vzhľad. O ďalší stupeň sa mi tep zrýchlil po usadnutí za volant, kedy sa vodič doslova zaborí do športových sedačiek Recaro, chytí do rúk krásne tvarovaný športový volant obalený brúsenou kožou ako v pretekárskych autách a siahne si na radiacu páku so športovo krátkymi a tvrdými dráhami radenia.

Každý tento úkon a kontakt so základnými ovládacími prvkami graduje očakávania, ktoré vyvrcholia naštartovaním motora prvým pridaním plynu na podlahu. Nenajazdil som s ním veľa, v podstate len krátky 10 km dlhý okruh, no aj ten stačil na pár dojmov.

Prvým zážitkom bola ohromná sila, ktorú produkuje kompresorom preplňovaný 6,2-litrový V8 motor s výkonom 415 kW/556 k a krútiacim momentom 747 Nm. Taký záťah som v sériovom aute dávno nezažil. Papierovo síce zrýchľuje len o 0,2 sekundy skôr než Audi S8 (4,0 vs. 4,2 s), ktoré som nedávno skúšal a dokonca o 0,4 sekundy poráža tiež BMW M5, pocit zo zrýchlenia je však intenzívnejší v Cadillacu než v Audi.

Prirovnal by som ho asi k naťahovaciemu autíčku, ktoré keď uvoľníte vystrelí dopredu. Nejak podobne katapultuje pod plným plynom preplňovaný V8 motor túto limuzínu. Na prvých dvoch prevodových stupňoch sa zdá byť výkon motora priškrtený, aby zadné kolesá vedeli preniesť jeho silu na cestu.

Vďaka štandardne montovanému samosvornému diferenciálu a elektrickému pomocníkovi StabiliTrac s tým nemajú problém. Svoj plný silový register potom rozbalí od tretieho rýchlostného stupňa vyššie. Agregát plynulo zrýchľuje od nízkych otáčok až po obmedzovač pri otáčkach 6000 1/min.

Pri akcelerácii syčí, krásne hlboko bručí, kope pri radení prevodových stupňov, jednoducho po mechanickej stránke funguje nádherne ako sa od športového auta tohto kalibru očakáva. Po niekoľkých vytlačeniach akcelerátora na podlahu je vodič z preťaženia pri zrýchlení natoľko oblbnutý, že prestane vnímať reálnu rýchlosť. Preto je dôležité pravidelne sa pozerať na rýchlomer.

Vďaka adaptívnym tlmičom Magnetic Ride Control je jazdný komfort v normálnom režime celkom príjemný. Po prepnutí do režimu Sport celé auto citeľne stuhne a výborne komunikuje s vodičom. Škoda, že testovacie autá boli v Bratislave len na chvíľu v rámci európskej Cadillac Roadshow a nebol priestor na aspoň jednodňový test. Na tomto aute by som si naozaj pochutil.

Technické parametre Cadillac CTS-V Sedan

Motor 6,2 l V-8
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 415/564
Pri otáčkach (ot./min.) 6100
Krútiaci moment (Nm) 747
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 365*/336**
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2880
Dĺžka (mm) 4868
Šírka (mm) 1842
Výška (mm) 1455
Pohotovostná hmot (kg) 2040
Objem palivovej nádrže (l) 68
Objem batož. priestoru (l) 385
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,0
Zrýchlenie 0-200 km/h (s) 13,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 308*/282**
Spotreba mesto(l/100 km) 22,4*/21,3**
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 11,5*/10,7**
Kombinovaná spotreba 15,6*/14,4**

* manuálna prevodovka
** automatická prevodovka

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 9 458
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 770
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 142
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 481
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 309
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 230
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 10 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Jozef Bakša: Zabráňte vzniku policajnej šľachty pán Mikulec
  2. Michal Pavlík: Výroba hliníka na Slovensku končí
  3. Maroš Hrnčiar: Striptérka
  4. Otilia Horrocks: Druhý dych pre bezbariérové ihrisko na Markušovej ulici v Košiciach
  5. Jozef Purdeš: Tisíc dní bežcom
  6. Ján Šeďo: 30. september mal navrhnúť Fico, volili by sme v lete.
  7. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 043
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 466
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 720
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 698
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 610
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 711
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 693
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 2 463
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu