Cadillac opäť na Slovensku

Legendárne americké značky Cadillac a Corvette sa na slovenský trh vracajú po niekoľko ročnej pauze. Zastupuje ich spoločnosť Todos, ktorá minulý týždeň na Panónskej ulici v Bratislave slávnostne otvorila nové predajno-servisné priestory.

(Zdroj: Tomáš Kelement - www.presscars.sk)

BRATISLAVA. Pri tejto príležitosti predstavila celú rodinu najnovšieho športového modelu CTS-V. Nové kladivo na BMW M5 sme si mohli aj krátko vyskúšať.

Cadillac nikdy nebol a nebude masovo predávanou značkou. Možno aj preto už niekoľko pokusov o zavedenie tejto značky u nás stroskotalo. Spoločnosť Todos však v Cadillac verí a vidí v ňom potenciál, ktorý chce podporiť prvotriednymi službami.

Budúci rok plánuje umiestniť na slovenské cesty 40 vozidiel. Na tomto čísle by mal mať významný podiel práve pripravovaný nový model strednej triedy ATS, ktorý predstavia budúci rok na jeseň.

Na rozdiel od predchodcu BLS, ktorý bol luxusnejšie preoblečeným Saabom 9-3 s predným pohonom, nová limuzína stavaná ako konkurent modelom BMW 3 a Mercedes-Benz C bude prenášať výkon na cestu cez zadnú nápravu.

Pripravuje sa tiež nová vlajková loď XTS veľkosti BMW 7 aj luxusný 4-miestny kabriolet vychádzajúci z konceptu Ciel. Súčasná modelová paleta je na prémiovú značku celkom bohatá. Tvoria ju v Amerike veľmi obľubené auto mamičiek Escalade, od neho menší crossover SRX a aktuálna novinka vyššej strednej triedy CTS v troch verziách karosérie.

Nebezpečne rýchly

Hlavným ťahákom otvorenia novej predajne značky Cadillac bola možnosť zviesť sa so špičkovým športovým modelom CTS-V. Či sa pozeráte na sedan, kombi alebo kupé všetky tri pôsobia ostro a veľmi agresívne už na pohľad.

Vydutá predná kapota, nárazník s predkusom, obrovské brzdové strmene Brembo (vpredu s kotúčmi priemeru 380 mm, vzadu 373 mm) žiariace spod tmavých 19-palcových kolies a mohutné koncovky výfukov vzbudzujú veľký rešpekt. Milujem autá, ktoré už svojim zovňajškom upozorňujú na to s akou strojovňou má človek dočinenia.

Cadillac CTS-V emócie dávkuje postupne. Najprv mi rozbúchal srdce jeho svalnatý vzhľad. O ďalší stupeň sa mi tep zrýchlil po usadnutí za volant, kedy sa vodič doslova zaborí do športových sedačiek Recaro, chytí do rúk krásne tvarovaný športový volant obalený brúsenou kožou ako v pretekárskych autách a siahne si na radiacu páku so športovo krátkymi a tvrdými dráhami radenia.

Každý tento úkon a kontakt so základnými ovládacími prvkami graduje očakávania, ktoré vyvrcholia naštartovaním motora prvým pridaním plynu na podlahu. Nenajazdil som s ním veľa, v podstate len krátky 10 km dlhý okruh, no aj ten stačil na pár dojmov.

Prvým zážitkom bola ohromná sila, ktorú produkuje kompresorom preplňovaný 6,2-litrový V8 motor s výkonom 415 kW/556 k a krútiacim momentom 747 Nm. Taký záťah som v sériovom aute dávno nezažil. Papierovo síce zrýchľuje len o 0,2 sekundy skôr než Audi S8 (4,0 vs. 4,2 s), ktoré som nedávno skúšal a dokonca o 0,4 sekundy poráža tiež BMW M5, pocit zo zrýchlenia je však intenzívnejší v Cadillacu než v Audi.

Prirovnal by som ho asi k naťahovaciemu autíčku, ktoré keď uvoľníte vystrelí dopredu. Nejak podobne katapultuje pod plným plynom preplňovaný V8 motor túto limuzínu. Na prvých dvoch prevodových stupňoch sa zdá byť výkon motora priškrtený, aby zadné kolesá vedeli preniesť jeho silu na cestu.

Vďaka štandardne montovanému samosvornému diferenciálu a elektrickému pomocníkovi StabiliTrac s tým nemajú problém. Svoj plný silový register potom rozbalí od tretieho rýchlostného stupňa vyššie. Agregát plynulo zrýchľuje od nízkych otáčok až po obmedzovač pri otáčkach 6000 1/min.

Pri akcelerácii syčí, krásne hlboko bručí, kope pri radení prevodových stupňov, jednoducho po mechanickej stránke funguje nádherne ako sa od športového auta tohto kalibru očakáva. Po niekoľkých vytlačeniach akcelerátora na podlahu je vodič z preťaženia pri zrýchlení natoľko oblbnutý, že prestane vnímať reálnu rýchlosť. Preto je dôležité pravidelne sa pozerať na rýchlomer.

Vďaka adaptívnym tlmičom Magnetic Ride Control je jazdný komfort v normálnom režime celkom príjemný. Po prepnutí do režimu Sport celé auto citeľne stuhne a výborne komunikuje s vodičom. Škoda, že testovacie autá boli v Bratislave len na chvíľu v rámci európskej Cadillac Roadshow a nebol priestor na aspoň jednodňový test. Na tomto aute by som si naozaj pochutil.

Technické parametre Cadillac CTS-V Sedan

Motor 6,2 l V-8
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 415/564
Pri otáčkach (ot./min.) 6100
Krútiaci moment (Nm) 747
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 365*/336**
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2880
Dĺžka (mm) 4868
Šírka (mm) 1842
Výška (mm) 1455
Pohotovostná hmot (kg) 2040
Objem palivovej nádrže (l) 68
Objem batož. priestoru (l) 385
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,0
Zrýchlenie 0-200 km/h (s) 13,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 308*/282**
Spotreba mesto(l/100 km) 22,4*/21,3**
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 11,5*/10,7**
Kombinovaná spotreba 15,6*/14,4**

* manuálna prevodovka
** automatická prevodovka

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 744
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 484
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 952
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 278
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 824
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 448
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 292
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 818
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Niektorí ľudia majú zvláštny dar, chutí im dúha a vidia zvuky

Ak vám vonia hudba alebo zapácha nejaká situácia, zrejme máte dobrú slovnú zásobu a radi sa vyjadrujete opisne. Alebo ste synestetik a myslíte to doslovne.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop