NOVINKY

Fiat ukázal nové svetové auto

Po dlhých pätnástich rokoch prichádza druhá generácia Fiatu Palio - jednoduchého modelu pre menej náročné trhy.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Taliani pojmom „svetové auto“ označujú konštrukčne relatívne jednoduchý hatchback Palio a jeho deriváty, predávané v rôznych kútoch sveta. Prvá generácia Palia vydržala v predaji dlhých 15 rokov.

Pamätať si ho môžu aj Slováci. U nás bolo chvíľu v ponuke kombi Palio Weekend. Po nespočetných modernizáciách prišlo konečne na rad odhalenie novej generácie.

Inšpirované európskym Puntom

Palio dizajnom karosérie pripomína Punto, veď ho aj navrhli v turínskom Centro Stile Fiat. S rozmermi 3870 x 1670 x 1500 mm a rázvorom osí kolies 2420 mm je ale menšie.

Fiat stavil najmä na jednoduchosť, čo vidieť v interiéri. Viacero ukazovateľov a ovládačov pochádza z iných modelov talianskej automobilky. Sivé plasty osviežujú iba farebné dekory, dodávané do verzie Sporting.

V Brazílii aj na etanol

Nové Palio začnú predávať najprv na brazílskom trhu. Požiadavkám miestnych zákazníkov zodpovedá ponuka motorizácií. Dva agregáty dokážu okrem benzínu, spaľovať aj etanol.

Základnou poháňacou jednotkou je litrový štvorvalec Evo Flex (55 kW/75 k). Nad ním v hierarchii stojí jedna-štvorka Evo Flex (63 kW/85 k).

Vrcholný variant má pod kapotou jedna-šestku so šestnástimi ventilmi a výkonom 85 kW (115 k). Štandardnom je manuálna prevodovka, najsilnejšia motorizácia môže byť spriahnutá aj s robotizovanou prevodovkou Dualogic.

Ceny v Brazílii začínajú v prepočte od 12 935 eur. Na Slovensku sa s novým Paliom zrejme nestretneme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.