Zaparkované autá robia križovatku nebezpečnou

V hlavnom meste je niekoľko miest, ktoré sú nebezpečné nielen pre chodcov, ale aj vodičov.

Pritom stačí trochu ohľaduplnosti vodičov a problémy by v podstate neexistovali.

Nebezpečný výjazd na hlavnú

Dušan nám napísal, podľa jeho slov o absolútne neúnosnej bezpečnostnej situácii na križovatke ulíc Račianska - Kraskova, v smere do centra Bratislavy.

Dušan: "Je to jedna z najnebezpečnejších križovatiek v meste, pričom autá parkujúce na chodníku pred obchodmi a bankou úplne zakrývajú výhľad do tejto frekventovanej križovatky. Doterajšie časté havárie sa našťastie skončili zatiaľ bez tragických následkov. Nemusí to tak byť donekonečna. Stačilo by pritom osadiť zábrany, ktoré by vodičom zabránili parkovať na chodníku aspoň v úseku medzi dvomi prvými stĺpmi osvetlenia."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Miesto, na ktoré upozorňuje Dušan, je nepríjemné nielen pre nesprávne parkujúce vozidlá ale aj pre hustú alej stromov na Račianskej v blízkosti križovatky.

Vodič vychádzajúci z Kraskovej ulice na Račiansku má predovšetkým pre stromy problém zbadať, či sa ku križovatke neblíži nejaké vozidlo sprava. Situáciu tam komplikujú aj vozidlá, ktoré parkujú na Račianskej v tesnej blízkosti križovatky.

01.jpg
foto: norc.sk

Mnohí vodiči si myslia, že keď zaparkujú na chodníku a nechajú chodcom 1,5 metra voľnej šírky chodníka, všetko je v poriadku. Zabudnú na to, že existujú aj ďalšie dopravné pravidlá týkajúce sa zastavenia či státia.

Keďže aj chodník je súčasťou cesty, netreba zabúdať napríklad na pravidlo, podľa ktorého vodič nesmie zastaviť či stáť najmenej 5 metrov pred a za križovatkou. Toto ustanovenie má zabezpečiť pre vodičov vchádzajúcich do križovatky lepší rozhľad.

Nesprávne parkujúce vozidlá, na ktoré upozornil Dušan, sú aj prekážkou cestnej premávky, ktoré sú vodiči povinní bezodkladne odstrániť. Prekážkou cestnej premávky je všetko, čo môže ohroziť alebo obmedziť jazdu vozidiel a pohyb chodcov. A vozidlá parkujúce príliš blízko križovatky skutočne môžu ohroziť jazdu niektorých vozidiel.

Aj keby na problematickom úseku Račianskej osadil správca komunikácie zábrany pre vozidlá, ktoré by chceli parkovať na chodníku pri križovatke s Kraskovou ulicou, križovatka by bola naďalej nebezpečná. Práve pre stromy pri ceste.

Preto vodiči vychádzajúci z Kraskovej si musia dávať veľký pozor. V prípade nehody by totiž oni boli s veľkou pravdepodobnosťou označení ako vinníci, keďže musia dávať prednosť vozidlám na hlavnej (Račianska).

Vodiči si skracujú cestu cez nevhodnú cestu

Na ďalší problém upozorňuje Vladimír. Trápi ho neinteligentné a neohľaduplné správanie sa vodičov na Lovinského ulici.

Vladimír: "Ulice Lovinského a Pri habánskom mlyne sa nachádzajú medzi Mlynskou Dolinou, križovatkou Patrónka a Horským parkom. Už nejaký čas sa tieto ulice využívajú ako skratka a alternatíva pri cestovaní zo západnej časti Bratislavy do centra s cieľom vyhnúť sa dopravným zápcham na Pražskej a Brnianskej ulici.

Vodiči prechádzajúcich áut sa však správajú arogantne a vôbec nerešpektujú skutočnosť, že sa jedná o obytnú štvrť, kde boli komunikácie plánované a postavené na takú kapacitu, ktorá postačuje len na dopravnú obsluhu územia.

Medzi prejavy arogancie patrí najmä nerešpektovanie maximálnej povolenej rýchlosti, priechodov pre chodcov a zákazu vjazdu vozidiel nad 7,5t.

Medzi to najproblémovejšie patrí hlavne západná vetva Lovinského ulice, ktorú viacerí vodiči využívajú ako skratku napriek tomu, že žiadny čas neušetria, ale naopak, stratia. Táto západná vetva Lovinského ulice má totiž šírku na prejazd vozidiel len v jednom smere a zároveň je v zlom technickom stave. Vozidlá si však cestu skracujú, pričom následne dochádza ku kolíziám (dve protiidúce vozidlá sa len ťažko obídu) a v daždivom počasí aj k špliechaniu vody na chodcov."

Vladimír navrhol magistrátu hlavného mesta, aby tam na vozovku osadili dva spomaľovacie pruhy a zjednosmernenie vetvy ulice. Zdôvodnil to tým, že sa tam pohybuje veľa detí a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu.

Vladimír: "Magistrát osadil len jeden spomaľovací prah, no problém vyriešil iba čiastočne. Niektoré vozidlá spomaľovací prah nerešpektujú a stále prechádzajú západnú vetvu Lovinského ulice nebezpečne rýchlo, iné vozidlá spomalia, ale následne prudko akcelerujú s cieľom eliminovať časovú stratu. Osobitnú kategóriu tvoria vodiči vozidiel nad 7,5t, ktorí spomaľovací prah a zlý technický stav vozovky doslova ignorujú, čo spôsobuje jednak mimoriadne nepríjemné akustické efekty a jednak praskanie stien priľahlých budov."

Niektorých vodičov, bohužiaľ, nezastaví ani niekoľko spomaľovacích pruhov, dokonca ani zákaz vjazdu. Pritom v podstate neušetria žiadny čas a ani pohonné látky.

Musíme súhlasiť s Vladimírom, že riešenie, ktoré navrhol, je lepšie z hľadiska bezpečnosti premávky, ako to, ktoré zrealizoval správca komunikácie. Na Slovensku sa ale poriadne riešenia uplatňujú v praxi až po tom, čo sa stane tragédia.

Vladimír tiež načrtol existujúci stav a ideálny podľa neho. Pozrite si ho na nasledujúcich obrázkoch.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 671
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 538
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 497
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 097
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 002
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 874
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.