BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki bude chýbať na autosalónoch v Los Angeles i Detroite, ale účasť na domácej prehliadke v Tokiu si nemôže nechať újsť. Ešte pred otvorením autosalónu v skratke predstavila tri prototypy, ktoré tam plánuje vystaviť.
Swift sa dobíja sám
Teoreticky najbližšie k sériovej výrobe má Swift EV Hybrid Concept. Ide o ďalšiu evolúciu elektromobilu s predĺženým dojazdom, založenú na báze aktuálneho Swiftu. Auto dostalo atraktívnejšiu vizáž vďaka upraveným svetlám a diskom.
Všetko podstatné sa ale ukrýva v jeho útrobách. Na pohon slúži elektromotor so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, napájaný z akumulátorov ukrytých v kufri. Tie mu udeľujú dojazd 30 kilometrov, pričom ich opätovné dobitie z bežnej elektrickej siete trvá len pol hodiny.
Pod kapotou sa ukrýva aj malý spaľovací agregát s objemom 0,66 litra, ktorý síce nedokáže roztočiť kolesá, ale slúži ako generátor. Vyrába elektrickú energiu, ktorou zásobuje batérie. Suzuki na teraz neuviedlo dojazd Swiftu EV Hybrid Concept s plnou palivovou nádržou a dobitými batériami.
Regina vyzerá odvážne
Ak ide o dizajn, pozornosť rozhodne upúta štúdia s názvom Regina. 3550 mm dlhé päťdverové vozidlo má karosériu navrhnutú s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je údajne o 10 percent nižší než u „bežných áut podobnej veľkosti".
Interiér je na pohľad jednoduchý a vzdušný. Všetko dôležité sa ovláda prostredníctvom dotykových displejov na stredovej konzole.
730 kilogramov vážiacu štúdiu Regina poháňa prepĺňaný zážihový agregát s objemom 0,8 litra, spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT. Vo výbave nechýba systém štart/stop, ktorý najmä v meste pomáha znížiť spotrebu benzínu. Tá podľa japonskej metodiky merania v priemere dosahuje 3,13 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú 70 g/km.
Q-concept: medzi autom a motocyklom
Najmenej podrobností Suzuki prezradilo k najfuturistickejšiemu prototypu z trojice predstavených - Q-concept. Má ísť o nový typ vozidla, zaradený medzi klasický osobný automobil a motocykel. Jeho prioritou je pohyb po meste a denný nájazd približne 10 kilometrov.
Q-concept je dvojmiestny, na dĺžku meria 2500 mm a pravdepodobne na pohon využíva elektrickú energiu.
Autor: fg