SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Suzuki postavilo elektrický Swift a bláznivé štúdie

Blížiaci sa tokijský autosalón sľubuje veľkorysú prehliadku netradičných vozidiel. Suzuki pre túto príležitosť pripravilo tri prototypy.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki bude chýbať na autosalónoch v Los Angeles i Detroite, ale účasť na domácej prehliadke v Tokiu si nemôže nechať újsť. Ešte pred otvorením autosalónu v skratke predstavila tri prototypy, ktoré tam plánuje vystaviť.

Swift sa dobíja sám

Teoreticky najbližšie k sériovej výrobe má Swift EV Hybrid Concept. Ide o ďalšiu evolúciu elektromobilu s predĺženým dojazdom, založenú na báze aktuálneho Swiftu. Auto dostalo atraktívnejšiu vizáž vďaka upraveným svetlám a diskom.

Všetko podstatné sa ale ukrýva v jeho útrobách. Na pohon slúži elektromotor so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, napájaný z akumulátorov ukrytých v kufri. Tie mu udeľujú dojazd 30 kilometrov, pričom ich opätovné dobitie z bežnej elektrickej siete trvá len pol hodiny.

Pod kapotou sa ukrýva aj malý spaľovací agregát s objemom 0,66 litra, ktorý síce nedokáže roztočiť kolesá, ale slúži ako generátor. Vyrába elektrickú energiu, ktorou zásobuje batérie. Suzuki na teraz neuviedlo dojazd Swiftu EV Hybrid Concept s plnou palivovou nádržou a dobitými batériami.

Regina vyzerá odvážne

Ak ide o dizajn, pozornosť rozhodne upúta štúdia s názvom Regina. 3550 mm dlhé päťdverové vozidlo má karosériu navrhnutú s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je údajne o 10 percent nižší než u „bežných áut podobnej veľkosti".

Interiér je na pohľad jednoduchý a vzdušný. Všetko dôležité sa ovláda prostredníctvom dotykových displejov na stredovej konzole.

730 kilogramov vážiacu štúdiu Regina poháňa prepĺňaný zážihový agregát s objemom 0,8 litra, spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT. Vo výbave nechýba systém štart/stop, ktorý najmä v meste pomáha znížiť spotrebu benzínu. Tá podľa japonskej metodiky merania v priemere dosahuje 3,13 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú 70 g/km.

Q-concept: medzi autom a motocyklom

Najmenej podrobností Suzuki prezradilo k najfuturistickejšiemu prototypu z trojice predstavených - Q-concept. Má ísť o nový typ vozidla, zaradený medzi klasický osobný automobil a motocykel. Jeho prioritou je pohyb po meste a denný nájazd približne 10 kilometrov.

Q-concept je dvojmiestny, na dĺžku meria 2500 mm a pravdepodobne na pohon využíva elektrickú energiu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 019
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 885
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 512
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 084
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 915
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 236
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 122
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová v Špindlerovom Mlyne.

Slovenka stratila na rivalku viac ako jeden a pol sekundy.


Sportnet 23m
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Japonský premiér Fumio Kišida.

Japonsko patrí medzi krajiny s najstarším obyvateľstvom.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  2. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  3. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  4. Helena Michlíková: Dúha
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  6. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  7. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  8. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 491
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 069
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 142
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 019
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 781
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 523
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 509
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu