Podľa vedcov sa ženy za volantom zrania častejšie

Pri automobilových nehodách sa zraní viac žien ako mužov. Muža totiž chráni ich statnejšia postava. U žien, ktoré sú v priemere menšie a ľahšie, je až o 47 percent väčšie riziko zranenia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - KR PZ v Trnave)

Pri automobilových nehodách sa zraní viac žien ako mužov. Tvrdí to nová americká štúdia uverejnená v časopise American Journal of Public Health. Muža totiž chráni ich statnejšia postava. Ako napísal portál idnes.cz, u žien, ktoré sú v priemere menšie a ľahšie, je až o 47 percent väčšie riziko zranenia.

Autori štúdie z americkej univerzity vo Virgínii skúmali údaje o 45 445 nehodách. Ženy boli priemerne o 14 centimetrov menšie a o 16 kilogramov ľahší než muži. Krehké ženské telá pri nehodách trpia a štatisticky sú na tom oveľa horšie ako muži.

Ako vyplynulo z reportáže americkej televízie ABC News, štúdia sa zamerala na nehody v rokoch 1998-2008, pričom niektoré autá boli vyrobené ešte pred rokom 1998.

"Priemerný vek vozidla je 12 rokov," povedal americkej televízii Clarence Diltow z Centra pre cestnú bezpečnosť. "Výsledky by mali oveľa väčšiu váhu, keby v nich boli len autá od roku 2000, pretože väčšina z nich už má airbagy zohľadňujúci aj ženy."

Ženy v nebezpečenstve odhalil Crashtest

Aj nemecké štatistiky nehôd ukázali, že ženy utrpia viac zranení v porovnaní s mužmi. Pri ťažkých nehodách, ktoré vznikajú pri čelnej zrážke, utrpí podľa nemeckého výskumu vážne poranenie o polovicu viac žien ako mužov.

To, že sú ženy pri nehode ohrozenejšie, ukázal vlani nárazový test Zväzu nemeckých poisťovní.

V crashtestoch s figurínami vodičov malých postáv sa ukázalo, že interiéry áut sú vytvorené tak, aby boli bezpečné pre vodiča s priemernou výškou a pre väčšie postavy. Na menších ľudí myslia konštruktéri pri stavbe vozidla podstatne menej.

Vodičky sú väčšinou menšie ako muži, majú teda sedadlo posunuté výrazne vpredu. Kvôli tomu majú nohy blízko prístrojovej dosky, čo znamená väčšie nebezpečenstvo.

Zväz nemeckých poisťovní urobil dva crashtesty. V prvom sedela za volantom figurína, ktorá reprezentovala vodiča priemerného vzrastu. Z čelného nárazu v päťdesiatkilometrovej rýchlosti vyviazla bez väčších zranení.

V druhom teste havarovala so starým vozidlom Opel Corsa meter a pol vysoká vodička. Na stehnách figuríny namerali technici v porovnaní s prvým testom päťnásobné sily. Kvôli kontaktu s prístrojovkou tak hrozia menšiemu vodičovi niekoľkonásobne závažnejšie poranenia.

Aby auto vodiča ochránilo, treba si pred jazdou dobre pripraviť sedenie za volantom. "Neseďte nikdy s natiahnutými nohami a rukami," zdôrazňujú odborníci na bezpečnosť.

Kto je na tom za volantom horšie

Aj keď je štatistika zvyčajne nudná, má cenné údaje. Ak totiž výsledky porovnáte s inou štúdiou, vyjde vám ďalší zaujímavý výsledok: ženy sa síce pri nehodách častejšie zrania, ale muži častejšie zomrú. V roku 2007 dokázala Carnegie Mellon University, že muži sa v tragických nehodách objavujú o 77 percent častejšie ako ich ženy.

Zatiaľ sa teda nedá rozhodnúť, kto je za volantom vo väčšom nebezpečenstve. Avšak server Autoblog zverejnil údaje, podľa ktorých ženy častejšie búrajú na križovatkách a vedľajších cestách. A už spomínaná štúdia z roku 2007 ukazuje, že staršie ženy sú oveľa bezpečnejšie vodiči ako teenageri za volantom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 6 469
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 874
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 768
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 455
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 512
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 919
  7. Splnený sen 1 138
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 106
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 965
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 915

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.