NOVINKY

Daihatsu FC ShoCase: Keď inšpiráciou pre auto je stolný počítač

Prísne hranatý koncept japonskej značky Daihatsu využíva sendvičovú platformu a palivové články bez drahých kovov.

(Zdroj: Daihatsu)

BRATISLAVA. V našich končinách menej známa japonská automobilka Daihatsu je špecialistom na vývoj mini- a malých vozidiel. Jeden z jej prototypov pripravených pre tokijský autosalón sa volá FC ShoCase a podľa výrobcu predstavuje mobilné riešenie budúcej generácie.

Oblé sú len blatníky

Dizajnérom sa pri návrhu karosérie nečakane zapáčili línie stolných počítačov a nebáli sa ich preniesť na auto. Všade prítomné hrany a čisté plochy síce pôsobia bizarne, ale štvorčlennej posádke poskytnú v interiéri dostatok vzdušnosti, hoci samotné auto charaketrizujú skromné miery 3395 x 1475 x 1900 mm.

Aj nastupovanie a vystupovanie je hračkou - vďaka veľkým dvojdielnym bočným dverám.

Technika je pod kabínou

Daihatsu neuviedlo, aký koeficient odporu vzduchu charakterizuje štúdiu FC ShoCase s kolmým čelným sklom. Zato sa pochválilo sendvičovou platformou, v ktorej poháňacie ústrojenstvo nijak neobmedzuje priestor pre posádku a batožinu.

Kolesá auta roztáča elektrická energia pochádzajúca z palivových článkov. Japonci použili nový typ článkov, ktoré sa údajne zaobídu bez drahých kovov. Vďaka tomu by sa tento typ pohonu mohol v blízkej budúcnosti masovejšie rozšíriť. Minimálne v Japonsku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 163
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 012
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 166
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 447
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 697
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 260
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 445
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 168
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 625

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.