BRATISLAVA. V našich končinách menej známa japonská automobilka Daihatsu je špecialistom na vývoj mini- a malých vozidiel. Jeden z jej prototypov pripravených pre tokijský autosalón sa volá FC ShoCase a podľa výrobcu predstavuje mobilné riešenie budúcej generácie.
Oblé sú len blatníky
Dizajnérom sa pri návrhu karosérie nečakane zapáčili línie stolných počítačov a nebáli sa ich preniesť na auto. Všade prítomné hrany a čisté plochy síce pôsobia bizarne, ale štvorčlennej posádke poskytnú v interiéri dostatok vzdušnosti, hoci samotné auto charaketrizujú skromné miery 3395 x 1475 x 1900 mm.
Aj nastupovanie a vystupovanie je hračkou - vďaka veľkým dvojdielnym bočným dverám.
Technika je pod kabínou
Daihatsu neuviedlo, aký koeficient odporu vzduchu charakterizuje štúdiu FC ShoCase s kolmým čelným sklom. Zato sa pochválilo sendvičovou platformou, v ktorej poháňacie ústrojenstvo nijak neobmedzuje priestor pre posádku a batožinu.
Kolesá auta roztáča elektrická energia pochádzajúca z palivových článkov. Japonci použili nový typ článkov, ktoré sa údajne zaobídu bez drahých kovov. Vďaka tomu by sa tento typ pohonu mohol v blízkej budúcnosti masovejšie rozšíriť. Minimálne v Japonsku.
Autor: fg