SME

S výstavbou diaľnice pri Martine začali opäť po dvoch rokoch

Základný kameň diaľničného úseku D1 Dubná skala - Turany prvýkrát poklepkával v októbri 2009 vtedajší premiér Robert Fico. Súčasná vláda však výstavbu 16,5-kilometrového úseku za takmer 335 miliónov eur cez PPP projekty zrušila.

MARTIN. Po dvoch rokoch opäť začínajú s výstavbou diaľnice D1 pri Martine. Základný kameň diaľničného úseku Dubná skala - Turany prvýkrát poklepkával v októbri 2009 vtedajší premiér Robert Fico. Súčasná vláda výstavbu 16,5-kilometrového úseku za takmer 335 miliónov eur cez PPP projekty zrušila a vysúťažila o takmer 200 miliónov eur nižšiu cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Doprava na ceste popri Martine cez Vrútky a Turany dosahuje v priemerne 22 až 27-tisíc vozidiel za 24 hodín, z toho je šesť až osemtisíc kamiónov. Dnes sa začína výstavba, ktorá potrvá tri roky. Martinský úsek v dĺžke vyše 16 kilometrov je ucelený, to znamená, že môže byť vnímaný aj ako obchvat uvedených obcí a miest,“ povedal minister dopravy Ján Figeľ.

SkryťVypnúť reklamu

V máji vyhlásenú súťaž vyhral Váhostav, diaľnicu pri Martine má naprojektovať a postaviť počas troch rokov za 137,75 milióna eur bez dane. Váhostav predložil vo verejnej súťaži najnižšiu cenu spomedzi šiestich ponúk.

„Som rád, že aj táto súťaž potvrdzuje oprávnenosť zrušenia podpísaného platného kontraktu pre PPP výstavbu vo forme piatich úsekov v jednom balíku, pretože to bolo predražené. Rozdiel oproti stavebným nákladom predchádzajúcej formy a dnes je dvesto miliónov eur, čo je obrovská čiastka a zároveň možnosť pre investovanie do ďalšieho úseku alebo do ekonomických a sociálnych opatrení, ktoré sú na Slovensku veľmi potrebné,“ povedal Figeľ.

Diaľnica Dubná Skala - Turany sa začne na území Vrútok, kde nadviaže na ďalší pripravovaný úsek Višňové - Dubná Skala. Koniec úseku bude v križovatke s cestou prvej triedy, odkiaľ má pokračovať úsek diaľnice Turany - Hubová. Súčasťou stavby bude diaľničný privádzač Martin v dĺžke 1,8 kilometra a štyri mimoúrovňové križovatky. Na diaľnici bude 27 mostov, štyri mimoúrovňové križovatky, dve odpočívadlá a vyše 13 kilometrov protihlukových stien. Výstavba diaľnice pri Martine má podľa odhadov zamestnať približne 2,5 tisíca ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 227
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 221
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 585
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 920
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 422
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 291
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 131
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  2. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  3. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  4. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  5. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  6. Dušan Koniar: A čo robil zatiaľ Gary?
  7. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  8. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 811
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 29 463
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 852
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 731
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 912
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 959
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 403
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 715
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu