NOVINKY

Seat predstavil elektromobil a hybrid. Chce ich vyrábať

Pripravovaná modelová ofenzíva značky Seat zahŕňa aj uvedenie ekologicky ladených vozidiel s elektrickým a kombinovaným typom pohonu.

(Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Španieli plánujú uviesť v roku 2015 na trh svoj prvý plug-in hybrid a o rok neskôr aj elektromobil. Vznikli už aj dva prototypy, ktoré budú v nasledujúcich mesiacoch využívať španielske úrady. Poznatky získané v každodennej premávke následne Seat využije pri príprave sériových verzií.

Kompaktný hybrid

Leon TwinDrive Ecomotive kombinuje spaľovací agregát s elektromotorom. Vozidlo je schopné jazdiť v čisto elektrickom režime maximálnou rýchlosťou 120 km/h. Dojazd s nabitými batériami predstavuje 52 kilometrov. Potom sa k slovu dostane spaľovací motor a maximálna rýchlosť narastie na 170 km/h.

Priemerná spotreba paliva podľa Španielov dosahuje hodnotu 1,7 l/100 km a emisie CO2 39 gramov na kilometer jazdy.

Elektrické MPV s dojazdom 135 km

Elektromobil vznikol na báze Seatu Altea XL. Poháňa ho elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a najvyšším krútiacim momentom 270 Nm.

Zdrojom energie sú akumulátory ukryté pod zadnými sedadlami a pod podlahou batožinového priestoru. Altea XL Electric Ecomotive prejde na jedno nabitie 135 kilometrov. Jej maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 135 km/h.

Výrobca neuviedol, ako dlho trvá opätovné nabitie batérií. Energiu však vyrábajú aj brzdy s funkciou rekuperácie a fotovoltaické články na streche auta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 752
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 042
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 687
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 134
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 646
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 344
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 762

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.