NOVINKY

Seat predstavil elektromobil a hybrid. Chce ich vyrábať

Pripravovaná modelová ofenzíva značky Seat zahŕňa aj uvedenie ekologicky ladených vozidiel s elektrickým a kombinovaným typom pohonu.

(Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Španieli plánujú uviesť v roku 2015 na trh svoj prvý plug-in hybrid a o rok neskôr aj elektromobil. Vznikli už aj dva prototypy, ktoré budú v nasledujúcich mesiacoch využívať španielske úrady. Poznatky získané v každodennej premávke následne Seat využije pri príprave sériových verzií.

Kompaktný hybrid

Leon TwinDrive Ecomotive kombinuje spaľovací agregát s elektromotorom. Vozidlo je schopné jazdiť v čisto elektrickom režime maximálnou rýchlosťou 120 km/h. Dojazd s nabitými batériami predstavuje 52 kilometrov. Potom sa k slovu dostane spaľovací motor a maximálna rýchlosť narastie na 170 km/h.

Priemerná spotreba paliva podľa Španielov dosahuje hodnotu 1,7 l/100 km a emisie CO2 39 gramov na kilometer jazdy.

Elektrické MPV s dojazdom 135 km

Elektromobil vznikol na báze Seatu Altea XL. Poháňa ho elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a najvyšším krútiacim momentom 270 Nm.

Zdrojom energie sú akumulátory ukryté pod zadnými sedadlami a pod podlahou batožinového priestoru. Altea XL Electric Ecomotive prejde na jedno nabitie 135 kilometrov. Jej maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 135 km/h.

Výrobca neuviedol, ako dlho trvá opätovné nabitie batérií. Energiu však vyrábajú aj brzdy s funkciou rekuperácie a fotovoltaické články na streche auta.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.