Prístavný most priťahuje nehody

Na kruhovom objazde pod Prístavným mostom vodiči riskujú.

Jedenásť ľudí sa zranilo pri jedenástich nehodách na kruhovom objazde od januára tohto roku.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Príjazd, kde zahynul aj herec František Dibarbora, je aj po rokoch nebezpečný.

BRATISLAVA. Na prípojke z Bajkalskej na kruhový objazd pred Prístavným mostom sa objaví auto s poznávacou značkou LV – Levice. Vodič je tam zjavne prvý raz. Zmätkuje a auto nervózne poskakuje dopredu a dozadu ponad retardér, ktorý je úplne zajazdený do cesty.

Do cesty mu prúdia autá vracajúce sa z kruhového objazdu, ku ktorým sa pripájajú autá z diaľnice. Levičan dupne na plyn a tesne sa vyhne zrážke.

Bludisko

Prístavný most je spletencom ciest, odbočiek a príjazdov a roky miestom mnohých nehôd.

Od januára sa na tomto kruhovom objazde stalo jedenásť nehôd, pri ktorých sa zranilo jedenásť ľudí. Policajné štatistiky potvrdzujú aj kúsky skla a puklíc, ktoré sa váľajú za zvodidlami.

Také šťastie ako Levičan zrejme nemal český vodič, ktorý sa na rovnakom mieste minulý týždeň zrazil s autobusom. Štyria ľudia sa zranili, auto odhodilo do zvodidiel.

Zábrany na okraji cesty sú skrútené. Nehodu pripomína ešte aj odtrhnutý nárazník

a policajtmi zvýraznené brzdné dráhy. Český vodič nedal prednosť v jazde.

Nepodarok

„Celý objazd je nepodarok,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský. Základná chyba podľa neho nastala už pri jeho projektovaní.

Nebezpečných miest je okolo mosta viacero a to na oboch stranách Dunaja.

Autá na Prístavný most pustili prvý raz v druhej polovici osemdesiatych rokov.

Projektant Prístavného mosta Ladislav Paulíny, ktorý je už na dôchodku, tvrdí, že celý plán musel urobiť na poslednú chvíľu – pre večne nespokojné ministerstvo dal vraj poslednú verziu dohromady za tri týždne.

pristavny_res_res.jpg

Výjazd na most je bludiskom.

FOTO – GOOGLEMAPS

Jazdia opatrne

Najhoršie je na tom práve nehodový kruhový objazd. „Najprv by mali autá vojsť na kruhový objazd a až potom by mala byť odbočka hore na most,“ vysvetľuje nezmyselné riešenie Drahovský.

Aj skúsení vodiči, ktorí Prístavný most poznajú, prichádzajú ku kruhovému objazdu opatrne. Nakláňajú sa ponad volant, aby videli cez tupý uhol zákruty. Niektorí sa naslepo púšťajú vpred.

„Na tomto mieste boli dopravné nehody častým javom,“ vraví Drahovský. Menej ich je podľa neho od roku 2008, keď odstránili z vjazdu na objazd pletivo brániace výhľadu. „Odvtedy je nehôd menej.“

Aj herec Dibarbora

Koncom leta 1987 na kruhovom objazde pod novootvoreným Prístavným mostom havaroval aj herec František Dibarbora. Nedal prednosť v jazde a vrazil do iného auta.

Dibarbora zraneniam o pár dní podľahol aj pre slabé srdce.

Špecialista: Mal som na to tri týždne

Cestný špecialista, ktorý sa podieľal na návrhu križovatky pod Prístavným mostom, vraví, že štyri pruhy vyškrtli pre peniaze.

BRATISLAVA. Začiatkom osemdesiatych rokov bolo zrejmé, že Prístavný most je pre dopravu Bratislavy kľúčovou stavbou. Na druhej strane rieky bola stále sa rozrastajúca Petržalka a mesto malo len dva mosty, ktoré absolútne nestačili, hoci áut bolo vtedy oveľa menej ako dnes.

Projektová dokumentácia sa však vypracúvala na poslednú chvíľu.

Dopravoprojekt mal sedem alternatív, no vtedajšie ministerstvo stavebníctva žiadnu neprijalo. Napokon projektantovi na tento typ stavieb povedali, že má na konečné vypracovanie tri týž〜dne.

Spomína, že jednou z podmienok projektu bolo, že autá z Petržalky sa musia vedieť vrátiť cez túto križovatku do prístavu. Vtedy v Bratislave chceli vybudovať štvorprúdovú komunikáciu, ktorá mala ísť po Prístavnej ulici až do Brna. Na tejto križovatke sa mali stretávať štyri pruhy z Petržalky, štyri z Trnavy, štyri z Bajkalskej, štyri smerom na Komárno a spomínané štyri pruhy na Prístavnú.

„Z môjho pôvodného návrhu pre nedostatok peňazí škrtli štyri pruhy, pre ktoré sa na tomto mieste tvoria zápchy,“ hovorí cestný špecialista.

Situácia sa čiastočne zlepšila až po vybudovaní Mosta Apollo, ktorý otvorili v roku 2005.

Michal Durdovanský

most_res.jpg

Zvodidlá pokrútili nehody.

FOTO SME –TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 663
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 610
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 852
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 329
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 079
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 923
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 406
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 026
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 523
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 171

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.