Prístavný most priťahuje nehody

Na kruhovom objazde pod Prístavným mostom vodiči riskujú.

Jedenásť ľudí sa zranilo pri jedenástich nehodách na kruhovom objazde od januára tohto roku.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Príjazd, kde zahynul aj herec František Dibarbora, je aj po rokoch nebezpečný.

BRATISLAVA. Na prípojke z Bajkalskej na kruhový objazd pred Prístavným mostom sa objaví auto s poznávacou značkou LV – Levice. Vodič je tam zjavne prvý raz. Zmätkuje a auto nervózne poskakuje dopredu a dozadu ponad retardér, ktorý je úplne zajazdený do cesty.

Do cesty mu prúdia autá vracajúce sa z kruhového objazdu, ku ktorým sa pripájajú autá z diaľnice. Levičan dupne na plyn a tesne sa vyhne zrážke.

Bludisko

Prístavný most je spletencom ciest, odbočiek a príjazdov a roky miestom mnohých nehôd.

Od januára sa na tomto kruhovom objazde stalo jedenásť nehôd, pri ktorých sa zranilo jedenásť ľudí. Policajné štatistiky potvrdzujú aj kúsky skla a puklíc, ktoré sa váľajú za zvodidlami.

Také šťastie ako Levičan zrejme nemal český vodič, ktorý sa na rovnakom mieste minulý týždeň zrazil s autobusom. Štyria ľudia sa zranili, auto odhodilo do zvodidiel.

Zábrany na okraji cesty sú skrútené. Nehodu pripomína ešte aj odtrhnutý nárazník

a policajtmi zvýraznené brzdné dráhy. Český vodič nedal prednosť v jazde.

Nepodarok

„Celý objazd je nepodarok,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský. Základná chyba podľa neho nastala už pri jeho projektovaní.

Nebezpečných miest je okolo mosta viacero a to na oboch stranách Dunaja.

Autá na Prístavný most pustili prvý raz v druhej polovici osemdesiatych rokov.

Projektant Prístavného mosta Ladislav Paulíny, ktorý je už na dôchodku, tvrdí, že celý plán musel urobiť na poslednú chvíľu – pre večne nespokojné ministerstvo dal vraj poslednú verziu dohromady za tri týždne.

pristavny_res_res.jpg

Výjazd na most je bludiskom.

FOTO – GOOGLEMAPS

Jazdia opatrne

Najhoršie je na tom práve nehodový kruhový objazd. „Najprv by mali autá vojsť na kruhový objazd a až potom by mala byť odbočka hore na most,“ vysvetľuje nezmyselné riešenie Drahovský.

Aj skúsení vodiči, ktorí Prístavný most poznajú, prichádzajú ku kruhovému objazdu opatrne. Nakláňajú sa ponad volant, aby videli cez tupý uhol zákruty. Niektorí sa naslepo púšťajú vpred.

„Na tomto mieste boli dopravné nehody častým javom,“ vraví Drahovský. Menej ich je podľa neho od roku 2008, keď odstránili z vjazdu na objazd pletivo brániace výhľadu. „Odvtedy je nehôd menej.“

Aj herec Dibarbora

Koncom leta 1987 na kruhovom objazde pod novootvoreným Prístavným mostom havaroval aj herec František Dibarbora. Nedal prednosť v jazde a vrazil do iného auta.

Dibarbora zraneniam o pár dní podľahol aj pre slabé srdce.

Špecialista: Mal som na to tri týždne

Cestný špecialista, ktorý sa podieľal na návrhu križovatky pod Prístavným mostom, vraví, že štyri pruhy vyškrtli pre peniaze.

BRATISLAVA. Začiatkom osemdesiatych rokov bolo zrejmé, že Prístavný most je pre dopravu Bratislavy kľúčovou stavbou. Na druhej strane rieky bola stále sa rozrastajúca Petržalka a mesto malo len dva mosty, ktoré absolútne nestačili, hoci áut bolo vtedy oveľa menej ako dnes.

Projektová dokumentácia sa však vypracúvala na poslednú chvíľu.

Dopravoprojekt mal sedem alternatív, no vtedajšie ministerstvo stavebníctva žiadnu neprijalo. Napokon projektantovi na tento typ stavieb povedali, že má na konečné vypracovanie tri týž〜dne.

Spomína, že jednou z podmienok projektu bolo, že autá z Petržalky sa musia vedieť vrátiť cez túto križovatku do prístavu. Vtedy v Bratislave chceli vybudovať štvorprúdovú komunikáciu, ktorá mala ísť po Prístavnej ulici až do Brna. Na tejto križovatke sa mali stretávať štyri pruhy z Petržalky, štyri z Trnavy, štyri z Bajkalskej, štyri smerom na Komárno a spomínané štyri pruhy na Prístavnú.

„Z môjho pôvodného návrhu pre nedostatok peňazí škrtli štyri pruhy, pre ktoré sa na tomto mieste tvoria zápchy,“ hovorí cestný špecialista.

Situácia sa čiastočne zlepšila až po vybudovaní Mosta Apollo, ktorý otvorili v roku 2005.

Michal Durdovanský

most_res.jpg

Zvodidlá pokrútili nehody.

FOTO SME –TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 024
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 933
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 724
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 332
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 250
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 139
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 693
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 631
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 516
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 219

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 265
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 104
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 858
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 012
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 800
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 746