SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Prístavný most priťahuje nehody

Na kruhovom objazde pod Prístavným mostom vodiči riskujú.

Jedenásť ľudí sa zranilo pri jedenástich nehodách na kruhovom objazde od januára tohto roku.Jedenásť ľudí sa zranilo pri jedenástich nehodách na kruhovom objazde od januára tohto roku. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Príjazd, kde zahynul aj herec František Dibarbora, je aj po rokoch nebezpečný.

BRATISLAVA. Na prípojke z Bajkalskej na kruhový objazd pred Prístavným mostom sa objaví auto s poznávacou značkou LV – Levice. Vodič je tam zjavne prvý raz. Zmätkuje a auto nervózne poskakuje dopredu a dozadu ponad retardér, ktorý je úplne zajazdený do cesty.

Do cesty mu prúdia autá vracajúce sa z kruhového objazdu, ku ktorým sa pripájajú autá z diaľnice. Levičan dupne na plyn a tesne sa vyhne zrážke.

Bludisko

Prístavný most je spletencom ciest, odbočiek a príjazdov a roky miestom mnohých nehôd.

Od januára sa na tomto kruhovom objazde stalo jedenásť nehôd, pri ktorých sa zranilo jedenásť ľudí. Policajné štatistiky potvrdzujú aj kúsky skla a puklíc, ktoré sa váľajú za zvodidlami.

Také šťastie ako Levičan zrejme nemal český vodič, ktorý sa na rovnakom mieste minulý týždeň zrazil s autobusom. Štyria ľudia sa zranili, auto odhodilo do zvodidiel.

Zábrany na okraji cesty sú skrútené. Nehodu pripomína ešte aj odtrhnutý nárazník

a policajtmi zvýraznené brzdné dráhy. Český vodič nedal prednosť v jazde.

Nepodarok

„Celý objazd je nepodarok,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský. Základná chyba podľa neho nastala už pri jeho projektovaní.

Nebezpečných miest je okolo mosta viacero a to na oboch stranách Dunaja.

Autá na Prístavný most pustili prvý raz v druhej polovici osemdesiatych rokov.

Projektant Prístavného mosta Ladislav Paulíny, ktorý je už na dôchodku, tvrdí, že celý plán musel urobiť na poslednú chvíľu – pre večne nespokojné ministerstvo dal vraj poslednú verziu dohromady za tri týždne.

pristavny_res_res.jpg

Výjazd na most je bludiskom.

FOTO – GOOGLEMAPS

Jazdia opatrne

Najhoršie je na tom práve nehodový kruhový objazd. „Najprv by mali autá vojsť na kruhový objazd a až potom by mala byť odbočka hore na most,“ vysvetľuje nezmyselné riešenie Drahovský.

Aj skúsení vodiči, ktorí Prístavný most poznajú, prichádzajú ku kruhovému objazdu opatrne. Nakláňajú sa ponad volant, aby videli cez tupý uhol zákruty. Niektorí sa naslepo púšťajú vpred.

„Na tomto mieste boli dopravné nehody častým javom,“ vraví Drahovský. Menej ich je podľa neho od roku 2008, keď odstránili z vjazdu na objazd pletivo brániace výhľadu. „Odvtedy je nehôd menej.“

Aj herec Dibarbora

Koncom leta 1987 na kruhovom objazde pod novootvoreným Prístavným mostom havaroval aj herec František Dibarbora. Nedal prednosť v jazde a vrazil do iného auta.

Dibarbora zraneniam o pár dní podľahol aj pre slabé srdce.

Špecialista: Mal som na to tri týždne

Cestný špecialista, ktorý sa podieľal na návrhu križovatky pod Prístavným mostom, vraví, že štyri pruhy vyškrtli pre peniaze.

BRATISLAVA. Začiatkom osemdesiatych rokov bolo zrejmé, že Prístavný most je pre dopravu Bratislavy kľúčovou stavbou. Na druhej strane rieky bola stále sa rozrastajúca Petržalka a mesto malo len dva mosty, ktoré absolútne nestačili, hoci áut bolo vtedy oveľa menej ako dnes.

Projektová dokumentácia sa však vypracúvala na poslednú chvíľu.

Dopravoprojekt mal sedem alternatív, no vtedajšie ministerstvo stavebníctva žiadnu neprijalo. Napokon projektantovi na tento typ stavieb povedali, že má na konečné vypracovanie tri týž〜dne.

Spomína, že jednou z podmienok projektu bolo, že autá z Petržalky sa musia vedieť vrátiť cez túto križovatku do prístavu. Vtedy v Bratislave chceli vybudovať štvorprúdovú komunikáciu, ktorá mala ísť po Prístavnej ulici až do Brna. Na tejto križovatke sa mali stretávať štyri pruhy z Petržalky, štyri z Trnavy, štyri z Bajkalskej, štyri smerom na Komárno a spomínané štyri pruhy na Prístavnú.

„Z môjho pôvodného návrhu pre nedostatok peňazí škrtli štyri pruhy, pre ktoré sa na tomto mieste tvoria zápchy,“ hovorí cestný špecialista.

Situácia sa čiastočne zlepšila až po vybudovaní Mosta Apollo, ktorý otvorili v roku 2005.

Michal Durdovanský

most_res.jpg

Zvodidlá pokrútili nehody.

FOTO SME –TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 503
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 811
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 796
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 155
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 894
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 282
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 9 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 485
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 080
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 121
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 008
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 968
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 779
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 494
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu