NOVINKY

Toyota Aqua vraj predstavuje zábavný hybrid

Nová malá Toyota s hybridným pohonom ponúka päťmiestny interiér, ľahkú manévrovateľnosť a nízku spotrebu. V Európe sa jej asi nedočkáme.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Tokijský autosalón je miestom výstavnej premiéry novej malej Toyoty s hybridným pohonom. Výrobca tvrdí, že aj ekologicky ladené vozidlo môže byť zábavné a Aqua je vraj toho dôkazom.

Pre piatich Japoncov

Päťdverový a päťmiestny hatchback charakterizujú základné miery 3995 x 1695 x 1445 mm a rázvor osí kolies 2550 mm. Dizajnéri podobne, ako pri ostatných hybridných modeloch Toyota, stavili najmä na dobrú aerodynamiku. Ladné oblé krivky Aque rozhodne pristanú.

Interiér čiastočne evokuje Prius. Digitálny prístrojový panel je umiestnený uprostred palubnej dosky. Čierno-biele farebné zladenie vnútorného priestoru osviežujú modré detaily, aby posádka nezabudla, že sedí v hybride.

Zážihový štvorvalec a elektromotor

Aqua je vraj zábavný hybrid, a to vďaka nízko umiestnenému ťažisku a dobrej manévrovateľnosti. O technike zatiaľ vieme iba to, že konštruktéri skombinovali kompaktný elektromotor so zážihovým štvorvalcom, ktorý má objem 1,5 litra (74 kW/101 k; 111 Nm). Elektrický agregát pridáva 45 kW (61 k) a 169 Nm. Celé poháňacie ústrojenstvo je údajne ľahké a relatívne malé.

Zverejnené hodnoty priemernej spotreby sa pohybujú medzi 2,5 a 2,9 l/100 km, v závislosti od metodiky merania (japonská norma JC08, resp. režim 10-15).

Toyota plánuje predávať nový malý hybrid pod označeniami Aqua a Prius C. Ako prví ho dostanú Japonci - v závere decembra tohto roku. Potom budú nasledovať ďalšie svetové trhy. Európania sa ho však zrejme nedočkajú. Pre nás Toyota pripravuje hybrid odvodený od Yarisa.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 977
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 508
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 686
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 023
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 746
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 186
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 089
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 562
  10. Splnený sen 524

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.