NOVINKY

Nová rodinná Dacia prichádza najprv ako pretekársky špeciál

Daciu Lodgy predstavia na budúci rok v marci. Jej podobu naznačuje pretekárske auto určené pre sériu Trophée Andros.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Stáva sa menšou tradíciou, že Dacia predstaví svoj nový model v podobe pretekárskeho auta a až následne odhalí produkčnú verziu. Podľa tohto scenára bolo uvedené SUV Duster a aktuálne ho dopĺňa rodinné MPV Lodgy.

Dacia a Prost

Sériová Dacia Lodgy absolvuje výstavnú premiéru na budúci rok v marci, na ženevskom autosalóne. Dovtedy jej športovejší súrodenec najazdí niekoľko desiatok kilometrov na zľadovatelých okruhoch francúzskej série Trophée Andros.

Za jeho volant sa okrem iných posadí aj štvornásobný majster sveta F1, Alain Prost. Francúz nie je v tíme Dacia nováčikom. Na konte už má štarty s Dusterom.

Nižšia, širšia a so šesťvalcom

Pretekársky špeciál Dacia Lodgy Glace naznačuje, ako bude vyzerať nové rumunské MPV. Na rozdiel od neho, má však výrazne širšie blatníky, je nižší a kratší (na dĺžku meria len 4001 mm, na šírku 1900 mm). Sériový variant má najviac pripomínať základná silueta karosérie, tvary prednej a zadnej časti.

Atmosférický zážihový šesťvalec s objemom 3,0 litra je umiestnený pred zadnou nápravou. Výkon 261 kW (355 k) a 360 Nm krútiaceho momentu sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky.

Spomalenie auta má na starosti brzdový systém s oceľovými kotúčmi priemeru 300 mm vpredu a 265 mm vzadu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.