NOVINKY

Výkonnejší Hyundai Genesis Coupé

Obe doteraz ponúkané motorizácie boli výrazne prepracované. Pozitívnou novinkou je aj nástup osemstupňového automatu.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Fotografie omladeného kupé s pohonom zadných kolies kolujú po internete už nejaký ten týždeň. Kórejská automobilka k nim aktuálne pridala aj oficiálne informácie.

Agresívnejšie predné partie

Facelift priniesol úplne novú prednú časť s väčšou maskou chladiča inšpirovanou ostatnými novými modelmi značky Hyundai. Tá plynulo prechádza až k spodnej hrane predného nárazníka. Pribudli agresívnejšie pôsobiace predné svetlomety i diódové denné svietenie. Vzadu sú najväčšou novinkou diódové koncové svetlá.

V kabíne sa okrem nových materiálov, objavili aj tri prídavné ukazovatele na stredovej konzole. Hyundai opísal iba jediný z nich, ktorý vraj ukazuje momentálne produkovaný krútiaci moment.

Nové turbo

Veľa nového sa ukrýva pod kapotou. Genesis Coupé síce nedostal osemvalcový agregát z u nás nepredávanej verzie sedan, konštruktéri však prepracovali oba doteraz ponúkané motory.

Prepĺňaný štvorvalcový dvojliter dostal turbodúchadlo typu twin-scroll, ktoré údajne prispieva aj k dlhšej životnosti agregátu, a väčší medzichladič stlačeného vzduchu. Výsledkom je nárast výkonu o 48 kW (65 k) na 202 kW (275 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment narástol o 78 Nm na hodnotu 373 Nm.

Zapracovali aj na zvuku

Atmosférický šesťvalec s objemom 3,8 litra teraz disponuje priamym vstrekovaním paliva GDi. Technici ho vyladili na výkon 257 kW (350 k) a najvyšší krútiaci moment zaokrúhlili na rovných 400 Nm. Staršia verzia tohto agregátu dosahovala o 35 kW (47 k) a o 39 Nm nižšie hodnoty.

Šesťvalec má tiež modifikovaný nasávací trakt s cieľom sprostredkovať posádke i okoloidúcim jeho ešte charakternejší zvukový prejav.

Obe vylepšené poháňacie jednotky spolupracujú s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Výrobca zatiaľ neuviedol, či v Európe budú naďalej v predaji aj varianty s manuálom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.