BRATISLAVA. Fotografie omladeného kupé s pohonom zadných kolies kolujú po internete už nejaký ten týždeň. Kórejská automobilka k nim aktuálne pridala aj oficiálne informácie.
Agresívnejšie predné partie
Facelift priniesol úplne novú prednú časť s väčšou maskou chladiča inšpirovanou ostatnými novými modelmi značky Hyundai. Tá plynulo prechádza až k spodnej hrane predného nárazníka. Pribudli agresívnejšie pôsobiace predné svetlomety i diódové denné svietenie. Vzadu sú najväčšou novinkou diódové koncové svetlá.
V kabíne sa okrem nových materiálov, objavili aj tri prídavné ukazovatele na stredovej konzole. Hyundai opísal iba jediný z nich, ktorý vraj ukazuje momentálne produkovaný krútiaci moment.
Nové turbo
Veľa nového sa ukrýva pod kapotou. Genesis Coupé síce nedostal osemvalcový agregát z u nás nepredávanej verzie sedan, konštruktéri však prepracovali oba doteraz ponúkané motory.
Prepĺňaný štvorvalcový dvojliter dostal turbodúchadlo typu twin-scroll, ktoré údajne prispieva aj k dlhšej životnosti agregátu, a väčší medzichladič stlačeného vzduchu. Výsledkom je nárast výkonu o 48 kW (65 k) na 202 kW (275 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment narástol o 78 Nm na hodnotu 373 Nm.
Zapracovali aj na zvuku
Atmosférický šesťvalec s objemom 3,8 litra teraz disponuje priamym vstrekovaním paliva GDi. Technici ho vyladili na výkon 257 kW (350 k) a najvyšší krútiaci moment zaokrúhlili na rovných 400 Nm. Staršia verzia tohto agregátu dosahovala o 35 kW (47 k) a o 39 Nm nižšie hodnoty.
Šesťvalec má tiež modifikovaný nasávací trakt s cieľom sprostredkovať posádke i okoloidúcim jeho ešte charakternejší zvukový prejav.
Obe vylepšené poháňacie jednotky spolupracujú s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Výrobca zatiaľ neuviedol, či v Európe budú naďalej v predaji aj varianty s manuálom.
Autor: fg