SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Výkonnejší Hyundai Genesis Coupé

Obe doteraz ponúkané motorizácie boli výrazne prepracované. Pozitívnou novinkou je aj nástup osemstupňového automatu.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Fotografie omladeného kupé s pohonom zadných kolies kolujú po internete už nejaký ten týždeň. Kórejská automobilka k nim aktuálne pridala aj oficiálne informácie.

Agresívnejšie predné partie

Facelift priniesol úplne novú prednú časť s väčšou maskou chladiča inšpirovanou ostatnými novými modelmi značky Hyundai. Tá plynulo prechádza až k spodnej hrane predného nárazníka. Pribudli agresívnejšie pôsobiace predné svetlomety i diódové denné svietenie. Vzadu sú najväčšou novinkou diódové koncové svetlá.

V kabíne sa okrem nových materiálov, objavili aj tri prídavné ukazovatele na stredovej konzole. Hyundai opísal iba jediný z nich, ktorý vraj ukazuje momentálne produkovaný krútiaci moment.

Nové turbo

Veľa nového sa ukrýva pod kapotou. Genesis Coupé síce nedostal osemvalcový agregát z u nás nepredávanej verzie sedan, konštruktéri však prepracovali oba doteraz ponúkané motory.

Prepĺňaný štvorvalcový dvojliter dostal turbodúchadlo typu twin-scroll, ktoré údajne prispieva aj k dlhšej životnosti agregátu, a väčší medzichladič stlačeného vzduchu. Výsledkom je nárast výkonu o 48 kW (65 k) na 202 kW (275 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment narástol o 78 Nm na hodnotu 373 Nm.

Zapracovali aj na zvuku

Atmosférický šesťvalec s objemom 3,8 litra teraz disponuje priamym vstrekovaním paliva GDi. Technici ho vyladili na výkon 257 kW (350 k) a najvyšší krútiaci moment zaokrúhlili na rovných 400 Nm. Staršia verzia tohto agregátu dosahovala o 35 kW (47 k) a o 39 Nm nižšie hodnoty.

Šesťvalec má tiež modifikovaný nasávací trakt s cieľom sprostredkovať posádke i okoloidúcim jeho ešte charakternejší zvukový prejav.

Obe vylepšené poháňacie jednotky spolupracujú s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Výrobca zatiaľ neuviedol, či v Európe budú naďalej v predaji aj varianty s manuálom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 707
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 021
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 206
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 059
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 589
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 581
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 492
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 730
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


21 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 251
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 11 644
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 370
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 698
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 680
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 847
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 607
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 280
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu