BRATISLAVA. Po Focuse prichádza z dielne automobilky Ford ďalší globálny model. Tentoraz ide o kompaktné SUV, ktoré v Severnej Amerike nesie označenie Escape a na starom kontinente Kuga. Aktuálne debutuje americká verzia, no európska sa od nej bude líšiť iba po technickej stránke. Dizajn exteriéru a interiéru zostane až na drobnosti zhodný.
Atletickejšia vizáž
Novinka na prvý pohľad evokuje predchodcu. V porovnaní s ním však na karosérii pribudlo niekoľko hrán a predná časť je inšpirovaná Focusom. Ford na margo vzhľadu uviedol, že jeho dizajnéri chceli vytvoriť atletickejšie a športovejšie SUV.
Zároveň je vraj trochu dlhšie, no výrobca neuviedol o koľko. Nárastom celkovej dĺžky auta si údajne najviac polepšil batožinový priestor.
Interiér neprekvapí
Členitá palubná doska s typickými vertikálnymi výduchmi klimatizácie je tvarovaná v duchu ostatných nových modelov Ford. Technici si dali mimoriadne záležať na kvalite materiálov a tiež spracovaní jednotlivých detailov. Niektoré časti kabíny sú zhotovené z recyklovaných materiálov.
Na palube nechýba systém MyFord Touch so štandardným 4-palcovým, resp. 8-palcovým displejom, dodávaným do bohatšie vybavených modelov. Prostredníctvom neho je možné ovládať klimatizáciu, navigáciu, telefón i audio značky Sony.
Európska premiéra na budúci rok
V USA budú do novinky montovať tri zážihové agregáty - 1,6 EcoBoost (127 kW/173 k), 2,0 EcoBoost (174 kW/237 k) a atmosférický štvorvalec 2,5 litra so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom.
Oba turbomotory sú štandardne spojené so šesťstupňovou automatickou prevodovkou SelectShift. Ich krútiaci moment sa prenáša na predné alebo všetky štyri kolesá, prostredníctvom elektronicky ovládaného pohonu 4x4.
Na ostatných trhoch budú k dispozícii aj iné motorizácie. Pre Európu má Ford pripravený nový turbodiesel. Viac informácií k verzii určenej pre starý kontinent však zverejní až krátko pred európskou premiérou novej Kugy. Tá sa uskutoční na marcovom autosalóne v Ženeve.
Autor: fg